Publicat la: 
11/06/2014

Cinci greseli pe care le faceti dimineata

De obicei, atunci cand va treziti dimineata, tindeti sa faceti totul in graba. De multe ori, micile obiceiuri pe care le aveti dupa ce va dati jos din pat va pot afecta bunastarea pe tot parcursul zilei. In plus, in unele cazuri, rutina de dimineata dauneaza sanatatii. Care sunt cele mai comune greseli pe care le faceti dimineata si cum le puteti remedia?

1. Va dati jos din pat repede

Problema cu acest obicei este ca in momentul in care sariti repede din pat solicitati excesiv muschii spatelui, care de multe ori sunt rigizi dupa o noapte in care au stat intr-o pozitie fixa, spune Robert Oexman, director la Sleep to Live Institute. Daca va miscati prea repede, muschii vor avea spasme, ceea ce ridica riscul aparitiei durerilor lombare si chiar a alunecarilor sau rupturilor de disc vertebral. Atunci cand ne ridicam dupa o perioada lunga in care am stat intinsi, sangele merge repede catre picioare, cauzand o senzatie de ameteala. Efectul se numeste hipotensiune arteriala ortostatica si este comuna mai degraba in randul femeilor, potrivit lui Alan Hilibrand, chirurg si purtator de cuvant al American Academy of Orthopaedic Surgeons.

Sfat: Inainte sa va ridicati din pat, incercati sa va ghemuiti genunchii la piept (pe rand si dupa impreuna), recomanda Oexmen. Acest obicei nu va ajuta doar la incalzirea muschilor, dar fluidizeaza si circulatia sangelui, astfel incat va veti simti mai stabil atunci cand va ridicati.

2. Tineti draperiile trase in jos in timp ce va pregatiti sa plecati la munca

Draperiile transforma camera intr-un spatiu intunecat, confortabil, care va ajuta sa dormiti mai bine. Dar trebuie sa retineti ca beneficiile acestora dureaza doar pana cand trebuie sa va treziti. Pentru a va incepe ziua intr-o nota optimista si pentru a va seta ceasul intern, aveti nevoie de lumina soarelui. Razele soarelui pot fi benefice si pentru reglarea greutatii, potrivit cercetatorilor de la Northwestern University Feinberg School of Medicine.

Sfat: Cu cat aveti mai multa lumina atunci cand va treziti, cu atat este mai bine. Trageti draperiile in momentul in care v-ati dat jos din pat.

3. Va pastrati tabieturile pentru pranz

In general, oamenii aleg sa isi ia pauza la pranz sau in jurul orei 3, atunci cand energia dispare. Intr-un studiu recent, realizat de cercetatorii de la Universitatea diin Minnesota, angajatii care si-au inceput ziua intr-o dispozitie pozitiva, au reusit sa isi pastreze starea de spirit pe parcursul zilei. Acestia au fost si mai putin influentati de interactiunile negative cu colegii.

Sfat: Incercati sa faceti lucurile care va incanta inca de dimineata.

4. Puneti ceasul sa sune prea devreme. Efectul snooze

De cand exista butonul de amanare de pe telefon, stim in subconstient ca mai putem dormi 10 minute in plus. Dar somnul interupt de butonul de snooze strica programul natural al organismului, ceea ce ingreuneaza somnul de seara cand va puneti din nou in pat.

Sfat: Ridicati-va din pat atunci cand va suna alarma, nu cu 10-20 de minute mai tarziu.

5. Exercitiile fizice: primul lucru pe care il faceti dupa ce va treziti

Pentru a va "relansa" metabolismul, este recomandat sa mancati micul dejun la 30 de minute dupa ce v-ati trezit. Cu toate acestea, planul nu pare realist atunci cand va grabiti sa ajungeti la sala de fitness la primele ore ale diminetii. Faptul ca sariti peste masa este o problema.

Sfat: Nu trebuie sa mancati foarte mult, dar putine cereale uscate, o jumatate de banana si un pahar de apa sunt extrem de benefice pentru sanatate.

Sursa: Huffington Post

A.C.

Comentarii

mai nou,toți vor să moară sănătoși!

Alte articoleVezi toate articolele

Un aliniat din noul proiect al legii sanatatii promovat de guvernul Ponta ii va afecta in primul rand pe angajatorii care au angajati cu salarii medii sau mici. Contributiile la sanatate platite de...
In ultima perioada au fost realizate studii care atesta ca ingrijirea dentara precara este asociata cu bolile de inima si cu alte probleme de sanatate. In ciuda faptului ca va spalati in mod regulat...