Publicat la: 
6/02/2014



Care sunt cele mai periculoase deficiente de vitamine si minerale

Lipsa de vitamine si minerale este surprinzator de frecventa si poate provoca o multime de probleme de sanatate. "Apare din mai multe motive, inclusiv capricii alimentare, interactiuni medicamentoase si alcoolism," spune John La Puma. La nivel mondial, aproximativ 40% dintre oameni au deficiente de fier, 15% de iod si 40% dintre copii cresc fara suficienta vitamina A. Exista insa trei deficiente nutritionale comune care iti pot pune in pericol sanatatea.

Un test de sange anual este necesar pentru a preintampina eventualele riscuri si probleme de sanatate.

Vitamina D

Dr. La Puma spune ca 42 la suta dintre adultii americani sufera de aceasta afectiune. Barbatii fara suficienta vitamina D au un nivel scazut de testosteron si femeile dezvolta adesea osteoporoza.

Cercetatorii de la Harvard spun ca nivelurile scazute de aceasta vitamina cresc riscul de atac de cord, accident vascular cerebral si nu mai putin de 17 forme de cancer.

Dr. Leslie Matthews spune ca o parte a problemei este datorata faptului ca societatea noastra s-a schimbat de la o cultura agricola si de vânatoare la o cultura de interior. "Nu avem cele 15 de minute de soare esentiale in fiecare zi de soare de zi cu zi".

Dr. La Puma recomanda consumul regulat de peste gras, cum ar fi sardine, somon si pastrav si suplimente de vitamina D pentru a rezolva problema.

Vitamina B12

Vitamina B12 este esentiala pentru formarea corespunzatoare a celulelor rosii din sange, functiei neurologice si sintezei ADN-ului. Recent, o cercetare a legat deficienta de vitamina B12 de utilizarea de medicamente pentru arsuri la stomac, care inhiba acidul gastric. Persoanele care iau astfel de medicamente pentru doi sau mai multi ani au avut un risc cu 65 la suta mai mare de a fi diagnosticate cu deficit de vitamina B12.

Deficitul de vitamina B12 are simptome grave, inclusiv anemie si leziuni ale nervilor.

"Organismul are nevoie de acid gastric pentru a absorbi vitamina B12," explica dr. La Puma. Diabetul zaharat, bolile tiroidiene si abuzul de alcool sunt alte cauze frecvente ale deficientei. Veti gasi B12 în produsele de origine animala cum ar fi peste, produse lactate, carne de pasare si oua, precum si in cereale integrale. Suplimentele pot fi de asemenea folosite pentru a creste nivelul de B12.

Magneziu

Deficitenta de magneziu a fost asociata cu diabetul de tip 2, osteoporoza, astmul si cancerul de colon. Magneziul joaca de asemenea un rol important în controlul muscular si eliminarea de toxine daunatoare.

Un studiu recent in Jurnalul American de Nutritie Clinica a aratat ca persoanele care consuma alimente bogate in magneziu au avut mai putine accidente vasculare cerebrale.

Simptomele lipsei de magneziu includ pierderea poftei de mâncare, greata, oboseala si slabiciune. Mananca mai mult spanac, nuci, si ciocolata neagra pentru a creste aportul de magneziu. Suplimente de magneziu sunt de asemenea disponibile in farmacii.

Taguri Medlife: 

Comentarii

B12 activ(care poate fi folosit de organism)nu se gaseste in alimente de origine vegetala si deci nici in cereale integrale.
Este o grsesala grava ceea ce ati afirmat.vegetarienii stricti trebuia sa ia neaparat suplimente de b12.

articolul foarte util.am descoperit cauza hiperparatiroidismului de care sufeream ca fiind un deficit sever de vitaminaD

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Scaunul nou-născutului poate avea culoare, consistenţă şi frecvenţă diferite, în funcţie de vârsta sau tipul de alimentaţie şi este un indicator foarte bun al stării de sănătate a...
Foto: Reuters Compania farmaceutica americana Pfizer si subsidiara sa Wyeth au fost acuzate marti de dare de mita in valoare de cateva milioane de dolari pentru a-si dezvolta afacerile in Europa...