Publicat la: 
28/12/2015

Sarbatorile vin cu multe tentatii culinare si daca vreti sa evitati acele kilograme in plus care pot aparea dupa o astfel de perioada, este esential sa va controlati nivelul de zahar din sange. Tot ce trebuie sa faceti e sa fiti constienti de alimentele pe care le mancati in preajma Craciunului si a Revelionului. Iata 10 sfaturi pentru a manca "responsabil" in preajma sarbatorilor.

1. Reflectati

Inainte de a incepe masa, luati-va un moment in care sa va ganditi la cum va simtiti. Sunteti in graba, stresat, trist, infometat? Ce doriti si de ce aveti nevoie? Faceti diferenta dintre cele doua.

2. Asezati-va

Nu mancati pe fuga. Luati un loc. Nu puteti aprecia mancare atunci cand faceti mai multe lucruri in acelasi timp. In plus, este foarte greu sa urmariti ce si cum mancati atunci cand sunteti grabit.

3. Inchideti televizorul (si orice altceva ce are un ecran)

Televizorul, telefonul sau calculatorul va distrag de la masa, facandu-va sa mancati mai mult decat aveti nevoie.

4. Aranjati masa inainte de a manca

Nu mancati direct din punga sau din cutie. Este mult mai usor sa mancati excesiv in acest context pentru ca nu puteti urmari cat ati mancat.

5. Alegeti farfuria mai mica

Pofta e mai mica atunci cand vedeti mai putina mancare. Farfuriile mai mici va ajuta sa controlati portiile.

6.Oferiti recunostinta

Inainte de a manca luati o pauza pentru a va gandi la munca depusa pentru acea masa.

7. Mestecati de 30 de ori

Incerati sa mestecati fiecare bucata de mancare de 30 de ori. Acest lucru poate preveni supraalimentarea.

8. Puneti jos furculita

De multe ori, ne pregatim pentru urmatoarea gura de mancare cand inca mestecam la cea anterioara. Incercati sa puneti jos tacamurile dupa fiecare muscatura.

9. Nu va ambitionati sa lasati farfuria complet goala

Multi dintre noi se ambitioneaza sa termine tot din farfurie, desi nu ne mai este foame. Daca v-ati saturat si inca mai este mancare in farfurie, luati restul mesei la pachet.

10. Mancati in liniste

Din cand in cand, incercati sa mancati in liniste. Atunci cand e liniste si calm, mintea "colinda" si atunci deveniti mai constienti de ce mancati, de gustul, aroma si mirosul mancarii si puteti aprecia mai bine momentul.

Sursa: harvard.edu

A.C.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Indigestia este adesea provocata de ceea ce mancam/ Foto: Dreamstime.com Mai sunt cateva zile pana cand mesele se vor umple de felurite mancaruri, care mai de care mai aromate si imbietoare...
Tot mai multe dovezi ştiintifice sugereaza ca sedentarismul creste riscul pentru unele probleme de sanatate (diabetul de tip 2 şi obezitatea), precum şi pentru scaderea sperantei de viata. Insa,...