Publicat la: 
16/08/2016

Cafeina isi confirma rolul protector impotriva depresiei, fie ca este consumata in cafea, fie din alte surse. Pentru a evalua acest efect, o echipa de cercetatori chinezi de la Universitatea din Qingdao a trecut in revista cele mai "serioase" studii realizate pe aceasta tema intre 1980 si 2015, cu date privitoare la circa 400.000 de persoane si la legatura dintre cafea si depresie sau intre cafeina si depresie, relateaza Agerpres.

"Consumul de cafea si cafeina se asociaza semnificativ cu o reducere a riscului depresiv, au constatat autorii studiului", arata dr Alain Cohen in Journal international de medecine. Astfel, consumul regulat de cafea sau cofeina (fata de lipsa consumului) scade acest risc cu circa 25% (in medie). Se pune constant intrebarea care este cantitatea potrivita de cafea sau de cafeina. Cantitatea "ideala" este greu de stabilit, aceasta variind in functie de fiecare persoana. Cercetatorii mentioneaza un efect (variabil) pornind de la o cafea si mergand pana la sase pe zi. Cifra rezonabila ar fi la mijloc: intre doua si patru cesti pe zi, ceea ce corespunde la circa 300 de mg de cafeina (mai mult sau mai putin, in functie de tipul de cafea si modul de pregatire). Cafeina se gaseste indeosebi in ceai, ciocolata, in bauturile carbogazoase si energizante, scrie passionsante.be.

A.C.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Lipsa de vitamina D, asociata cu starile depresive / Foto: Sxc.hu Persoanele in varsta, care au carente de vitamina D, sunt mai susceptibile sa sufere de depresie. Recent au fost publicate multe...
Un studiu realizat in 2012 de firma de cercetare de piata Unlock Market Research impreuna cu Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM) a aratat ca 87% dintre adulti...