Publicat la: 
28/10/2016

Inainte, problemele acute cu articulatiile erau intalnite la persoanele in varsta, insa in zilele noastre, chirurgii ortopezi le observa si la persoanele tinere, de 40 sau 50 de ani. Cel mai probabil, cresterea numarului  persoanelor tinere care au probleme cu articulatiile este cauzat si de dorinta acestora de a ramane active pe masura ce inainteaza in varsta. Care sunt principalele greseli pe care le facem in ceea ce priveste articulatiile si cum putem sa evitam eventualele probleme?

Alergati si doar alergati

Calin Moucha, chirurg la The Mount Sinai Hospital din New York, spune ca multi dintre pacientii care au nevoie de artroplastie sunt sanatosi din punct de vedere cardiovascular, dar nu si in ceea ce priveste sanatatea fizica. Daca participati doar la maratoane sau triatloane, s-ar putea sa aveti dezechilibre atunci cand vine vorba de forta musculara si de flexibilitate. Acest lucru, asociat cu traume repetitive petrecute de-a lungul timpului, ar putea duce la artrita, spune doctorul.

"Este important sa oferim anumitor grupe de muschi (cei pe care ii folosim cel mai mult, cei pe care ii folosim la alergat de exemplu) o pauza o data sau de doua ori pe saptamana", ne sfatuieste specialistul.

Nu va controlati greutatea

Atunci cand alergati, articulatiile genunchiului transporta de la 7 pana la 9 ori greutatea corpului, potrivit lui Moucha. Chiar daca organismul poate suporta asta, este important sa va contorizati greutatea.

Sariti peste incalzire

Cheia pentru sanatatea articulatiilor este sa avem un echilibru bun intre rezistenta si flexibilitate. "Pe masura ce imbatraniti, trebuie sa petreceti mai multi timp la intinderi decat la intarirea muschiulor". Odata cu trecerea timpului, muschii devin mai putin flexibili, iar muschii flexibili sunt foarte importanti in mentinerea mobilitatii articulatiilor, adauga Moucha.

Va depasiti limitele la Yoga

Antrenamentele intense nu sunt singura modalitate prin care va puteti rani articulatiile. Desi yoga si pilates-ul sunt metode excelente prin care va puteti stimula flexibilitatea si rezistenta, orice extrema este daunatoare. Daca va chinuiti sa obtineti o anumita pozitie la yoga riscati sa va raniti articulatiile, specifica medicul.

Sursa: Prevention

A.C.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Despre tulburările psihice legate de sarcină și naștere, majoritatea psihiatrilor vă vor spune cât de importante sunt cauzele biologice, neuro-endocrine. Și, dintr-un punct de vedere strict medical...
Sarcina cu greutati / Foto: Photoxpress Mai mult de jumatate dintre femeile insarcinate sunt afectate in primul trimestru de greturile matinale, care pot varia de la neplacute la severe. Sunt sanse...