Publicat la: 
14/11/2014

Alimente benefice pentru sanatatea parului

Dieta si parul sanatos/ Foto: MorgueFile.com

Carnea, pestele, lintea, soia si drojdia de bere contin in cantitate mare aminoacizi sulfurati - metionina si cisteina - necesari parului. Fiindca materia prima din care se formeaza structura parului este o proteina numita keratina, trebuie consumate in cantitate suficienta alimente care ofera corpului elemente pentru producerea acesteia si astfel parul este sanatos, relateaza lalibre.be, citat de Agerpres.

Sunt necesare si oligoelemente pentru intretinerea podoabei capilare, ca fierul, zincul si magneziul. Fierul din carne si peste se absoarbe mai bine in organism decat cel din produse vegetale si lactate.

Vitamina C ajuta la absorbtia fierului, in timp ce cafeaua si ceaiul, nu. Fierul se gaseste in spirulina, scoici, galbenusurile de ou, patrunjel, cacao, cereale, linte. Zincul este un alt oligoelement indispensabil sintezei proteinelor. El se gaseste din plin in stridii, scoici, galbenusurile de ou, germenii de grau, linte, fasole verde si in mazare.

Magneziul este important, fiind un element de reglare naturala a sistemului nervos, stiindu-se ca stresul are un impact direct asupra calitatii parului. Scoicile, heringii, crevetii, cacaua, migdalele, soia, cerealele integrale, bananele si spanacul contin cantitati insemnate de magneziu.

Vitaminele B sunt vitaminele parului prin excelenta. Vitamina B3 face sa creasca circulatia la radacina parului, iar B5 mareste viteza de crestere. Vitamina B6 este indispensabila keratinizarii, care permite ingrosarea firelor de par, iar B8 controleaza secretia de sebum. Vitamina B3 se gaseste in cantitati mari in tonul si scrumbia din conserva, in pui si carnea de vitel, cereale, ciuperci, orez, migdale si soia, iar vitamina B5, in linte, carnea de curcan, ciuperci si soia.

In heringi, cereale, spanac si banane se gaseste vitamina B6, iar in conopida, linte, ciuperci, oua si pui, vitamina B8.

Calitatea parului nu depinde doar de consumul de alimente adecvate, ci si de evitarea celor care nu ii fac niciun bine. Zaharul, de exemplu, va interfera cu absorbtia anumitor proteine si vitamine, iar alcoolul reduce absorbtia de zinc si a vitaminelor B si C. In plus, alimentatia nesanatoasa produce o mare cantitate de toxine, care se concentreaza in pielea capului si altereaza calitatea parului.

A.C.

Taguri Medlife: 

Alte articoleVezi toate articolele

Copiii si adolescentii ale caror mame urmeaza cinci obiceiuri sanatoase - alimentatie sanatoasa, miscare regulata, mentinerea unei greutati corporale sanatoase, consum de alcool moderat, nu fumeaza...
Dieta si parul sanatos/ Foto: MorgueFile.com Carnea, pestele, lintea, soia si drojdia de bere contin in cantitate mare aminoacizi sulfurati - metionina si cisteina - necesari parului. Fiindca...