MEDICINA GENERALA

06 Februarie 2014

Care sunt cele mai periculoase deficiente de vitamine si minerale

Care sunt cele mai periculoase deficiente de vitamine si minerale

Lipsa de vitamine si minerale este surprinzator de frecventa si poate provoca o multime de probleme de sanatate. "Apare din mai multe motive, inclusiv capricii alimentare, interactiuni medicamentoase si alcoolism," spune John La Puma. La nivel mondial, aproximativ 40% dintre oameni au deficiente de fier, 15% de iod si 40% dintre copii cresc fara suficienta vitamina A. Exista insa trei deficiente nutritionale comune care iti pot pune in pericol sanatatea.

Un test de sange anual este necesar pentru a preintampina eventualele riscuri si probleme de sanatate. Vitamina D

Dr. La Puma spune ca 42 la suta dintre adultii americani sufera de aceasta afectiune. Barbatii fara suficienta vitamina D au un nivel scazut de testosteron si femeile dezvolta adesea osteoporoza.

Cercetatorii de la Harvard spun ca nivelurile scazute de aceasta vitamina cresc riscul de atac de cord, accident vascular cerebral si nu mai putin de 17 forme de cancer.

Dr. Leslie Matthews spune ca o parte a problemei este datorata faptului ca societatea noastra s-a schimbat de la o cultura agricola si de vanatoare la o cultura de interior. "Nu avem cele 15 de minute de soare esentiale in fiecare zi de soare de zi cu zi".

Dr. La Puma recomanda consumul regulat de peste gras, cum ar fi sardine, somon si pastrav si suplimente de vitamina D pentru a rezolva problema.

Vitamina B12

Vitamina B12 este esentiala pentru formarea corespunzatoare a celulelor rosii din sange, functiei neurologice si sintezei ADN-ului. Recent, o cercetare a legat deficienta de vitamina B12 de utilizarea de medicamente pentru arsuri la stomac, care inhiba acidul gastric. Persoanele care iau astfel de medicamente pentru doi sau mai multi ani au avut un risc cu 65 la suta mai mare de a fi diagnosticate cu deficit de vitamina B12.

Deficitul de vitamina B12 are simptome grave, inclusiv anemie si leziuni ale nervilor.

"Organismul are nevoie de acid gastric pentru a absorbi vitamina B12," explica dr. La Puma. Diabetul zaharat, bolile tiroidiene si abuzul de alcool sunt alte cauze frecvente ale deficientei. Veti gasi B12 in produsele de origine animala cum ar fi peste, produse lactate, carne de pasare si oua, precum si in cereale integrale. Suplimentele pot fi de asemenea folosite pentru a creste nivelul de B12.

Magneziu

Deficitenta de magneziu a fost asociata cu diabetul de tip 2, osteoporoza, astmul si cancerul de colon. Magneziul joaca de asemenea un rol important in controlul muscular si eliminarea de toxine daunatoare.

Un studiu recent in Jurnalul American de Nutritie Clinica a aratat ca persoanele care consuma alimente bogate in magneziu au avut mai putine accidente vasculare cerebrale.

Simptomele lipsei de magneziu includ pierderea poftei de mancare, greata, oboseala si slabiciune. Mananca mai mult spanac, nuci, si ciocolata neagra pentru a creste aportul de magneziu. Suplimente de magneziu sunt de asemenea disponibile in farmacii.



Echipa MedLife de Medicina Generala

GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist
GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist

Ecografie 2d și Ginecologie

GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist
GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist

Ecografie 2d și Ginecologie

PB
Petrutescu Brandusa
Medic Primar
PB
Petrutescu Brandusa
Medic Primar

Alergologie

Andriescu Mircea
Andriescu Mircea
Medic Primar
Andriescu Mircea
Andriescu Mircea
Medic Primar

Chirurgie Pediatrica și Camera De Garda

Adauga un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii!

Adresa de email nu va fi publicată.

0 comentarii

©2021 Acest site este proprietatea Medlife S.A. Toate drepturile rezervate.