Publicat la: 
27/02/2017

5 obiceiuri matinale care saboteaza cura de slabire

Cea mai mare greseala pe care o fac persoanele care vor sa piarda in greutate este sa inceapa ziua cu stangul, este de parere Susan Thompson Pierce, directoarea centrului american Sustainable Weight Loss - Institute for the Psychology of Eating. Iata care sunt cele mai comune greseli matinale care ne impiedica sa scadem in greutate, conform prevention.com.

1. Dormiti prea mult

Cu totii stim ca lipsa somnului poate duce la cresterea in greutate, datorita stimularii nivelului de cortizol din organism, care controleaza apetitul alimentar, insa somnul prelungit este, de asemenea, o piedica pentru succesul curelor de slabire. Un studiu publicat in revista Plos Oane constata ca persoanele care dorm mai mult de 10 ore pe noapte au un risc crescut pentru cresterea indexului de masa corporala (BMI-Body Mass Index), prin comparatie cu persoanele care dorm numai 7-9 ore pe noapte.

2. Va pregatiti pe intuneric

Daca obisnuiti sa tineti draperiile trase dupa ce va treziti, va lipsiti de beneficiile pe care prezenta soarelui vi le ofera atunci cand vine vorba despre pierderea in greutate. Un alt studiu publicat in jurnalul Plos One sugereaza ca persoanele care prind rasaritul soarelui au indexul de masa corporala semnificativ mai mic. Studiul arata ca 30 de minute de expunere la lumina soarelui sunt suficiente pentru a afecta indexul de greutate, chiar si atunci cand cerul este acoperit de nori. Acest lucru se datoreaza sincronizarii ceasului biologic si reglarii metabolismului in urma contactului cu lumina soarelui de dimineata.

3. Nu va faceti patul

Un studiul realizat de National Sleep Foundation a constatat ca persoanele care obisnuiesc sa isi faca patul imediat dupa ce s-au trezit au declarat ca au avut o odihna mai buna pe durata noptii, prin comparatie cu cei care nu au acest obicei matinal. Desi aceasta asociere este greu de observat, autorul studiului arata ca acest obicei simplu poate da nastere unui comportament sanatos inca de dimineata si scade sansele de a ne intoarce la somn. Studiul arata, de asemenea, ca cei care isi fac patul in mod regulat dau dovada de o vointa puternica si reusesc sa isi mentina numarul de calorii sub control.

4. Nu va cantariti

Atunci cand cercetatorii de la Universitatea Cornell au urmarit obiceiurile zilnice a 162 de persoane supraponderale timp de doi ani, au descoperit ca cei care s-au cantarit in fiecare zi au avut rezultate mai bune in urma programului de slabit. Cel mai potrivit moment pentru a ne cantari este dimineata, cand greutatea corporala este la nivelul cel mai scazut de peste zi, declara Lisa Jones, purtatoare de cuvant a Academiei de Nutritie din Pennsylvania. Acest obicei ne motiveaza sa ne ajustam dieta alimentara pe tot parcursul zilei, adauga aceasta.

5. Sariti peste micul dejun

Cercetatorii de la Universitatea din Tel Aviv au constatat ca persoanele care mananca echilibrat au reusit sa consume mai putine calorii pe tot parcursul zilei. Cei care au consumat un mic dejun de circa 600 de calorii alcatuit din proteine slabe si carbohidrati s-au declarat a fi mai satisfacuti pe parcursul zilei, prin comparatie cu persoanele care au consumat sub 300 de calorii la micul dejun. Cercetatorii sugereaza ca satisfacerea poftei de mancare la prima ora de dimineata ne poate ajuta sa urmam regimul alimentar si sa nu incalcam regulile acestuia pe durata zilei.

Autor: G.T.