Publicat la: 
13/07/2017


5 reguli de baza pentru o viata sanatoasa

In ritmul alert al societatii actuale in care dietele de slabit si curele de detoxifiere promit sa faca minuni, este important sa respectam cateva reguli de baza pentru a ne mentine in forma.

Michael Joyner, cercetator la Clinica Mayo din Rochester, Minnesota, prezinta cele cinci principii fundamentale care ne garanteaza o viata lunga si sanatoasa. Iata care sunt acestea, conform outsideonline.com.

1. Fii activ in fiecare zi

Nu este vorba despre eforturi eroice, dar trebuie sa ne miscam in fiecare zi, fie ca este vorba doar despre o plimbare rapida sau de un program sustinut de fitness. Din studiile efectuare in ultimele decenii am aflat ca numai 30 de minute de miscare moderata efectuata in fiecare zi scade riscul declansarii bolilor fiziologice, precum bolile de inima sau cancerul, dar si a celor psihologice, ca Alzheimer si anxietatea.

2. Fii implicat in activitatile care te pasioneaza

Implicarea in activitatile care ne starnesc interesul sporeste bunastarea si ne poate oferi o viata mai lunga si mai buna din punct de vedere calitativ.

Studiile efectuare pe aceasta tema arata ca persoanele cu un simt puternic al scopului - cele care se simt motivate in activitatile pe care le conduc zi de zi - tind sa traiasca mai mult decat cei care nu au un plan de viitor si nu se angajeaza in activitatile care ii duc la indeplinirea scopului stabilit.

Mai mult, interactiunile sociale solide sunt esentiale atat pentru sanatatea mentala, cat si pentru cea pe plan fizic.

3. Nu te supraalimenta

Mentinerea aportului de calorii recomandat pentru consumul zilnic este esentiala pentru o viata sanatoasa.

Un studiu efectuat recent si publicat in "New England Journal of Medicine" arata ca numarul persoanelor obeze s-a dublat in mai mult de 70 de tari din intreaga lume in ultimii 30 de ani, iar aceasta problema duce la decesul prematur in randul a 4 milioane de oameni anual - ceea ce face ca obezitatea sa fie cea de-a doua principala cauza de deces prematur, dupa locul intai ocupat de consumul de tutun.

4. Nu consuma alcool in cantitati mari

Consumul excesiv de alcool este asociat declansarii unor boli cronice, precum ciroza hepatica, cancerul de gat si bolile cardiovasculare. Consumul de alcool afecteaza, de asemenea, calitatea somnului si functiile organismului pe plan fizic si mental. De aceea, specialistii recomanda limitarea la un pahar de bauturi alcoolice pentru femei si doua pahare pentru barbati in ceea ce priveste consumul zilnic.

5. Nu fuma

Nu exista nimic mai daunator pentru sanatate ca fumatul. Studiile de specialitate efectuate in ultimii zeci de ani arata ca fumatul este asociat cu un risc crescut pentru aparitia mai multor tipuri de cancer, boli de inima, boli mentale si pulmonare.

Potrivit specialistilor de la American Cancer Association, fumatul cauzeaza unul din cinci decese numai in Statele Unite ale Americii si ucide anual mai multe persoane decat alcoolul, accidentele auto, HIV, conflictele armate si cosumul de droguri luate la un loc.

Vestea buna este ca organismul incepe sa repare daunele cauzate de fumat in numai cateva zile de la renuntare.

Autor: G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Ce ecografii sunt obligatorii pentru femeile insarcinate? Cand trebuie facute ecografiile in timpul sarcinii, ce indicatii au si cum trebuie sa se pregateasca viitoarea mamica? Dr. Mihaela Steriu,...
Ceaiurile au numeroase efecte benefice asupra organismului / Foto: Photoxpress.com Folosite de putin timp in Europa, atat ceaiul verde, cat si cel negru, isi castiga, treptat, recunoasterea. In...