Publicat la: 
12/04/2016

Placerea unei mese gustoase dispare rapid in momentul in care incepem sa ne simtim balonati si, de obicei, aceasta reactie a organismului are loc atunci cand sunt acumulari de gaz in stomac si intestine, fiind produsa ulterior sau in timpul procesului de descompunere a alimentelor digerate. Mancatul in exces este prima cauza a balonarii, insa la fel de nefavorabile sunt si produsele greu de digerat, precum cele bogate in grasimi si in fibre, precum si bauturile carbogazoase. De asemenea, balonarea poate fi semnul retentiei de apa in organism, care se datoreaza, in cele mai multe cazuri, unei diete bogate in sodiu. Iata care sunt cele mai comune alimente care ne creeaza senzatia de balonare.

1. Berea este cea mai consumata bautura alcoolica, dar si cea mai periculoasa pentru persoanele cu stomac sensibil, pentru care berea este de cele mai multe ori mai daunatoare decat bauturile racoritoare carbogazoase. In plus, alcoolul favorizeaza dezvoltarea bacteriilor in intestinul subtire, care contribuie la producerea de gaz in intestine, cauzand astfel balonarea.

2. Brocoli: legumele sunt bogate in fibre, ceea ce inseamna ca sunt mai greu de digerat si produc, in mare parte, gaze in tractul gastro-intestinat. In ciuda faptului ca au o multime de beneficii din punct de vedere nutritionist, legumele crucifere, precum varza si brocoli, contin rafinoza, un trizaharid care favorizeaza crearea gazelor la nivelul intestinului, asa incat pentru persoanele predispuse la balonare este indicat sa evite aceste legume.

3. Produsele lactate: multi dintre noi suntem sensibili la produsele lactate, iar acest lucru este usor de observat daca in urma consumului acestora ne simtim balonati. Atunci cand bacteriile intestinale incep procesul de descompunere a alimentelor pe baza de lapte se elibereaza anumite gaze care contribuie la fermentatie si cauzeaza balonare. Nu exista o modalitate mai simpla pentru a ne da seama daca laptele sau branza ne sunt nefavorabile, asa incat cel mai indicat este sa incercam sa le eliminam din dieta pentru a observa daca suntem intoleranti la produsele lactate.

4. Guma: de multe ori guma de mestecat stimuleaza secretia de saliv, odata cu care inghitim mai mult aer, care ajunge in tractul digestiv si favorizeaza producerea de gaze ce declanseaza balonarea. In plus, majoritatea produselor de improspatare a respiratiei contin indulcitori artificiali care sunt greu de procesat de catre organism si dau nastere senzatiei de balonare.

Sursa: greatist.com

G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Un aliniat din noul proiect al legii sanatatii promovat de guvernul Ponta ii va afecta in primul rand pe angajatorii care au angajati cu salarii medii sau mici. Contributiile la sanatate platite de...
Cercetatorii chinezi au modificat o gena defecta in mai multi embrioni umani, o premiera care starneste ingrijorari si ridica o multitudine de chestiuni etice, scrie AFP. Astfel de mutatii pot fi...