Sarcină

14 Iunie 2011

vitMATINA Remedii pentru greturile matinale

vitMATINA Remedii pentru greturile matinale

Sarcina cu greutati / Foto: Photoxpress

Mai mult de jumatate dintre femeile insarcinate sunt afectate in primul trimestru de greturile matinale, care pot varia de la neplacute la severe. Sunt sanse ca nu toate remediile sa functioneze in cazul unei singure gravide, insa mai jos gasiti o colectie intreaga de sugestii. Una dintre ele, sau chiar o combinatie, va aduce cu sine usurarea simptomelor matinale.

Comenteaza acest subiect pe Forumul MedLive.ro.

Remedii generale:

  • evita locurile foarte calde, deoarece caldura poate creste senzatia de greata, sugereaza MorningSicknessHelp.com;
  • incercati sa prindeti cate un pui de somn in timpul zilei (dar nu imediat dupa masa). Oboseala joaca un rol important in greturile matinale;
  • asigura-te ca dormi destul noaptea;
  • ridica-te din pat lent dimineata;
  • incearca sa mananci niste biscuiti simpli sau fulgi de cereale inainte de a te da jos din pat dimineata.

Mirosurile:

  • deschideti ferestrele sau porniti hota cand gatiti si dupa mese;
  • purtati in geanta o batista impregnata cu cateva picaturi dintr-un ulei esential cu aroma revigoranta (de lamaie, de exemplu), si respirati prin acea batista daca nu puteti scapa de mirosul care va deranjeaza.

Alimente si bauturi:

  • evitati alimentele grase sau condimentate, acestea produc deseori greata sau arsuri la stomac;
  • luati gustari frecvente care contin proteine (carnea cu un continut redus de grasime si fructele de mare, nucile, ouale si fasolea au un continut ridicat de proteine);
  • mesele este indicat sa fie mici si dese;
  • consumand ceva sarat inainte de masa, va poate ajuta sa puteti lua masa atunci cand va e greata;
  • nu beti lichide in timpul mesei;
  • ceaiurile fara cofeina, precum cel de menta sau ghimbir, ajuta la calmarea starii de greata;
  • beti cantitati mici de lichide in mod regulat, pe toata durata zilei, pentru a evita deshidratarea;
  • incercati sa nu sariti peste mese;
  • evitati prajelile - mancatul lor, dar si mirositul, poate amplifica senzatia de greata;
  • alimente reci emana in general mai mutine mirosuri asociate cu greata.
Suplimentele:
  • incercati sa luati suplimentele prenatale in partea a doua a zilei;
  • discutati cu medicul dumneavoastra despre:
1. vitamina B6 50 mg pe zi. Vitamina B6 se poate dovedi de ajutor cu greturile matinale; 2. capsule cu ghimbir: 250 mg de trei ori pe zi. Ghimbirul a fost mult timp asociat cu reducerea greturilor; 3. posibilitatea de a intrerupe o vreme suplimentele prenatale, pentru a vedea daca greata se diminueaza. Totusi, este posibil sa aveti nevoie in continuare de acid folic; 4. posibilitatea de a nu lua suplimente de fier, decat daca sunteti anemica. Stomacul ar putea face greu fata suplimentelor cu fier.
Autor: Redactia MedLive.ro

In fiecare dimineata vitMATINA iti aduce sfaturi clare si concise care te ajuta sa traiesti sanatos.



Echipa MedLife de Endoscopie Gastroenterologie

Ciuca Alexandru
Ciuca Alexandru
Medic Specialist
Ciuca Alexandru
Ciuca Alexandru
Medic Specialist

Orl și Orl Pediatrie

SI
Solomon Iulia
Medic Specialist
SI
Solomon Iulia
Medic Specialist

Dermatovenerologie

Andriescu Mircea
Andriescu Mircea
Medic Primar
Andriescu Mircea
Andriescu Mircea
Medic Primar

Chirurgie Pediatrica și Camera De Garda

Gavril Parfene Caliopia
Gavril Parfene Caliopia
Medic Primar
Gavril Parfene Caliopia
Gavril Parfene Caliopia
Medic Primar

Ecografie 4d E8 , Ginecologie , Camera De Garda și Obstetrica - Ginecologie

Adauga un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii!

Adresa de email nu va fi publicată.

0 comentarii

©2021 Acest site este proprietatea Medlife S.A. Toate drepturile rezervate.