Publicat la: 
18/01/2013

Cand a dori este mai important decat a avea: o masina noua chiar te poate face fericit?

Consumatorii materialisti pot obtine mai multa placere de la dorinta de a avea anumite produse decat din detinerea lor efectiva si sunt dispusi sa-si risipeasca banii si sa faca datorii pentru ca ei cred ca achizitiile viitoare le vor schimba viata, conform unui nou studiu publicat in Journal of Consumer Research.

"Gandul la cumparaturi si achizitionare ofera o fericire de moment oamenilor materialisti si pentru ca ei tind sa se gandeasca la achizitionare mult timp, astfel de ganduri au potentialul de a le stimula frecvent starea de spirit. Dar emotiile pozitive asociate cu achizitionarea sunt de scurta durata. Desi materialistii manifesta in continuare emotii pozitive dupa efectuarea unei achizitii, aceste emotii sunt mai putin intense decat inainte de acchizitionarea produsului", scrie Marsha L. Richins (Universitatea din Missouri).

Materialistii au tendinta de a cumpara mai mult decat alti consumatori si sunt mult mai dispusi sa faca datorii, deoarece ei cred ca cumpararea de lucruri ii va face mai fericiti. Dar achizitia produsului chiar ii face mai fericiti?

In trei studii diferite materialistii (in comparatie cu alti consumatori) au raportat emotii pozitive in mod semnificativ mai puternice atunci cand se gandesc la o achizitie viitoare importanta. Acest lucru a fost valabil pentru produse scumpe, cum ar fi masinile, dar si pentru produse mai ieftine, cum ar fi aparatele electronice de uz casnic, indiferent daca au anticipat achizitia in termen de cateva saptamani sau chiar un an.

Materialistii cred mai mult decat altii ca o achizitie viitoare le-ar transforma viata in moduri semnificative. De exemplu, ei tind sa creada ca o achizitie noua si importanta va imbunatati relatiile lor cu alte persoane si modul in care se vad pe ei insisi, le permite sa aiba mai multa placere in viata si sa isi indeplineasca sarcinile mai eficient.

"Materialistii sunt mult mai susceptibili de a avea probleme cu cheltuirea si creditele, probabil pentru ca ei cred ca achizitia va creste nivelul de fericire si le va schimba viata in moduri semnificative. Afland ca achizitia este mai putin placuta decat anticiparea ei, ar putea ajuta la amanarea achizitiei pana cand consumatorii sunt mai in masura sa si le permita ", conchide Marsha L. Richins.

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va ofera sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Taguri Medlife: 
Comentarii

Aceste studii arata rezultatul marketingului agresiv sau trasaturile psihologice peste care se modeleaza tehnicile de marketing agresiv? Intrebare retorica.

Parerea mea este ca exista o intreaga industrie care se ocupa cu stimularea apetitului de a face cumparaturi, dar nimic legat de tehnici de aparare a individului (tot la nivel psihologic) impotriva ofensivei marketingului agresiv.

Eu, nefiind implicat in aceasta industrie, fiind doar cumparator mi- am "confectionat" arme proprii, mai mult sau mai putin rudimentare: la sloganul "bucuria cumparaturilor" raspund cu "oroarea" de a face cumparaturi. La supermarket sunt mandru ca la coada de la casa am cosul cel mai gol, dovada ca am cumparat numai ceea ce imi este necesar. Am intalnit oameni care se simt jenati ca au cosul mai gol decat al unui cunoscut intalnit acolo, sau, dimpotriva, compatimitori fata de alti cunoscuti : "saracul cutare, se vede ca a iesit la pensie, avea cosul aproape gol."

Dar si daca toata lumea ar fi ca mine, este adevarat ca dezvoltarea ofertei de bunuri si servicii ar fi fost mai saraca. Tocmai cheltuielile necumpatate ale multora sustin industrii intregi. De exemplu Apple, industria auto, etc. Din acest punct de vedere eu recunosc ca sunt un parazit :)

pt extraterestru:sunt sigur ca gresesti atunci cand afirmatia:intrebare retorica.nu cred ca o intrebare poate fi retorica dar textul tau in ansamblu,da

Da, o masina noua te poate face fericit. In ziua in care o iei si poate cateva zile dupa. La primul incident (accident) te va face nefericit. Intrebarea din titlul articolului oricum este puerila, raspunsul este aproape invariabil cel de mai sus.

De masina te bucuri de doua ori: cand o cumperi, si cand o vinzi.
Numai bine.

Cat de idiot sa fii sa te faca fericit un biet obiect?!...O masina,o haina,un telefon,o geanta,etc...Fericirea inseamna valori spirituale: implinire in dragoste,o familie reusita si frumoasa,un sot/sotie minunat si dragastos,copii cuminti si realizati,etc.Sufletul nu iti poate fi umplut cu un obiect nenorocit: nu masina iti spune ca te iubeste,nu cu masina dormi noaptea in pat sau cu haina sau telefonul sau geanta oameni buni si dementi..Treziti-va! Nu mai fiti materialisti!

Alte articoleVezi toate articolele

Vara este unul dintre cele mai zgomotoase anotimpuri. "Focuri de artificii, concerte, trenuri si constructii de drumuri, toate acestea pot fi daunatoare pentru auz. Si odata ce auzul este...
Exista multe cauze medicale datorita carora o tuse poate persista si poate fi frustrant atat pentru pacienti, cat si pentru medici. Cea mai frecventa cauza de tuse cronica este previzibila. Vine in...