Publicat la: 
24/12/2018

calorii alimente

Cand vedem imagini ale alimentelor, pe care sunt mentionate si informatii legate de calorii, brusc devin mai putin apetisante, dar se schimba si modul in care creierul raspunde la alimente, potrivit unui studiu realizat de specialistii de la Dartmouth, conform eurekalert.org.

Cand imaginile sunt insotite de continutul caloric, la nivelul creierului se inregistreaza o scadere a activitatii sistemului de recompense si o activitate crescuta a sistemului de control. Cu alte cuvinte, nu ne mai dorim la fel de mult sa mancam anumite alimente dupa ce le constientizam continutul caloric.

Acesta este primul studiu care se axeaza pe modul in care creierul face alegeri alimentare cand exista si informatii privind caloriile.

”Constatarile noastre sugereaza ca etichetarea caloriilor poate modifica raspunsurile din sistemul de recompense al creierului atunci cand acesta ia in considerare optiunile alimentare. In plus, am observat ca nutritionistii au rezultate mai bune daca iau in considerare motivatia pacientului”, explica Andrea Courtney, de la departamentul de stiinte psihologice, Dartmouth.

Cum a decurs studiul?

La studiu au participat 42 de studenti, cu varsta cuprinsa intre 18 si 22 de ani. Acestia au vizionat imagini cu diferite alimente fara informatii legate de calorii in prima faza, urmand ca in a doua faza sa fie precizate si acestea.

Li s-a cerut sa evalueze dorinta de a manca alimentele, in timpul unui RMN, pe o scara de la 1 la 4. Majoritatea imaginilor au continut mancare de tip fast food, cum ar fi un cheeseburger, cartofi prajiti sau cheesecake. Din numarul total de participanti, 22 tineau dieta.

Toti oamenii au evaluat alimentele care aveau etichete cu numarul caloriilor ca fiind mai putin apetisante, dar efectul a fost mai puternic in randul celor care tineau dieta. Mai mult, oamenii de stiinta au analizat si raspunsurile din cele doua regiuni ale creierului, care motiveaza comportamentul alimentar, si anume nucleul accumbens si cortexul orbitofrontal. Toti participantii au inregistrat o scadere a activitatii din aceste zone cand li s-au prezentat informatiile despre calorii, dar cei care tineau dieta au avut o reactiw similara chiar si in prima faza a studiului, cand aceste informatii nu au fost afisate. Acest lucru sugereaza ca oamenii care tin diete iau in considerare numarul de calorii chiar si cand nu le sunt prezentate in mod direct si ca iau decizii mai sanatoase in privinta alimentatiei.

”Pentru a motiva oamenii sa faca alegeri mai sanatoase, sunt necesare schimbari. Etichetele produselor trebuie sa contina informatii nutritionale si cantitatea de calorii. Educatia publica consolideaza beneficiile pe termen lung ale unei alimentatii sanatoase”, concluzioneaza Kristina Rapuano, autorul studiului.

Sursa: www.eurekalert.org

Specialitate: 
Adaugă comentariu nou

Echipa medicala MedLife - Psihologie

Articole similare

Cand vedem imagini ale alimentelor, pe care sunt mentionate si informatii legate de calorii, brusc devin mai putin apetisante, dar se schimba si modul in care creierul raspunde la alimente, potrivit unui studiu realizat de specialistii de la Dartmouth, conform eurekalert.org. Cand imaginile sunt insotite de continutul caloric, la nivelul...
Oamenii care cumpara alimente de la magazin atunci cand le este foame au tendinta de a-si umple carucioarele cu produse mai multe si mai bogate in calorii. Acest lucru nu numai ca afecteaza masa de acasa din acea zi, dar si meniul pe tot parcursul saptamanii, potrivit cercetatorilor Brian Wansink si Aner Tal, de la Universitatea Cornell. "Este...
La farmacie / Foto: Reuters Vitaminele si mineralele sunt importante pentru buna functionare a organismului. Desigur ca cea mai buna sursa sunt alimentele, dar, cum nu multi dintre noi ne putem lauda cu o nutritie sanatoasa, uneori avem nevoie de suplimente. Nici surplusul de vitamine nu ne face bine, de aceea este intotdeauna indicat sa ceri...