Publicat la: 
18/11/2013

Aglomeratia - rai sau iad. Esti mai fericit intr-o multime? Un nou studiu ar putea explica de ce

Aglomeratia la metrou, cea din magazine in sezonul sarbatorilor sau din timpul unui protest sunt rareori distractive, dar pentru unii oameni experienta de a fi intr-o multime poate fi extrem de placuta, conform unei cercetari realizate de psihologul Dr. John Drury, de la Universitatea din Sussex. Rezultatele publicate in jurnalul PLoS ONE explica de ce oamenii gasesc placere in zone aglomerate.

Psihologii au intervievat oamenii aflati la un eveniment muzical in aer liber (un concert Fatboy Slim in Brighton) si la un mars de protest fata de schimbarile din sistemul de sanatate.

Cercetatorii au descoperit ca identitatea sociala a fost un factor cheie in estimarea emotiilor pozitive in ambele multimi si identificarea sociala a oamenilor cu multimea i-a facut pe acestia sa caute si sa se bucure de locuri mai dens populate.

"Concertul a fost intr-adevar un eveniment foarte aglomerat. Cu toate acestea, cu cat participantii la sondajul nostru s-au definit ca parte a multimii, cu atat mai putin au raportat ca s-au simtit prea inghesuiti," spune dr. John Drury, care a supervizat de cercetarea.

Studiul a fost realizat cu sprijinul organizatiilor locale implicate in domeniul sanatatii si securitatii la evenimente muzicale live si explica de ce din exterior o multime ar putea arata infernal, dar este de fapt o experienta divina pentru multi participanti. Pentru evenimente muzicale, multimea in sine este o parte cheie a atractiei.

Dr. Drury sustine, de asemenea, ca rezultatele au implicatii importante pentru psihologie. Exista o idee in psihologie ca avem o nevoie relativ fixa de "spatiu personal". Acest lucru ar insemna ca alte persoane sunt in mod inevitabil o amenintare pentru confortul nostru.

Dar aceasta presupune in mod eronat ca fiecare dintre noi avem doar o singura identitate - o identitate personala. Descoperirile arata ca avem mai multe identitati bazate pe adeziunea la grupul nostru.

Proeminenta de identitati diferite variaza in functie de contextul social. In acele momente cand oamenii impartasesc o identitate sociala cu noi, prezenta lor nu este o invazie a spatiului nostru. Ei nu sunt "altii" - ei sunt "noi".

Taguri Medlife: 

Alte articoleVezi toate articolele

Fundita roz, simbolul luptei impotriva cancerului la san / Foto: Captura Youtube Octombrie este de un sfert de secol luna dedicata luptei impotriva cancerului la san. Fundita roz a devenit astfel...
Romania se afla pe locul al treilea in Europa cu 50% din populatie supraponderala si 25% obeza, afirma lector dr. Lygia Alexandrescu, specialist in nutritie, intr-un comunicat de presa transmis...