Publicat la: 
4/05/2018

mituri dieta

Deoarece aproape jumatate din populatia adulta incearca sa slabeasca, este timpul sa clarificam cateva mituri frecvente despre dieta care nu vor disparea, conform theconversation.com.

1. Telina are calorii "negative"

O tulpina de telina de 15 cm are 19 kilojouli (cinci calorii). Corpul tau utilizeaza aproximativ 10% din valoarea totala a kilogramului de telina pentru a o digera. Acesta este efectul termic al alimentelor.

In termeni practici, este vorba doar de unul sau doi kilojouli. Singurul lucru cu "calorii negative" este apa rece. Acest lucru se datoreaza faptului ca trebuie sa se incalzeasca pana la temperatura corpului inainte sa fie absorbita. Aceasta "incalzire" utilizeaza pana la un kilojoul. Apa insasi nu contine kilojouli, deci efectul global este "negativ".

2. Daca nu mananci dupa 7 seara, slabesti mai repede

Mai important decat ora la care mananci, este ceea ce mananci si cat de mult. Cantitatea totala de kilojouli, plus activitatea fizica efectuata intr-o zi intreaga, determina daca acumulezi kilograme, le pierzi sau iti mentii greutatea. Indiferent cand mananaci, daca consumi mai multi kilojouli decat ai nevoie, corpul va stoca excesul ca grasime.

Intr-o revizuire recenta a studiilor s-a constatat ca modificarea frecventei meselor, faptul ca ai una, doua sau trei mese pe zi nu are aproape nici o diferenta pentru greutate corporala.

Unele studii pe termen scurt au descoperit ca consumarea mai multor kilojouli de zahar la sfarsitul zilei ar putea agrava controlul zaharului din sange, dar sunt necesare studii pe termen lung pentru a verifica acest lucru. Un avantaj al faptului ca nu mananci tarziu este ca mananaci mai putin per total, mai ales mancare nesanatoasa si alcool.

3. Daca bei apa inainte de mese, slabesti

Acest lucru ar putea functiona pentru unii oameni, conform unui studiu recent randomizat, controlat, la adulti cu obezitate. Jumatate au baut 500 ml de apa cu 30 de minute inainte de micul dejun, pranz si cina, in timp ce cealalta jumatate a trebuit sa vizualizeze stomacul lor ca fiind plin cu 30 de minute inainte de mese.

Ambele grupuri au pierdut in greutate pe parcursul a 12 saptamani, dar cei care au consumat apa au pierdut cu 1,3 kg mai mult decat cei din al doilea grup. O revizuire cuprinzatoare a studiilor clinice cu privire la efectele consumului de apa asupra consumului de energie si a metabolismului a aratat ca exista rezultate foarte variabile, de la efecte negative la niciun efect, pana la efecte pozitive. Dar consumul de apa poate ajuta la reducerea cantitatii zilnice de kilojouli, atunci cand inlocuieste bauturile racoritoare si sucurile.

4. Daca mesteci guma, accelerezi pierderea in greutate

Mestecatul de guma trimite semnale catre creier ca incepi sa mananci si in curand te vei simti plin. Un studiu efectuat la 60 de adulti a testat daca mestecarea gumei tare sau moale, sau daca nu mesteci guma deloc, afecteaza apetitul.

S-a descoperit ca mestecarea oricarei gume a condus la o scadere mica a consumului de energie la adultii slabi, dar a existat tendinta de a creste consumul de alimente la cei care au fost supraponderali.

O meta-analiza a 13 studii a aratat ca mestecatul de guma a fost asociat cu sentimente reduse de foame, in timp ce 10 din 16 studii experimentale au descoperit ca mestecatul a dus la un consum redus de alimente. S-a remarcat existenta unei prejudecati in ceea ce priveste publicarea studiilor, studiile cu rezultate pozitive aveau o probabilitate mai mare sa fie publicate. Insa, impactul gumei de mestecat ca parte a unei interventii de scadere in greutate nu a fost testat.

5. Nu mancati inainte de a face sport pentru a arde mai multa grasime

Ar trebui sa mananci inainte de a face miscare? Acest lucru a fost testat intr-un studiu care a comparat cheltuielile totale de energie si cantitatile de grasimi si carbohidrati arsi inainte, in timpul si dupa exercitii fizice la 12 barbati sanatosi si activi.

Postul inainte de antrenament a dat o rata de 15% mai mare de ardere a grasimilor in timpul exercitiilor fizice, comparativ cu cei care mancau micul dejun. Cu toate acestea, micul dejun a dus la un consum de energie totala de 20% mai mare, comparativ cu situatia in care nu se mananca nimic.

6. Ceaiul verde accelereaza metabolismul

O revizuire din 2012 a 15 studii realizate pe adulti supraponderali sau cu obezitate a examinat impactul ceaiului verde asupra pierderii in greutate si intretinerea greutatii si nu a constatat efecte semnificative pe termen lung.

Dar o revizuire recenta la adultii cu sindrom metabolic privind efectele oricarui tip de ceai sau extract de ceai a constatat efecte benefice mici asupra pierderii in greutate, dar rezultatele trebuie interpretate cu prudenta din cauza calitatii slabe a unor studii incluse.

7. Grapefruitul topeste grasimile

Nu este nevoie sa va grabiti si sa cumparati grapefruit. O meta-analiza a trei studii randomizate cu privire la efectul consumului de grapefruit asupra greutatii corporale nu a evidentiat nici o modificare a greutatii corporale, in comparatie cu cu grupul de control.

Taguri Medlife: 
Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Dietele mediteraneene sunt bogate in doua alimente: ulei de masline si nuci. Ambele sunt asociate cu un risc mai scazut de accident vascular cerebral in cazul persoanelor in varsta al caror cod...
Dr. Violeta Stolea / Foto: MedLive.ro "O dieta tinuta dupa ureche s-ar putea sa nu aduca rezultatele scontate, s-ar putea ca cel sau cea care o tine sa nu scada efectiv in greutate cat si-a propus...