Publicat la: 
11/01/2017

Desi multi sunt de parere ca 3.500 de calorii sunt echivalente cu jumatate de kilogram in plus, lucrurile nu sunt asa de simple. Un dietetician explica impactul pe care caloriile produselor alimentare il au asupra greutatii, conform runnersworld.com.

Sa presupunem ca vreti sa luati in greutate o jumatate de kilogram. Cel mai rapid mod pentru a face acest lucru este sa beti o jumatate de litru de apa sau sa consumati patru hamburgeri. Cantitatea este aceeasi, cat avem pe masa, atat avem si in stomac, insa rezultatele nu sunt de durata.

Daca beti prea multa apa dintr-o data, organismul o elimina in cel mai scurt timp, in mod natural. "Exista o serie de factori care determina cat de mult din ceea ce consumam se ataseaza greutatii noastre corporale," declara Heather Caplan, dietetician din Washington.

In primul rand trebuie mentionat ca alimentele si caloriile continute de acestea sunt combustibil pentru organism. Atunci cand mancam corpul nostru foloseste o parte din calorii in timp real, iar restul sunt depozitate pentru a fi consumate mai tarziu.

Dar ce determina consumul fiecarei calorii? Sunt multi factori, de la nivelul caloric al alimentelor consumate, la frecventa hranei, la nivelul de activitate zilnic, precum si la modul in care functioneaza digestia in fiecare dintre cazuri.

"Chiar si procesul digestiv necesita un consum caloric. Mesele bogate in proteine sunt, adesea, cele fac genereaza un nivel ridicat de termogeneza - procesul prin organismul uman produce energie calorica. De multe ori se intampla sa consumam pana la un sfert din caloriile consumate doar prin intermediul procesului digestiv," adauga Heather Caplan. Dar a ne limita la acest fapt este o greseala, este de parere dieteticiana.

Conceptia ca o jumatate de kilogram este echivalentul a 3.500 de calorii este un mit si una dintre cele mai gresite opinii din domeniul dieteticii.

Cercetarea care a raspandit aceasta informatie a avut loc in anul 1958, dar o analiza recenta efectuata de specialistii in dieta arata ca organismul uman nu functioneaza in acest fel.

Aceasta deoarece cresterea in greutate depinde, in primul rand, de rata metabolica - energia de care organismul are nevoie pentru a mentine buna sa functionare - nivelul de energie, stilul de viata, precum si genele mostenite de fiecare in parte.

Asa cum multi dieteticieni sunt de parere, in unele cazuri este posibil sa taiem din dieta noastra 3.500 de calorii fara a inregistra o pierdere in greutate.

In timp ce 500 de grame de mancare fast-food va cadea greu la stomac, nu  putem spune cu precizie cat poate lua o persoana in greutate in urma unui astfel de consum.

Prin urmare, specialistii dieteticieni recomanda ca, in loc sa ne concentram asupra cantitatii alimentelor consumate, sa fim atenti la nutrientii pe care aceste alimente le contin, pentru a reusi sa avem o dieta echilibrata si sa ne mentinem un nivel optim de greutate corporala.

Autor: G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Conform unui studiu efectuat recent de cercetatorii chinezi in cadrul caruia au fost analizate studiile realizate anterior pe aceeasi tema de cercetare, stresul acumulat la locul de munca reprezinta...
Paracetamolul nu este mai eficient decat un produs placebo in cazul durerilor de spate, arata un studiu realizat de o echipa de cercetatori australieni pe circa 1.600 de pacienti cu dureri lombare...