Publicat la: 
16/07/2014

Beta-carotenul, regasit in dovleac, incetineste procesul de imbatranire/ Foto: MorgueFile.com

Multe persoane vad in dovleac un element decorativ, dar acesta este un aliment bogat in nutrienti, ceea ce inseamna ca este plin de vitamine si minerale, dar scazut in calorii. Exista mai multe moduri in care dovleacul poate fi introdus in mod creativ in dieta dumneavoastra, inclusiv in deserturi, supe, salate, conserve si chiar ca substitut pentru unt. Care sunt beneficiile consumului de dovleac?

Valorile nutritionale ale dovleacului

250 de grame de dovleac gatit, fiert, fara sare contine 49 de calorii, 1,76 grame de proteine, 0,17 grame de grasimi, 0 grame de colesterol si 12 grame grame de carbohidrati (inclusiv 2,7 grame de fibre si 5,1 grame de zahar).

Consumul unei portii de 250 de grame de dovleac va ofera 100% din necesarul zilnic de vitamina A, 20% din cel de vitamina C, 10% din cel de vitamina E, riboflavina, potasiu si mangan si cel putin 5% din necesarul zilnic de tiamina, B6, acid folic, acid pantotenic, fier, magneziu si fosfor.

Bineinteles, dovleacul proaspat ofera cele mai multe beneficii pentru sanatate, dar si cel gatit este o alegere buna.

Beneficiile consumului de dovleac

Consumul de fructe si legume este de mult timp asociat cu un risc mai scazut in fata dezvoltarii anumitor afectiuni. Multe studii au sugerat ca un consum mare de alimente vegetale, precum dovleacul, scade riscul dezvoltarii obezitatii, diabetului si a bolilor de inima.

Dovleacul este una dintre cele mai cunoscute surse de beta-caroten, un antioxidant puternic, care ofera legumelor culoarea portocalie si care este transformat in vitamina A. Consumul de alimente bogate in beta-caroten poate reduce riscul dezvoltarii anumitor tipuri de cancer si protejeaza  organismul de astm si boli de inima. De asemenea, beta-carotenul incetineste procesul de imbatranire.

Vitamina C, vitamina E si beta-carotenul, care se regasesc in dovleac, sunt benefice pentru sanatatea ochilor si previne deteriorarea degenerativa.

Consumul ridicat de dovleac, spanac, fasole si rosii imbunatateste fertilitatea.

De asemenea, dovleacul ofera un impuls imunitatii organismului datorita combinatiei puternice de nutrienti.

Cum puteti incorpora dovleacul in dieta

  • Gatiti acasa piureul de dovleac in loc sa cumparati conserve
  • Utilizati piureul de dovleac in loc de ulei sau unt
  • Pentru desert, combinati iaurt grecesc, piure de dovleac, miere, scortisoara si cacao

Sursa: MedicalNewsToday

A.C.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Celulita este termenul dat "gropitelor" din pielea de pe abdomen, fese sau coapse si este intalnita la majoritatea femeilor adulte. Cu toate acestea, celulita a devenit unul dintre complexele majore...
O inima umana, creata din celulele pacientului, pentru a-i fi transplantata, ar putea fi realizata cu ajutorul imprimantelor 3D, au declarat cercetatorii americani, care au inceput deja sa testeze...