Publicat la: 
23/01/2015

Cercetatorii spun ca recomandarile actuale in ceea ce priveste activitatea fizica saptamanala sunt "nerealiste" si sunt de parere ca, initial, doctorii ar trebui sa sfatuiasca pacientii sa "mareasca putin" efortul fizic.

Specialistii avertizeaza ca tinta de 150 de minute pe saptamana este dincolo de posibilitati in unele cazuri, in special pentru persoanele mai in varsta.

Cu toate acestea, oficialii in domneniul sanatatii spun ca aceste recomandari s-au dovedit a fi benefice in reducerea riscului aparitiei bolilor de inima.

Numeroase studii au dovedit ca lipsa de activitate este in directa legatura cu bolile de inima, cu diabetul de tip 2 si anumite tipuri de cancer.

Recomandarile din Marea Britanie pentru adulti sunt de cel putin doua ore si jumatate de efort fizic moderat, in transe de cel putin 10 minute.

Dar, in doua articole separate, publicate in British Medical Journal, expertii sustin ca mesajul medicilor trebuie sa se schimbe si sa se concentreze pe a convinge persoanele inactive sa faca mai multa miscare.

Profesorul Philipe de Souto Barreto de la University Hospital din Toulouse sfatuieste persoanele sedentare sa mareasca putin nivelul de activitate.

El evidentiaza studiile anterioare, care arata ca perioadele scurte de mers pe jos sau doar 20 de minute de activitate intensa, de cateva ori pe luna, pot reduce riscul de deces.

Sursa: BBC

A.C.

Taguri Medlife: 

Alte articoleVezi toate articolele

De la structura ADN-ului la procesul de fertilizare in vitro, numeroase inovatii si descoperiri biologice au castigat cel mai important premiu stiinftific al domeniului: Premiul Nobel pentru...
Dr. Lacramioara Petrescu / Foto: MedLive Cardiopatia ischemica este o boala caracterizata de o ingustare a arterelor coronare, vase care iriga muschiul inimii. Ea poate imbraca diverse simptome...