Publicat la: 
31/01/2017

Cercetatorii din domeniul nutritiei au descoperit ca un anumit compus pe care il putem lua din unele fructe si legume ar putea inversa efectele trecerii timpului asupra organismului, imbunatatind rata metabolica si crescand nivelul de energie.

Un studiu de specialitate, publicat in jurnalul Cell Metabolism, a aratat ca dozarea cu mononucleotida nicotinamida (NMN) - produsa de organism in mod natural, dar care scade odata cu inaintarea in varsta - are efecte pozitive anti-imbatranire in randul subiectilor studiilor efectuare in laborator. Astfel, organismul nostru poate beneficia de pe urma suplimentarii cu NMN prin consumul de legume si fructe ce ofera astfel de proprietati benefice.

Iata care sunt cele 4 grupe de alimente ce previn efectele imbatranirii asupra organismului, conform prevention.com.

1. Alimente ce contin mononucleotida nicotinamida

In cadrul studiilor de laborator efectuate de cercetatori, si mentionate mai sus, soarecii de test care au consumat apa suplimentata cu mononucleotida nicotinamida au consumat mai multa hrana, dar au luat mai putin in greutate. Stim ca limitarea portiilor de mancare este un aspect deosebit de important al mentinerii greutatii corporale, insa e necesar de mentionat ca portiile sa fie alcatuite adesea din tomate, avocado, brocoli si castraveti, daca vrem sa beneficiem de efectul de anti-imbatranire pe care acestea il ofera.

2. Alimente ce contin vitamina B

NMN este un derivat din niacina (vitamina B3). Toate vitaminele de tip B sunt importante pentru nivelul de energie si pentru stimularea metabolismului la nivel celular, este de parere Kristi King, reprezentant al Academy of Nutrition and Dietetics. Alimentele bogate in niacina includ arahidele, ciupercile si ceaiul verde.

3. Alimente ce contin carotenoide

Fitonutrientii se gasesc in fructele si legumele de culoare portocalie sau galbena, precum portocalele, morcovii, ardeii, toate acestea fiind extrem de benefice pentru sanatatea pielii. Alte fructe bogate in antioxidanti pot pastra aspectul sanatos al tenului, printre acestea cele mai renumite fiind zmeura si rodiile, bogate in antioxindantii ce stopeaza reducerea nivelului de colagen din organism.

4. Alimente bogate in omega-3

Procesul de imbatranire este adesea asociat unui nivel crescut de inflamatie in corp si, de aceea, consumul de alimente bogate in omega-3 este deosebit de important pentru prevenirea inflamatiei si incetinirea procesului de imbatranire. Printre alimentele bogate in omega-3 mentionam migdalele, pestele gras si uleiul de masline.

Autor: G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Controalele medicale periodice au rol de preventie / Foto: Photoxpress.com “A avea grija de tine este cel mai frumos dar pe care il poti face copiilor tai”, scria o cititoare MedLive.ro. O simpla...
  Analize de laborator / Foto: MedLife Acuratetea rezultatelor obtinute ca urmare a unor analize medicale depinde in mare masura de respectarea de catre pacient a unor reguli prealabile. Emilia...