Nutriție

06 Iunie 2011

vitMATINA Cele patru cai de prevenire a bolii Alzheimer

vitMATINA Cele patru cai de prevenire a bolii Alzheimer

Cand amintirile dispar in ceata / Foto: Vimeo.com

Astazi, cercetarea in privinta prevenirii bolii Alzheimer inregistreaza progrese notabile. Dharma Singh Khalsa, Presedintele Fundatiei pentru Prevenirea si Cercetarea Bolii Alzheimer din S.U.A., face cunoscut faptul ca este necesara o abordare complexa a bolii Alzheimer. "Din moment ce aceasta boala este provocata de mai multi factori, printre care si nutritia, stresul cronic, stilul de viata, este necesara o solutie care sa se adreseze tuturor acestor aspecte", a explicat Dharma Singh Khalsa. Solutia? Cei patru piloni ai preventiei bolii Alzheimer.

Comenteaza acest subiect pe Forumul MedLive.ro.

Boala Alzheimer este o boala degenerativa ce afecteaza zone ale creierului care controleaza memoria, inteligenta, capacitatea de judecata, limbajul si comportamentul. Aceasta boala reprezinta forma cea mai comuna de declin mental sau dementa la persoanele in varsta, potrivit Sfatul Medicului.

Potrivit Fundatiei pentru Prevenirea si Cercetarea Bolii Alzheimer din S.U.A., cei patru piloni ai preventiei acestei boli sunt:

1. Nutritia

La fel ca si restul corpului, creierul are nevoie de o nutritie adecvata, energie si ingrijire pentru a functiona corespunzator. Una dintre cele mai bune modalitati de "hranire" a creierului astfel incat sa functioneze corespunzator consta in adoptarea unei diete sarace in grasimi saturate si grasimi-trans. Grasimile, in special de provenienta animala (carnea rosie) pot cauza inflamatii si pot contribui la producerea radicalilor liberi, agenti care fragilizeaza corpul. Radicalii liberi sunt benefici pentru buna functionare a organismului, insa atunci cand sunt produsi in cantitate mare, acestia pot afecta celulele creierului. Consumul de alimente bogate in antioxidanti precum vitaminele C si E este calea cea mai eficienta de eliminare a radicalilor liberi din organism. Consumati fructe si legume, peste care este bogat in omega-3 si proteine de origine vegetala(ex. soia).

2. Managementul stresului

Stresul zilnic, in special cel cronic, afecteaza intr-o masura foarte mare sanatatea populatiei. Cand sunteti stresati substante chimice precum adrenalina si cortizolul sunt eliberate in organism. Aceste substante intensifica bataile inimii. Cortizolul in exces dauneaza celulelor responsabile de buna functionare a memoriei. Meditatia reduce nivelul de stres si imbunatateste diferite aspecte ale capacitatilor mentale. Alte modalitati de reducere a nivelului de stres sunt: hipnoza, respiratia adanca, masajul, rugaciunea etc.

3. Exercitiile fizice

Cercetatorii au demonstrat ca este necesar sa depuneti efort fizic timp de minim 20 de minute, de trei ori pe saptamana. Puteti face miscare alergand, jucand tenis, dansand, inotand etc. Exercitiile mentale pot reduce sansele de dezvoltare a bolii Alzheimer cu 70%. Incercati sa faceti exercitii mentale timp de 20 de minute, de trei ori pe saptamana.

4. Medicamentele

Diagnosticarea precoce si tratarea prompta a problemelor de memorie, utilizand un program integrat, care include si medicamente administrate in dozele potrivite, poate intarzia dezvoltarea bolii Alzheimer. Medicamentele trebuie prescrise de un medic specialist.

Autor: Redactia MedLive.ro.

In fiecare dimineata vitMATINA iti aduce sfaturi clare si concise care te ajuta sa traiesti sanatos.



Echipa MedLife de Psihiatrie

Dr. Gontariu Alina MedLife
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist
Dr. Gontariu Alina MedLife
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist

Ecografie 2D și Ginecologie

Petrutescu Brandusa
Petrutescu Brandusa
Medic Primar
Petrutescu Brandusa
Petrutescu Brandusa
Medic Primar

Alergologie

Furtuna Catalin
Furtuna Catalin
Medic Specialist
Furtuna Catalin
Furtuna Catalin
Medic Specialist

ORL

Sandor Cosmina Teodora
Sandor Cosmina Teodora
Medic Specialist
Sandor Cosmina Teodora
Sandor Cosmina Teodora
Medic Specialist

Dermatovenerologie

©2021 Acest site este proprietatea Medlife S.A. Toate drepturile rezervate.