Publicat la: 
26/10/2016

Beneficii ale unei interventii precoce asupra autismului- studiu

O interventie precoce, de la varsta de 2 ani, pentru a ajuta la imbunatatirea comunicarii dintre parinti si copilul lor autist permite diminuarea simptomelor autismului, cu rezultate care persista sase ani dupa perioada de interventie, se arata intr-un studiu britanic, scrie AFP, citat de Agerpres.

Studiul compara 152 de copii impartiti in doua grupuri, unul beneficiind de interventie precoce si celalalt aflat in grija centrelor de specialitate. Copiii au fost urmariti timp de sase ani dupa incheierea acestei interventii.

Potrivit revistei, studiul este primul de acest tip care identifica un efect pe termen lung al unei interventii precoce pentru autism. Rezultatele sunt "incurajatoare", estimeaza autorul studiului, profesorul Jonathan Green (Universitatea din Manchester), care subliniaza o ameliorare pentru principalele simptome ale autismului. Totusi, el a atras atentia ca nu este vorba de "un remediu", in sensul ca acesti copii care au demonstrat ameliorari au prezentat in continuare simptome in proportii variabile.

Practic, clipuri video ale unor parinti care interactioneaza cu copilul lor sunt comentate de terapeuti cu scopul de a-i ajuta sa comunice mai bine cu acesta.

Parintii participa la 12 sedinte de terapie timp de 6 luni, urmate de sesiuni lunare de sustinere ulterioara. Pe de alta parte, parintii au fost de acord sa acorde zilnic intre 20 si 30 de minute din timpul lor unor jocuri planificate alaturi de copil. Un numar de 152 de copii autisti cu varste cuprinse intre 2 si 4 ani au fost impartiti prin tragere la sorti pentru a beneficia timp de 12 luni de interventie precoce sau de tratament obisnuit.

In mod global, autorii au observat o reducere cu 17% a procentului de copii prezentand simptome grave in grupul de interventie, comparativ cu grupul obisnuit. In timpul sedintelor, in grupul de interventie s-a observat o ameliorare a comunicarii cu parintii lor. S-a remarcat totodata si o imbunatatire a relatiilor cu ceilalti copii, in comunicarea sociala si in comportamentele repetitive.

Totusi nu s-a observat o diferenta semnificativa privind sanatatea mentala a ambelor grupuri de copii (anxietate, depresie, tulburari de comportament...). Pe masura ce cresc, acesti copii vor avea in continuare nevoie de sprijin in numeroase aspecte ale vietii lor, noteaza autorii, care lucreaza pentru imbunatatirea metodei lor.

A.C.