Publicat la: 
4/01/2017

Majoritatea oamenilor incearca din greu sa dea jos kilogramele acumulate de sarbatori prin urmarea unui program de efort fizic zilnic, insa acest lucru nu le reuseste intotdeauna. Iata de ce, conform iflscience.com.

Mitul numarul 1: Efortul fizic este cel mai bun mod de a pierde in greutate

Desi exista o multime de date stiintifice care arata ca putem pierde in greutate prin efort fizic, aceasta modalitate este una dintre cele mai grele cai prin care putem atinge acest obiectiv.

Nivelul nostru de energie zilnica este determinat, in mare parte, de ceea ce mancam si de rata metabolismului - cu alte cuvinte de modul in care organismul nostru consuma energia acumulata prin hrana atunci cand nu depunem efort. De aceea este important de precizat ca nivelul nostru de energie este determinat in mica parte de cat de activit suntem. Ceea ce face ca pierderea kilogramelor prin efortul fizic sa fie, prin urmare, mai greu de atins.

Colegiul American pentru Medicina Sportiva recomanda ca activitatea fizica efectuata pe durata unei saptamani sa fie intre 250 si 300 de minute pentru a reusi sa pierdem in greutate, insa cea mai buna metoda pentru a atinge acest obiectiv este prin combinarea unui regim nutritiv sarac in calorii cu o activitate fizica moderata sustinuta in mod regulat.

Mitul numarul 2: Daca arati bine, inseamna ca esti intr-o forma fizica buna

Persoanele care sunt inactive, dar au o greutate potrivita pot arata bine, dar nu acesta este cazul intotdeauna. Cand nu suntem activi avem un risc mai mare pentru declansarea bolilor de inima, a diabetului zaharat, hipertensiunii arteriale, osteoporozei, unor tipuri de cancer, depresiei si anxietatii.

Mai multe studii de specialitate arata ca asocierea dintre moartea prematura si obezitatea nu mai este valabila atunci cand luam in considerare nivelul de efort fizic depus.

Aceasta inseamna ca este posibil ca oamenii sa fie sanatosi din punct de vedere metabolic, chiar si in cazurile in care acestia sunt supraponderali, cata vreme au un stil de viata activ.

Mitul numarul 3: Fara durere, nu exista castig

Cu alte cuvinte, trebuie sa muncim din greu pentru a reusi, ca si cum lupta cu kilogramele ar trebui sa fie un chin pentru a ajunge la rezultatele mult dorite. Asa cum este mentionat si la punctul 1, daca alegem sa pierdem in greutate printr-un program de efort fizic intens, ne va fi cu mult mai greu.

In timp ce activitatea fizica moderata este recomandata de catre medici pentru pierderea in greutate, sfaturile de specialitate nu incurajeaza oamenii la adoptarea unui program de activitate fizica intens.

Desi activitatea fizica moderata ne ingreuneaza respiratia si ne poate impedica sa purtam o conversatie normala in acest timp, asa cum se intampla atunci cand mergem pe jos sau cand mergem pe bicicleta, aceasta este alegerea pe care trebuie sa o facem atunci cand este vorba despre pierderea tesutului gras. In schimb, activitatea fizica intensa - recomandata pentru formarea si marirea masei musculare - ne taie complet respiratia si ne face sa transpiram foarte mult, indiferent de conditiile meteorologice, lasandu-ne lipsiti de energie, ceea ce duce, in mod inevitabil, la cresterea poftei de mancare si a necesarului zilnic de aport caloric.

Mitul numarul 4: Numai antrenamentul de rezistenta ne ajuta sa pierdem in greutate

Antrenamentul de forta sau de rezistenta este bun din mai multe motive: creste capacitatea functionala (de a efectua sarcini grele in conditii de siguranta si in mod independent) si masa musculara, previne caderile si accidentarile, precum si aparitia osteoporozei. Insa ideea principala pe care trebuie sa o avem in vedere aici este ca masa musculara are nevoie de mai multa energie decat stratul de grasime, chiar si atunci cand corpul se afla in starea de repaos. Prin urmare, cu cat avem o masa musculara mai mare, cu atat rata metabolica este mai crescuta, ceea ce face ca energia pe care o acumulam prin hrana sa fie consumata mult mai rapid.

In plus, construirea masei musculare necesita efort sustinut si timp, precum si intretinere, intrucat in lipsa antrenamentului de rezistenta masa musculara se pierde in mod semnificativ numai in cateva saptamani.

Important de precizat este, de asemenea, si faptul ca miscarile aerobice sunt recomandate pentru a slabi. In acest sens, un studiu efectuat recent arata ca sportul de anduranta este mult mai eficient pentru pierderea in greutate, prin comparatie cu sportul de rezistenta. Pana la urma, era de asteptat si ca oamenii sa fie mai dispusi sa faca o plimbare vioaie in parc, decat sa mearga la sala pentru a ridica greutati. Astfel, aspectul esential in planificarea rutinei de efort fizic este ca programul ales sa fie unul pe care il putem respecta si pe care il facem cu placere, pentru a ajunge la obiectivul stabilit.

Autor: G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Gradinaritul, sursa de sanatate / Foto: Photoxpress Multi gradinari isi vad hobby-ul ca pe un antidot perfect pentru ce se intampla in lumea inconjuratoare, un mod prin care pot sa recupereze o...
O dieta adecvata si exercitiile fizice regulate sunt cei doi piloni ai unui stil de viata sanatos. Dar, asta nu inseamna ca ambele sunt la fel de importante atunci cand vine vorba de greutatea...