Publicat la: 
29/09/2015

O treime din femei, o proportie socanta, sufera de hipertensiune arteriala. Aceasta forta excesiva care iti impinge sangele de-a lungul peretilor arteriali poate dauna vaselor de sange si in cel din urma poate declansa infarcte, accidente vasculare cerebrale, anevrisme sau insuficienta renala. Problema ia nastere din cauza arterelor rigide sau inguste si a unei inimi suprasolicitate. Suna oribil, stim, dar este adesea reversibil. Iata 9 mijloace eficiente prin care poti sa iti tii sub control tensiunea arteriala, conform Prevention.com.

120/80 pana la 139/89
Acesta este pragul de prehipertensiune. Ceea ce inseamna ca, daca te afli aici si nu faci nimic pentru a preveni hipertensiunea arteriala, poti avea mai tarziu probleme. Mai mult de 140/90 inseamna hipertensiune. Important e sa incepi preventia devreme.

1. Incepe prin a petrece mai mult timp in natura.

Lumina razelor ultraviolete modifica nivelurile unui compus numit oxid nitric in sange si piele, relaxand vasele sangvine si scazand tensiunea arteriale. Medicamentele pentru disfunctia erectila folosesc, la randul lor, oxidul nitric pentru a ajunge la acelasi rezultat, al reducerii tensiunii arteriale. Exista cercetari japoneze privind shinrin-yoku („baile” de padure) care arata ca timpul petrecut in natura scade tensiunea arteriala, reduce nivelul hormonilor de stres si ritmul cardiac.

2.Medicamentele fara prescriptie medicala

Incearca antihistaminicele in locul decongestionantelor nazale care fac sa urce tensiunea arteriala. Redu durerea cu aspirina sau acetaminofen în locul antiinflamatoarelor nonsteroidiene. Ai grija si la alte medicamente ce te-ar putea amenința cu hipertensiunea: contraceptivele hormonale, antidepresivele, medicamentele impotriva migrenei.

3.Probiotice

Cercetari preliminare promitatoare: obtinerea bacteriilor bune din alimentatie si din pilulele probiotice (alege-le pe cele cu multiple tulpini) pe o perioada mai mare de opt saptamani a scazut presiunea sistolica (primul numar) in medie cu 3,6 mm Hg și presiunea diasistolica, in medie cu 2,4 mm Hg. O spune o ampla analiza recenta care s-a uitat la noua studii de mari dimensiuni.

4.Dieta hipotensoare

Nu e vorba doar de sodiu. Alege cartofi dulci, avocado, iaurt, spanac, toate sunt aliment cu efect hipotensor. In vreme ce American Heart Association recomanda un consum zilnic de sodiu in limita a 1.500 de mg –pe care unii il critica, spunand ca e prea mic, totusi- nu strica sa eviti alimentele impachetate care contin mai mult de 200 mg per portie.

5.Mai putin alcool!

Elimina sau redu consumul de bauturi alcoolice. Un pahar pe zi e cel mai probabil in regula. Trei cresc tensiunea la oamenii sanatosi. Trecerea de la consumul inalt de alcool la cel moderat poate sa scada presiunea sistolica cu de la 2 la 4 mm Hg.

6.Fa cat mai multa miscare!

In timpul exercitiului fizic, tensiunea arteriala creste putin dar apoi scade mai mult decat daca ai fi sedentar si poate ramane la un nivel mai jos mai mult de 12 ore. Activitatea fizica ajuta si la tonifierea vaselor sanguine, scade nivelul de stres si tine greutatea fizica sub control. Alege macar 30 de minute de activitate fizica moderata: mersul pe jos sau pe bicicleta, dansul, inotul, macar de cinci ori pe saptamana.

7.Scaderea in greutate

Este o influenta extrem de puternica. Un studiu recent de mari dimensiuni a aratat ca este cel mai mare factor controlabil, o povara de kilograme in exces pune inima mai mult la munca. Cand scapa de 4,5 kilograme, isi poate reduce presiunea sistolica cu 4,5 mm Hg si pe cea diasistolica cu 3 mm Hg.

8.Respira adanc, pe ritm.

Tehnicile de respiratie ajuta la relaxarea sistemului nervos si scad tensiunea arteriala.

9.Medicamentele care se dau cu prescriptie medicala

Exista o serie de medicamente care scad tensiunea arteriala actionand asupra nivelului de sodiu, incetinind ritmul cardiac si relaxand vasele de sange.

Categorie Medlife: 

Comentarii

Hipertensiunea nu doare.

Cu varsta , tensiunea creste. Darr acest lucru nu este normal. Este doar dificil de eitat.

Un pahar pe zi este peste limita alcoolismului! Daca nu faceti doua zile consecutive pe saptamana pauza complete.

ORICE medicament fara prescriptive poate fi periculos, in functie de persoaa. Spre exemplu banala aspirina este total contraindicate in crizele de guta. Medicii nu fac degeaba facultatea 6 ani. Farmacistul nu e medic.

Verificati tensiunea in conditii clare si mai ales de cel putin 3 ori, cel mai bine de 8-9 ori consecutive si apoi faceti o medie.

Majoritatea oamenilor mananca mai mult decat le trebuie. Mancati mai putin. Nu slabiti din dieta, ci din sport!!! Dieta nu slabeste niciodata. Altfel spus, nu ae efecte pe termen lung. Si mai e si periculoasa.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Exista un miliard de fumatori in intreaga lume si de aceea nu este de mirare ca rezolutia ce ocupa locul intai la fiecare inceput de an pentru majoritatea fumatorilor este sa renunte la acest...
Bananele sunt printre cele mai consumate fructe din lume si unii oameni de stiinta cred ca banana ar fi fost chiar primul fruct din lume. Bananele sunt crescute în cel putin 107 de tari si sunt pe...