Publicat la: 
27/12/2016

Ce se intampla cu kilogramele acumulate in perioada Sarbatorilor si cum sa evitam mancatul in exces

Nu este nicio o surpriza faptul ca sezonul festiv poate duce la cresterea in greutate. In ziua de Craciun avem un aport de 6.000 de calorii - aproape de trei ori mai mult decat aportul zilnic recomandat, conform Societatii Regale de Sanatate Publica (RSPH) din Marea Britanie, scrie medicalnewstoday.com.

Intr-un studiu recent, realizat pe aproape 3.000 de adulti din trei tari, s-a constatat ca, in cele 10 zile dupa Craciun, a existat o crestere de pana 0,6 la suta in ceea ce priveste kilogramele puse, in comparatie cu cele 10 zile inainte de Craciun.

In Statele Unite, adultii castiga in medie 0,6 kilograme, in perioada cuprinsa intre Craciun si Anul Nou.

Mai mult, cercetatorii au descoperit ca vara urmatoare, participantii au pierdut doar aproximativ jumatate din greutatea acumulata in timpul sarbatorilor. Studiul este realizat de Brian Wansink si publicat in New England Journal of Medicine

Sfaturi pentru a evita excesele alimentare de vacanta

"Sezonul festiv inseamna o pauza bine meritata in care te bucuri de mancare buna si o companie buna, cu toate acestea, exista o serie de moduri de a limita daunele produse de mancatul in exces de sarbatori', spune Shirley Cramer, directorul executiv al RSPH.

Erin Morse, de la Universitatea din California-Los Angeles, spune ca exista o serie de alimente sanatoase din care putem alege, cum ar fi afinele intregi, conopida si alte fructe si legume de sezon.

Morse ofera si cateva sfaturi pentru a evita cresterea in greutate:

  • Evita sa iei cina pe stomacul gol: inainte cu o ora de cina festiva, mananca un mar sau un bol de supa de legume. Acest lucru va creste satietatea si va reduce dorinta de a manca tot din farfurie
  • Alege cu intelepciune si intreaba-te daca exista o alternativa mai sanatoasa la ce mananci
  • Evita mesele aperitiv: in cazul in care de Craciun nu alegi o cina clasica la masa, incearca sa nu stai langa masa cu aperitive, vei fi tentat sa tot iei cate ceva din farfurii.
  • Alege miscarea: De ce nu iesi la o plimbare cu familia dupa masa?

Autor: A.R.