MEDICINA GENERALA

08 Ianuarie 2016

Probiotice si prebiotice: ce sunt, din ce surse provin si ce beneficii ne aduc

In timp ce probioticele au devenit cunoscute de majoritatea dintre noi datorita prescriptiilor medicilor si farmacistilor, prebioticele sunt mai putin cunoscute. Exista diferente semnificative intre cele doua, iar beneficiile pe care le aduc sanatatii organismului uman sunt, de asemenea, diferite. Desi probioticele s-au dovedit a fi eficiente pentru a gestiona anumite probleme gastrointestinale, ele nu au aceeasi putere pe care prebioticele o au. Iata care sunt diferente dintre cele doua, ce beneficii ne aduc si cum le putem include in alimentatia noastra.

Mai inainte de toate, probioticele desemneaza microorganismele vii (in mare parte bacterii) care colonizeaza tractul nostru digestiv. Aceste microorganisme ne ajuta sa digeram alimentele, proces pe parcursul caruia absob nutrientii si vitaminele din mancare, produc vitaminele B si K si impedica dezvoltarea altor microorganisme care ar putea fi daunatoare sanatatii noastre.

Probioticele se gasesc atat sub forma de suplimente alimentare, pe care le putem cumpara din farmacii, dar se gasesc si in cateva tipuri de alimente fermentate, pintre care:
  • varza acra, muraturi
  • iaurt, chefir, branzeturi moi fermentate
  • aluatul de paine

Pentru a ne bucura de beneficiile probioticelor luate din sursele alimentare, aceste bacterii trebuie sa fie vii si stabile pe durata de valabilitate a produselor alimentare pentru a supravietui digestiei si a ajunge sa colonizeze intestinul. Astfel, ele ajuta la mentinerea sanatatii sistemului digestiv prin controlul pe care il au asupra bacteriilor daunatoare.

Pe de alta parte, prebioticele sunt adesea descrise ca "hrana" a probioticelor pentru ajuta la mentinerea acestora. Prebioticele sunt fibre solubile si alte clase de carbohidrati, cum ar fi amidonul si zaharurile numite oligozaharide, care ajung sa fie fermentate de bacterii. Printre sursele de prebiotice mentionam:
  • bananele
  • cartofii
  • sparanghelul
  • prazul, ceapa, usturoiul
  • cicoarea, anghinarea
  • fulgii de ovaz

Prebioticele au o multime de beneficii, ajutand la o buna absorbtie a mineralelor precum calciu si magneziu, la protectia organismului de infectiile bacteriene, lupta cu disconfortul intestinal, diareea si cu sindromul colonului iritabil.

Asadar trebuie sa avem grija sa introducem in alimentatia noastra o varietate de legume si cat mai multe fibre pentru a ne mentine sanatatea aparatului digestiv ce dicteaza sanatatea intregului organism.

Sursa: WebMd

G.T.



Medici MEDICINA-GENERALA

Tatomir Adina-Maria
Tatomir Adina-Maria
Medic Primar Medicina de Urgenta, Medic Specialist
Tatomir Adina-Maria
Medic Primar Medicina de Urgenta, Medic Specialist

Ecografie 3D, Medicina generala

Dinescu Daniela
Dinescu Daniela
Medic Specialist Medicina de Urgenta
Dinescu Daniela
Medic Specialist Medicina de Urgenta

Ecografie 3D, Medicina generala

Olteanu Anca Simina
Olteanu Anca Simina
Medic Specialist
Olteanu Anca Simina
Medic Specialist

Medicina generala

Frinculescu Simona
Frinculescu Simona
Medic Specialist Medicina Generala / Medicina de F
Frinculescu Simona
Medic Specialist Medicina Generala / Medicina de F

Medicina de familie, Medicina generala

Miserciu Ana Maria
Miserciu Ana Maria
Medic Specialist Medicina Generala
Miserciu Ana Maria
Medic Specialist Medicina Generala

Medicina generala

MA
Muresan Adina
Medic specialist
Muresan Adina
Medic specialist

Medicina generala

Ceausu Florin
Ceausu Florin
Medic Medicina Generala
Ceausu Florin
Medic Medicina Generala

Medicina generala

Zlavog Ana-Maria
Zlavog Ana-Maria
Medic Primar
Zlavog Ana-Maria
Medic Primar

Medicina generala, Neurologie

Vezi toți medicii

©2022 Acest site este proprietatea Medlife S.A. Toate drepturile rezervate.