Publicat la: 
30/05/2017

Exercitiile fizice efectuate înainte de a lua micul dejun pot fi mai benefice pentru sănătate decât daca mânanci înainte. Momentul mesei afectează cantitatea de grăsime pe care o ardem în timpul exercițiilor și, de asemenea, modifică activitatea moleculară din celulele grase, în moduri care ar putea avea implicații pe termen lung pentru bunăstarea noastră fizică, scrie nytimes.com.

Sportivii și oamenii de știință știu de mult că momentul in care iei masă afectează performanța. Cel mai evident este faptul ca dacă mânanci mai întâi, ai niveluri relativ ridicate de zahăr din sânge si muschii pot folosi cu ușurință acest zahăr drept combustibil.

Dacă nu ai mancat inainte de efort fizic, muschii trebuie să se bazeze în primul rând pe carbohidrații stocați sau rezervoarele mai mari de grăsime. Arderea acestor grăsimi necesită totuși etape metabolice suplimentare pentru a deveni disponibile ca energie, astfel ca sunt surse de combustibil relativ ineficiente în timpul unor exerciții intense. Ca regulă generală, organismul tinde să acceseze grăsimile ca sursă principală de combustibil când exercițiile fizice sunt mai moderate.

In ultimii ani, oamenii de știință au stabilit că celulele adipoase produc în mod constant și elimină o mare varietate de substanțe care influențează alte sisteme și organe din corp.

Oamenii de stiinta britanici au suspectat ca mancarea inainte de antrenament ar putea afecta producerea acestor substante.

Pentru a testa ipoteza, au recrutat mai întâi 10 tineri supraponderali și sedentari, dar sănătoși, al căror stil de viață este reprezentativ pentru cei mai mulți dintre noi.

Au testat starea de sănătate a bărbaților și au luat probe de sânge și de țesuturi grase.

Apoi, în două vizite matinale separate la laborator, fiecare bărbat a mers pe jos pe o banda timp de o ora într-un ritm moderat care, teoretic, ar trebui să permită corpului său să se bazeze în principal pe grăsimi pentru combustibil.

Înainte de unul dintre aceste antrenamente, bărbații au sarit peste micul dejun, ceea ce înseamnă că au facut efort pe stomacul gol.

Intr-o altă zi, au mâncat un mic dejun de 600 de calorii, furnizat de oamenii de știință, ce a constat in paine, gem, cereale, lapte și suc de portocale, cu aproximativ două ore înainte de exercitiile fizice.

Inainte si dupa o oră de la fiecare antrenament, oamenii de știință au luat probe suplimentare din sânge și țesutul gras.

Apoi au comparat probele.

Au existat diferențe considerabile. Cel mai evident, bărbații au prezentat niveluri scăzute ale zahărului din sânge la începutul antrenamentelor, când au sărit micul dejun decât atunci când au mâncat. Ca rezultat, au ars mai mult grăsime în timpul plimbărilor pe stomacul gol decât atunci când au mâncat mai întâi. Pe de altă parte, au ars mai multe calorii, în medie, în timpul antrenamentului facut după micul dejun decât după ce nu au mancat.

Dar a fost impactul cel mai puternic a fost in interiorul celulelor adipoase, au descoperit cercetatorii. Genele multiple s-au comportat diferit, în funcție de faptul că cineva a mâncat sau nu înainte de mers. Multe dintre aceste gene produc proteine care pot îmbunătăți nivelul de reglare a zahărului din sânge și a nivelurilor de insulină din organism și sunt astfel asociate cu îmbunătățirea sănătății metabolice. Aceste gene au fost mult mai active atunci când bărbații nu au mancat înaintea exercițiilor fizice.

Pentru a obtine cele mai mari beneficii de sanatate din timpul exercitiilor fizice, ar putea fi intelept sa renunti la consumul de alimente de dinainte, a declarat Dylan Thompson, directorul cercetarii de sanatate la Universitatea din Bath si autorul principal al studiului.

Acesta a fost însă un studiu foarte mic, pe termen scurt. Nu ne poate spune ce s-ar intampla daca săriți masa de prânz înainte de un antrenament. De asemenea, rezultatele nu sugerează că postul înainte de antrenament va accelera pierderea în greutate. De fapt, în acest studiu, mâncarea înainte de exercițiu a dus la faptul că bărbații ardeau mai multe calorii în timpul antrenamentului.

Cu alte cuvinte, multe intrebari trebuie investigate inainte ca oamenii de stiinta sa poata oferi recomandari despre masa luata inainte de antrenament, a spus dr. Thompson.

"Dacă ne gândim la acest lucru în termenii evolutionismului, strămoșii noștri ar fi trebuit să cosnume o mare cantitate de energie prin activitate fizică pentru a vâna și a aduna alimente. Deci, ar fi perfect normal ca exercițiul să vină mai întâi și mâncarea pe urma."

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Dr. Ofelia Nita / Foto: MedLive.ro Tehnologia moderna a facut posibila inca o modalitate de a investiga cu mai multa precizie starea noastra de sanatate: ecografia cu substanta de contrast. Aceasta...
Ce presupune interventia de embolizare uterina? Care sunt avantajele acesteia? Poate fi ea o alternativa la chirurgia clasica? Dr. Dorobat Bogdan, medic primar radiologie interventionala, a raspuns...