Publicat la: 
3/07/2017

Majoritatea persoanelor nu obisnuiesc sa consume suficiente fibre, desi aportul recomandat, in special pentru femei, este de numai 25 de grame pe zi.

Acest lucru se intampla in special din cauza faptului ca adaugarea legumelor cu un continut ridicat de fibre poate provoca balonare, mai ales in cazul in care trecerea de la o dieta cu continut scazut de fibre la o dieta alimentara bogata in fibre este facuta brusc.

Pentru a minimaliza disconfortul gastric, specialistii recomanda adaugarea treptata a legumelor la dieta de zi cu zi. Iata ce legume sunt indicate pentru persoanele care au probleme cu balonarea, conform Dr. Maria Chaparro, dieteticiana in cadrul "Academy of Nutrition and Dietetics", scrie prevention.com.

Castravetii

Castravetii sunt o sursa bogata de vitamine si antioxidanti, majoritatea regasite in coaja acestora. Desi au un continut mai scazut in fibre, prin comparatie cu alte legume precum telina, castravetii au un continut mare de apa, aproximativ 95%, ceea ce reduce disconfortul abdominal, previne balonarea si ajuta la mentinerea unui nivel optim de hidratare.

Sparanghelul

Aceste tulipini verzi ce contin aminoacidul asparagina, care actioneaza ca diuretic natural ce ajuta organismul sa elimine excesul de apa, este deosebit de benefic pentru sanatatea stomacului si previne balonarea. Cu toate acestea, la unele persoane sparanghelul poate declansa gaze si miscari, mai ales daca acesta este consumat in cantitati mari.

Avocado

Sursa bogata de potasiu, avocado poate reduce balonarea declansata adesea pe fondul consumului de sare bogata in sodiu. In plus, avocado contine grasimi sanatoase omega-3 ce ajuta organismul sa absoarba nutrientii necesari pentru buna sa functionare.

Zucchini

Acest tip de leguma contine FODMAP (Fermentable Oligo-Di-Monosaccharides and Polyols), un grup de zaharuri si carbohidrati care provoaca gaze si balonare, in special la persoanele care sufera de sindromul intestinului iritabil. Cu toate acestea, modul de preparare al acestora poate scadea nivelul de zaharuri si carbohidrati, facandu-l o optiune buna pentru persoanele ce sufera de balonare. In acest sens, specialistii recomanda prepararea lui dupa retetele de squash, adica la cuptor prin coacere.

Frunzele verzi

Spanacul si varza sunt surse bogate de vitamina B, care ajuta organismul impotriva retentiei de apa. Acesta este si motivul pentru care dieteticienii recomanda persoanelor ce sufera de balonare sa consume salate din frunze verzi, precum spanacul si rucola.

Varza murata

Pentru cresterea nivelului de bacterii sanatoase la nivel gastric, specialistii recomanda consumul legumelor fermentate, precum varza murata. Desi la unele persoane varza poate declansa un oarecare disconfort, dieteticienii sunt de parere ca aparatul digestiv se poate adapta la consumul acestor tipuri de legume cata vreme le introducem treptat in dieta noastra alimentara.

Rosiile

Sursa bogata in antioxidanti, rosiile sunt legumele ce nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra alimentara. Desi in unele persoane consumul de rosii poate declansa un oarecare disconfort, dieteticienii recomanda ca rosiile sa fie incluse in dieta treptat pentru a beneficia de toti nutrientii pe care acestea le contin.

Autor: G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Nivelul prea ridicat sau prea scazut de magneziu in organism poate creste riscul aparitiei bolii Alzheimer si a altor tipuri de dementa, sunt de parere oamenii de stiinta olandezi in urma efectuarii...
Asist. univ. dr. Tudor Constantinescu "Oboseam, dar puteam sa merg pe strada, urcam trei etaje, chiar daca eram obosit la al treilea etaj, dar puteam sa urc incet", spune un pacient diagnosticat cu...