Publicat la: 
4/03/2013

Multe mituri despre obezitate persista in absenta unor dovezi stiintifice. Sustinerea convingerilor nejustificate poate duce la politici publice neinformate, recomandari clinice si de sanatate inexacte si o alocare a resurselor de cercetare neproductiva si poate distrage atentia de la informatiile utile, bazate pe dovezi stiintifice. Care sunt cele mai raspandite mituri legate de obezitate si slabit infirmate stiintific?

Oamenii care sunt prea ambitiosi vor fi frustrati si vor renunta.
Desi aceasta este o ipoteza rezonabila, datele empirice nu indica nici o asociere consecventa negativa intre obiective ambitioase si pierderea in greutate.

Trebuie sa fii pregatit mental pentru o dieta sau nu vei reusi niciodata.
Aceasta pregatire nu determina sucesul unei diete. Explicatia poate fi simpla, oamenii care aleg in mod voluntar sa intre programele de slabire sunt, prin definitie, cel mai putin pregatiti sa se angajeze intr-o schimbare de comportament necesara pentru a slabi.

Pierderea in greutate lenta si constanta este calea cea mai buna. Daca pierzi kilograme rapid, vei pierde mai putine pe termen lung.
In cadrul studiilor slabitul rapid a fost asociat cu greutate corporala mai mica, la sfârsitul cercetarilor. Desi nu este clar de ce unele persoane obeze au o pierdere in greutate initiala mai mare decat altele, o recomandare de a pierde in greutate mai lent ar putea interfera cu succesul final al eforturilor de slabire.

Importanta educatiei fizice. Orele de sport, in forma lor actuala, joaca un rol important in reducerea sau prevenirea obezitatii in copilarie.
Trei studii au aratat ca desi a existat o crestere a numarului de zile in care copiii au participat la orele de educatie fizica, efectele asupra indicelui de masa corporala (IMC) a fost neuniform raportat la sex si grupe de vârsta.

Alaptarea si obezitate. Alaptarea protejeaza impotriva obezitatii.
Desi datele existente indica faptul ca alaptarea nu are efecte importante asupra obezitatii la copii, ea are si alte beneficii importante pentru sugari si mama si, prin urmare, ar trebui sa fie incurajata.

Idei care nu s-au dovedit adevarate sau false

  • Dieta si exercitiul fizic din copilarie influenteaza tot restul vietii.
  • Consumati o multime de fructe si legume pentru a pierde in greutate sau pentru a nu te ingrasa.
  • Oamenii care prefera gustarile se ingrasa si devin obezi.
  • Daca autoritatile publice fac trasee de bicicleta si jogging, trotuare si parcuri, oamenii nu vor mai fi grasi.

Fapte sustinute stiintific

  • Ereditatea este importanta, dar nu iti determina destinul.
  • Exercitiile fizice ajuta la mentinerea greutatii.
  • Pierderea in greutate este mai mare cu programe care ofera mese.
  • Unele medicamente prescrise ajuta la pierderea in greutate si la intretinere.
  • Slabitul cu ajutorul interventiilor chirurgicale poate duce la pierderea in greutate pe termen lung, mai putine cazuri de diabet si o rata de deces mai mica.
Taguri Medlife: 

Comentarii

"Pierderea in greutate lenta si constanta este calea cea mai buna. Daca pierzi kilograme rapid, vei pierde mai putine pe termen lung."

Problema nu e legată de alimentaţie, ci de mentalitate. Pacientul care pierde rapid greutatea, dar tratează regimul ca pe un tratament pentru o boală, va reîncepe să mănânce dezordonat atunci când perioada de regim s-a terminat.

Regimul de slăbit este exact ceea ce spune numele său că e: regim de SLĂBIT, nu te ajută să îţi menţii greutatea în timp. Pe termen lung, disciplina e mai importantă.

"Oamenii care prefera gustarile se ingrasa si devin obezi."

Oamenii care preferă gustările nu ţin cont de cantitatea pe care o mănâncă. O prăjitură poate fi mâncată doar ca desert după o masă... sau pacientul poate să mănânce o prăjitură acum, nişte biscuiţi după o oră, altă prăjitură, un sandviş, alţi biscuiţi... când se adună toate la un loc, rezultatul e de speriat. Ciugulitul îngraşă mai repede decât mâncatul unui purcel fript dintr-o dată.

Cum spunea un "master chef" din cei care au apărut precum ciupercile după ploaie: e o diferenţă între a găti, a pune masa şi a mânca 2 feluri, ordonat, şi pe de altă parte a roade toată ziua la cartofi prăjiţi şi sandvişuri.

~Nautilus

E un tip de conservare a energiei: energia pe care o aduci prin consum de alimente trebuie s-o consumi prin diverse activitati ce implica miscare sau nu. Cand exista un dezechilibru in acest sens apar probleme este slab sau gras.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Senzatia de frig resimtita la nivelul extremitatilor membrelor superioare si inferioare este cauzata, cel mai adesea, de o circulatie sangvina deficitara, insa exista si alte afectiuni care pot...
Scrierea mesajelor pe telefon in timpul mersului pe jos modifica postura si echilibrul, potrivit unui studiu publicat in PLoS ONE de Siobhan Schabrun si colegii sai de la Universitatea din...