Publicat la: 
15/05/2012
Cine sunt cel mai bine platiti medici bugetari din Romania?

Medici romani care castiga mii de euro de la buget / Foto: PhotoXpress

Desi lucreaza in Romania, castiga bine chiar si dupa standardele occidentale. Salariile lor oficiale, calculate din veniturile obtinute exclusiv de la bugetul statului, depasesc cu mult chiar si salariul presedintelui Romaniei. Intr-o singura zi ei reusesc sa fie profesori, inalti functionari, directori si uneori chiar parlamentari.

TOPUL CELOR MAI BINE PLATITI MEDICI BUGETARI


1. ADRIAN STREINU-CERCEL specialist boli infectioase

Venit lunar obtinut ca bugetar: 9006 Euro (39.626 Lei)

  • secretar de stat Ministerul Sanatatii 58.788 lei/an
  • manager Institutul de Boli Infectioase Matei Bals 207.263 lei/an
  • profesor UMF Carol Davila 209.469 lei/an

* Venituri din activitati medicale si proprietate intelectuala: 3350 Euro/luna


2. IOAN LASCAR - chirurg

Venit lunar obtinut ca bugetar: 6864 Euro (29.518 Lei)

  • prof.univ. UMF Bucuresti 263.708 lei/an
  • chirurg Spitalul de Urgenta Bucuresti 38.277 lei/an
  • Academia de Stiinte Medicale 9553 lei/an
  • Colegiul Medicilor Bucuresti 42.683 lei/an

(conform declaratiei de avere completate in 06.2011)


3. IOSIF DRAGULESCU - cardiolog

Venit lunar obtinut ca bugetar: 6133 Euro (26.988 Lei)

  • prof. univ. UMF Timisoara 212.175 lei/an
  • deputat 61.453 lei/an
  • medic Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara 37.770/an
  • studii clinice Institutul Boli Cardiovasculare Timisoara 12.460/an

(conform declaratiei avere din 06.2011)

Acuzatii de incompatibilitate ridicate de ANI. In 2012 a renuntat sa mai candideze la functia de rector a UMF Timisoara.

4. FLORIAN POPA - chirurg

Venit lunar obtinut ca bugetar: 5381 Euro (23.680 Lei)

  • prof. univ. UMF Bucuresti 203.654 lei/an
  • deputat 51.622 lei/an
  • academician in Academia de Stiinte Medicale 9553 lei/an
  • medic primar Spitalul Clinic de Urgenta Sf. Pantelimon 19.335 lei/an

(conform declaratiei avere din 06.2011)

Acuzatii de incompatibilitate ridicate de ANI. In 2012 a renuntat sa mai candideze la functia de rector a UMF Bucuresti.

5. VASILE ASTARASTOAE medic legist

Venit lunar obtinut ca bugetar: 4492 Euro (19.765 lei)

  • rector UMF Iasi 151.581 lei/an
  • prof. univ. Universitatea A.I.Cuza Iasi 4553 lei/an
  • Institutul de Medicina Legala Mina Minovici 4485 lei/an
  • directorul Institutului de Medicina Legala Iasi 76.569 lei/an

6. CRISTIAN VLADESCU specialist in sanatate publica

Venit lunar obtinut ca bugetar: 4195 Euro (18.042 lei)

  • director Scoala Nationala de Sanatate Publica 96854 lei/an
  • prof. univ. UMF Timisoara 42409 lei/an
  • profesor asociat Univ. Bucuresti 19426 lei/an

(conform declaratiei avere din 06.2011)


7. TUDOR UDRISTOIU - psihiatru

Venit lunar obtinut ca bugetar: 4023 Euro (17.303 lei)

  • prof. univ. UMF Craiova 84.932 lei/an
  • senator 67.742 lei/an
  • medic primar Spitalul Neuropsihiatrie Craiova 38.173 lei/an
  • presedinte Colegiul Medicilor Dolj 16.793 lei/an

(conform declaratiei avere din 06.2011)


8. MIRCEA CINTEZA - cardiolog

Venit lunar obtinut ca bugetar: 3250 Euro (13.978 lei)

  • prof. univ. UMF Bucuresti 73.395 Ron/an
  • sef sectie Spitalul Universitar de Urgenta 32.896 Ron/an
  • senator 61.454 Ron/an

* Venituri din mai multe studii clinice finantate de companii farma: 13.897 Euro/luna

Acuzatii de incompatibilitate ridicate de ANI. In decembrie 2011 a demisionat din functia de senator ca urmare a alegerii sale in conducerea Colegiului Medicilor Bucuresti.

(conform declaratiei avere din 06.2011)


Salariul mediu al unui medic roman cu experienta care lucreaza in sistemul de stat este de aproximativ 750 euro/luna, iar al unui rezident in an terminal de 454 euro/luna. Conform estimarilor Colegiului Medicilor, din Romania au emigrat peste 10.000 de medici in ultimii 5 ani.

Comentarii

Normal ca au emigrat , lupii batrani incaseaza pe 10 fronturi salarii de la bugetul de stat , iar cei tineri nu au nici macar bani pentru cartile necesare a studia.

la salariile astea adaugati si spaga pentru ca nu sunt putini cei care ia! si nu uitati sa spuneti ca medicii pleaca in numar mare in straintatate! salariul este mult prea bun pentru o meserie care nu are nevoie decat de memorie! in mod normal orice inginer regreta acum ca a ajuns inginer! salariile sunt mici, minuscule in comparatie cu cele ale medicilor iar de cand cu conventia de la bologna niciun job de inginer mediu spre bun nu mai este sigur! am avut colegi la automatica si la electronica - niciunu din ei nu se imbogateste din meserie spre deosebire de medici care au plecat toti afara pe salarii foarte bune si job uri sigure!

Domn' injiner, in primul rand dvs nu va iese mereu acordul subiectului cu predicatul. Daca nu stim sa scriem corect, este cam jenant sa ne plangem cat de prost suntem platiti, ditamai intelectualii.
Apoi, poate doctorii aia cu joburi sigure si salarii mari (in Europa de vest, nu la noi) fac ei ceva de sunt platiti.

1) In medicina e nevoie de mult mai mult decat de memorie. E nevoie de multa munca, sacrificiu, talent si "fler" pentru a ajunge la nivelul profesorilor din articolul de mai sus.
Oamenii astia nu s-au dus "la servici" sa stea pe mess si sa se faca ca lucreaza. Multi dintre ei si-au ignorat propria fiinta pentru a ajunge la nivelul de performanta la care au ajuns.
Daca Dvs considerati ca e nevoie doar de memorie, de ce nu va apucati sa memorati nista carti de medicina si sa ajungeti si Dvs la nivelul respectiv?
2) Daca doriti sa va imbogatiti si ati ales o meserie pentru asta, fie trebuie sa fiti un performer de cel mai inalt nivel, cum sunt domnii de mai sus, fie sunteti pe un drum gresit. Banii nu se mai fac de mult din munca, ci din specula. Prin urmare, nu mai stati la salar', pentru ca oamenii cu program "nine to five" traiesc peste tot in lume pe credit.
PS: Vorbesc din experienta: medic, " nine to five worker" si antreprenor.

Cand citesc fraza "2) Daca doriti sa va imbogatiti si ati ales o meserie pentru asta, fie trebuie sa fiti un performer de cel mai inalt nivel, cum sunt domnii de mai sus,"
ma apuca greata. Domnule, dumneata unde traiesti? ce performeri visezi? Vorbim de oameni ce au functii administrative si sunt profesori universitari de duzina si care sunt platiti greu pe frecat menta! Care e ala mare performer sa-l stie lumea, sa fie invitat la conferinte internationale, sa tina cursuri in universitati de prestigiu? Uite unde erau marii universitari in medicina si noi nu stiam. Bine ca avem lista.
Un coleg scria mai jos ca se asteapta sa apara postacii: uite ca au aparut!

tot ce aveti voi de zis e ca nu stiu sa scriu! foarte rar am fost corectat la scris pentru ca intr adevar am gresit si mult mai des pentru ca m-am grabit! in general s-au luat de mine oameni slab pregatiti care nu si-au putut sustine ideile! si apoi nu e meseria mea! ingineria e mult mai grea decat medicina unde nu e decat de tocit! ce a fost mai greu in liceu? sa faci matematica sau sa faci anatomie(1-12 fata de 1an clasa a 11-a)!este vreo olompiada internationala la medicina? daca nu tociti atunci ce faceti voi acolo? anyway: cel mai slab coleg al meu din liceu a ajuns medic! era speriat ca nu ajunge in bac! si tot a terminat medicina! tu imi spui mie ca nu e de tocit? oricine poate toci!

Tovarase injiner,imi place spiritul matale de observatiune,esti super-rational,super-inteligent etc,ca ca matale nu mai e nimenea pe lumea asta.Lasand gluma la o parte,sa stii ca pentru orice act profesional ai nevoie de logica,indiferent de meseria sau profesia pe care o prestezi,cu atat mai mult in medicina (nu exista boli,exista bolnavi...ceea ce inseamna ca fiecarui pacient ii individualizezi tratamentul),unde orice act medical necesita ratiune,nu faci pasi prestabiliti,asa cum crezi matale.Pacat ca au trecut anii peste tine si nu ai invata nimic de la viata.A propos,pe vremea raposatului era o vorba:fii destept,ca tara e plina de injineri.Ales gutte!

Tot pentru tov.injiner: cand te vei imbolnavi,iti sugerez sa te duci la injinerii matale,la coafeze,mecanici auto,vrajitoare etc...acolo sigur vei gasi alinare.Toti cei care faceti comentarii imbecile vis-a-vis de medici,va sugerez sa luati,din curiozitate macar,un tratat de medicina si sa-l "frunzariti",apoi sa traiti cu 800 Ron/luna,sa va expuneti la infectiile tuturor nespalatilor in fiecare zi,la stresul zilnic generat de profesie etc.Daca ai fi trait in lumea civilizata,nu te mai duceai la medic cand aveai chef,nu mai erai asistat social,ai fi platit asigurari de sanatate consistente chiar si pentru minimum de servicii medicale.Ai norocul ca (inca) sistemul "medical" romanesc este unul pentru asistati...cat o mai fi...sa te vad dupa ce vei plati fiece act medical la reala valoare!Ales gutte!

Din cate vad, salariile mari sunt cele de profesor.
Cele de medici sunt chiar foarte mici.
Noroc cu autonomia universitara (nu cu guvernul) ca altfel nu mai era niciunul in romania.
Poate titlul mai potrivit cei mai bine platiti profesori medici.

corecta sesizarea - banii vin prin universitati, dar acolo de unde au fonduri?
Oricat de capabili ar fi ei sa implineasca toate aceste functii mi se pare o imposibil.

Ce e de asemenea grav e faptul ca multi din astia, daca nu toti, sunt niste nulitati profesionale.
Zero realizari, zero vizibilitate, castiga bani prin impostura. Cati din astia 8 intrunesc noile conditii pentru a fi profesor univ?

Ioan Lascar a pus prima mana complet desprinsa la loc in 1980. ti se pare putin? sper sa nu ajungi in situatia in care ai nevoie....

Nu. nu-i putin pentru conditiile de atunci. Dar noi vorbim de ce se-ntampla acum si de salariile lor ca profi universitari fara nici o valoare stiintifica sau pe aproape.
Plus banii luati din facut politica si tras sfori in stanga si in dreapta prin comisii si comitete. Daca ar castiga banii astia ca medici ar fi OK, dar oamenii s-au intins si au depasit de mult salteaua.

Astea sunt doar veniturile fiscalizate. Cele la negru care vin din posturile de chirurg/manager spital sunt convins ca depasesc cu mult ce apare aici.

Dragul meu,vad ca esti invidios pe castigurile chirurgilor si ale medicilor in general...iti sugerez sa lasi invidia si sa parcurgi si tu aceleasi etape ca cei pe care ii blamezi si,de ce nu,sa intri in blocul operator si sa faci operatii,fie ele si "banale" cum le denumesc atotcunoscatorii din rrrromanikka.Daca tu sau unul din familia ta s-ar imbolnavi,n-ar fi mai bine sa te duci la popi,vrajitoare,politisti,mecanici,frizeri (imi cer scuze,meseriile sunt luate aleatoriu) sa va trateze pe toti?Cum ai tupeul sa blamezi pe cineva si apoi sa-i soliciti ajutorul,eventual gratis?Tu muncesti cumva gratis?Nu cred si,cu atat mai mult,trebuie sa existe o ierarhie,nu toti suntem egali.Nu sunt eu vinovat ca tu esti oligofren si gandesti precum molustele!Daca toti am fi fost la fel,ar fi fost monotonie (tu oricum stii cum e monotonia,dar nu te invidiez).Sa-ti fac desene sa pricepi?Ales gutte!

Articolul dumneavostra este discret dezinfomant. Nu ati specificat ca acele sume detaliate sunt pe an, si nu pe luna, asa cum ati prezentat putin mai sus.
In privinta salariului rezidentului in an terminal, va inselati. Este de aproximativ 1000 lei, ceea ce nu face nici macar 250 euro.
Aduceti dovezi, va rog, altfel articolul s-ar inscrie doar in curentul de denigrare si instigare la ura impotriva medicilor.

Ar fi interesant de stiut si cat au adunat pana cum astia si din ciubucuri de la pacienti, spagi de la studenti, mita pentru concursuri aranjate pe posturi, licitatii trucate pentru medicamente, dotari cu aparatura, lucrari la institutiile pe care le conduc, diverse comisioane, tratamente si interventii medicale efectuate pe cheltuiala statului si facturate de clinici particulare, trafic de influenta in favoarea intereselor baietilor destepti din sistem, alte delapidari, furturi si tunuri ocazionale.
Si mai interesant ar fi sa aflam cata spaga au dat la cei care i-au investit in functii si sustinut si cat au dat la procurori si la judecatori sa scape de urmaririle penale.

vezi ca e o greseala in articol... florian popa nu a fost acuzat de incompatibilitate si nici nu a candidat vreodata la umf timisoara, din simplul motiv ca nu are nicio legatura cu umf timisoara...

Ori eu sunt prost ori voi ii calomniati fara limite pe unii dintre cei mentionati. La primii doi ati mentionat venituri de profesor universitar de aprox 200.000 anual adica de aproape 4000 de euro lunar NET! In ceea ce priveste venitul de 4000 de euro lunar ca manager - iar te ia cu durere de cap. Nu exista asa ceva. Desigur, este posibil sa fie o vreseala voluntara ceva de genul am declarat dar de fapt nu am declarat - ascunzind astfel adevarul. Pe de alta parte drepturi de propietate intelectuala de 3000 de euro lunar miroase de la o posta a activitati incompatibile cu functia de secretar de stat. Personal cred ca oamenii astia isi merita asemenea venituri insa articolul lasa sa se creada ca sunt normale si legale - pe cale de consecinta toti prof. univ cistiga la fel. Poate ca ANI ne-ar putea edifica insa am convingerea ca nu o va face.

Daca ma uit mai bine imi dau seama ca functia de secretar de stat este legal incompatibil cu cea de manager. Ce declaratie ati citit voi ma?

@Tom: daca tu nu stii cine sunt oamenii astia, nu-mi pot imagina sub ce piatra ai trait pana acum... nulitati profesionale? ai dat macar o cautare pe "gugal" sa vezi CV-urile acestora? oricare dintre cei care postam aici suntem niste nulitati in comparatie cu ei si putem doar spera sa atingem nivelul lor de cunoastere si recunoastere academica.
Nu tin pe nimeni in brate, dar mi se pare normal ca oamenii acestia sa aiba salarii pe masura. E normal sa vrem sa-i tinem in Romania. Dintre cei care tot pleaca sa lucreze in afara, cati oare vor reusi mai mult decat sa supravietuiasca? cati vor reusi sa exceleze in meseria lor? despre cati vei auzi ca au avut o contributie notabila in medicina peste 20 de ani?

@Ana
Pe cei care sunt sau au fost rectori ii gasiti in lista facuta de ad astra cu situatia lor in ceea ce privesc rezultatele profesionale ca profi univ ( pentru care iau grosul veniturilor ce apar in declaratiile de avere).
Lista asta a aparut intr-un articol din Romania Libera " Cum poti ajunge rector publicand “maculatura”? in 2011, articol usor de gasit.
Popa si Astarastoaie sunt foarte bine plasati pe lista ( mai pe la coada) cu zero, respectiv o citare intr-o intreaga cariera universitara., nu mai vorbesc de articolele publicate: maculatura, cum au zis cei de la Rom Lib. Deci sunt sigur ca nu indeplinesc nici macar criteriile de conferentiar, nici lector nu merita sa fie.
Asa ca nu prea vad contributiile lor notabile in medicina, poate ni le amintiti dv.
In plus Popa a fost gasit in incompatibilittate, iar Astarastoaie se judeca si azi pentru acuzatii de incompatibilitate si afaceri murdare cu bani europeni, angajare de rude ( fiica-sa) si subalterni intr-un proiect european unde se taia frunze la caini pe bani multi.
Asa ca eu unul nu i-as tine in Romania, din pacate in afara nu cauta nimeni nulitatile astea.
Cei doi sunt cei mai mediatizati fiind si cei mai nuli fata de functiile detinute, dar nici nu ceilalti nu mi-e rusine. Asa ca daca dv vreti sa ajungeti la nivelul lor
"e cunoastere si recunoastere academica." va priveste, ma intreb doar la ce nivel de ignoranta sunteti acum ca sa doriti sa ajungeti ca ei.
Eu va doresc succes.

Anton, in medicina nu exista lector univ ci sef de lucrari.
In rest sunt de acord cu ce ai scris: nici o legatura intre valoarea celor amintiti si salariile incasate. Stiu bine, credeti-ma.

Dumitru, i-am raspuns Anei care, dupa comentariu, pare sa fie in afara sistemului medical, altfel ar stii despre cine e vorba in articol, cine sunt acestia si ce nivel au.
De-aceea am folosit termenul de lector, mai cunoscut decat sef de lucrari. cred ca puteam sa folosesc si asistent universitar, nu exageram la unii dintre ei.
Si eu stiu bine despre cine e vorba.

Ana, stiu cine sunt oamenii astia: niste incompetenti cu cv-uri de zeci de pagini pline de prostii pe care prostii le inghit.
Cv-urile lor sunt cam ca al lui Mang:stufoase, cu zeci de articole si carti fara fond. Nu stiu daca au plagiat, dar nu au nimic ( sau extrem de putin, Dragulescu are ceva in CV, un H-index de 3 mi se pare, ceilalti sunt nuli si unii si certati cu legea, exemplu rectorul de la UMF Iasi Astaratoae care dupa ce ca zero stiintific mai si e si penal) care sa explice titlurile universitare. In afara tarii nu au nici nivelul unui postdoc. Stiti sa va uitati pe un CV? uitati-va si constatati singura. Daca nu stiti discutia e inutila: habar nu aveti despre ce e vorba.

Il cunosc pe Vasile Astarastoae, rector la umf iasi si presedintele CM. Intr-adevar nivelul sau academic este slab, spre zero, printre colegi nimeni nu da doi bani pe el ca profesor universitar. dar a facut un lucru bun in umf: a dat afara profesorii ce nu se dadeau plecati la pensie si ocupau locurile, a marit salariile, acorda granturi interne din banii proprii umf-ului.

da, da mishule, dar uiti sa spui ca banii astia vin din taxele de la studenti, mai ales de la cei straini, cu miile, ca ati facut din umf-ul vostru fabrica de diplome mai ceva ca pe vremea lui Burlui. Si cu banii astia si salariile marite, Astarastoae si-a asigur realegerea ca rector cu un procent ca pe vremea comunistilor si asta pe vremea cand era in plin proces. Recunosti singur ca e o nulitate si rade lumea in spatele lui de cand i s-a dus vestea ca "rectorul o citare" asa ca nu pentru calitatile sale profesionale a fost reales.
si degeaba ati dat afara niste babalaci mediocri daca nu i-ati inlocuit cu tineri valorosi. mijlocul de la voi e la fel de bun ca aia dati afara, chiar mai rau decat atat. Cei buni au plecat de mult, scarbiti de atmosfera de mosie de la voi, au ramas ciurucurile.
auguri!

Regret, dar cifrele date de dvs ca fiind salariile medicilor sunt probabil cele de varf... Ceea ce numiti "roman cu experienta care lucreaza in sistemul de stat" castiga aproximativ 450-500 euro (net, in mana deci), in timp ce medicii din occident castiga, intr-o pozitie similara, cam de 1500-1800% mai mult. Mai cunoasteti o categorie profesionala unde diferenta aceasta intre salarii sa fie asa de mare?

Fara a-mi fractura logica trebuie sa raspund unor lichele perverse carora le pute totul. Posteaza la greu, scuipind si trecind in derizoriu tot ce-i valoros si tot ce se construieste cu sudoare , stress si multa obida..Mai martoagelor, voi aveti rusine de ceva ? As vrea sa va vad la un examen de anatomie, chirurgie sau ce dracu ' o mai fi, sa va vad pierzind noptile invatind, sa va vad cutreierind Bucurestiul prin praf, prin tramavaie ptr a ajunge la clinici, sa va vad dormind prin salile de disectie... N-are rost sa mai continui, suntem gaunosi , rai, plini de ura... Si inca ceva... nu suportam VALOAREA
p.s. si vad cum se ascute lupta de clasa a postacilor , frecind claviaturile si expectorind la greu pe belitii de doctori...

Domnule dr jivago, am avut curiozitatea sa caut articolul din Romania Libera despre rezultatele stiintifice ale catorva mentionati in articol si e adevarat ce se afirma. Nu credeti ca este impostura universitara sa nu ai nici un rezultat notabil dar sa fii profesor universitar si sa castigi sume foarte mari pentru asta?In ce tara se mai intampla asta? In Moldova sau prin Africa poate
In plus lucrurile sunt legate: daca nu erau profesori universitari nu ar fi fost poate nici rectori, nici sefi prin diverse locuri. Se poate spune ca toate functiile lor sunt bazate pe impostura.
Dumneavoastra numiti asta valoare? E un punct de vedere, probabil rezultat al propriei valori.

Un rezident roman de psihiatrie din Elvetia castiga 4000 franci elvetieni pe luna, vreo 3000 de euro.
Un sef de spital, clinica, sectie de la noi nu castiga atat.
Cat sunt de tampiti romanii?
Ce vreti de la un doctor ce te trateaza de 450euro/luna=22,5 pe zi adica ;la minim 20 consultatii pe zi= 1 euro pe consultatie?
Ce cumperi pe un euro?
Ce vrei de un euro?

Dar femeia de serviciu din Elvetia ce salariu are?
Ca asa, toata lumea are salariu mic la noi. Sa comparam ce e de comparat.

Am cautat autorul articolului, care nu prea are de a face cu jurnalismul din titlul pe care l-a dat articolului. Din fericire nu am avut de a face cu acesti medic, care probabil profeseasa ca medici cand mai au timp, dar e clar ca nu din salariul de medic bugetar castiga cat castiga. Autorul/autoarea ar putea rectifica titlul - ca e mai usor - sau sa mearga sa ceara statele de plata oficiale de pe la spitale si sa fac un top al celor mai bine platiti medici bugetari din Romania. Cred ca ar ramane profund dezamagita si indignata. O cifra oficiala o stiu sigur, medic oncolog, foarte bun, care ia in mana de la stat 1000 RON. Si va mirati ca nu avem medici buni mai multi in tara. pff... Ca are cabinet si clinica particulara, sa nu va indignati, mi se pare normal in conditiile actuale.

nu cred ca e un an, intr-un articol dintr-un ziar local, erau facute publice, salariile altor medici, tot plingaciosi saracii, dar niciunul sub 100 de milioane lei vechi. in euro transformati voi, ca eu nu stiu cum sa scriu cifrele, mici de mina sau mari de tipar ! :))

#Dr Jivago, Alexandru ispas, G Lupu, S Oprescu....va spun ceva numele astea? dar Ionel Sinescu? dar plagiatul, despre care s-a tot vorbit in ultimul timp? da, e grea medicina dar sa ai o diploma si sa -ti imaginezi ca oamenii te vor respecta numai pentru asta este pueril, naiv. Numele vehiculate in articol:unele sunt patate rau si totusi medicii nu au luat atitudine niciodata, nici in privinta plagiatului, nici in situatii de incompatibilitate ( cel putin 3 sunt saua u fost in situatia asta), nici macar cand Astasrastoae, cel mai recent scandal de coruptie in medicina, a fost acuzat si cu probe de mizerii mari. Ba dimpotriva, colegii acestuia din urma s-au repezit sa-l aleaga si ca rector si ca presedinte al CMului.. Ce au facut acestia ca sa merite salariile astea mai mult decat alti profesori universitari, unii chiar cunoscuti peste hotare, cu rezultate foarte bune? nimic, au stiut sa se invarteasca.
Deci, sa stam drept si sa cogitam adanc: de ce opinia publica ar avea o parere buna despre medici, in general, exceptii fiind dar nu reprezentative? Chiar si in afara eternei acuzatii de spaga.
Medicii ar trebui intai sa-si faca ordine in tagma, sa-si arunce la gunoi jegurile, pe urma sa aiba pretentii si pe urma sa vorbeasca despre valoare. daca promoveaza indivizi de-astia...apropo, stiti cate cadre didactice au universitatile de medicina? Si stiti ce rezultate s-au obtinut, anul trecut de exemplu, cu tot cu studenti in doctorat ca mai scriu si astia macar in anii terminali? Jalnice. Si vorbiti despre valoare.

Unii nu sunt de acord cu afirmatiile despre mediocritatea celor 8 profesori universitari. Citiva au afinitati puternice cu USL-ul. De ce sa nu propuneti unul dintre ei ca ministru al educatiei, sa vezi atunci cum le sint forfecate cv-urile si ce suprize ies la lumina. Asa poate va lamuriti si domniile voastre despre ce 'somitati' avem in umf-uri ca singuri nu prea sinteti in stare.

Personal prefer un sistem privat, pentru ca nu stau sa ma ploconesc la nimeni.. IN declaratiile astea de averi nu sunt trecute spagile, care probabil sunt dublu salariului, bani din impozit pe care statul nu ii incaseaza..La privat mergi astepti frumos la ora programata, atitudinea este alta, se duce din impozit la stat. Sistemul privat ar trebui dezvoltat, sa poti alege pe banii tai unde sa mergi si sa se repartizeze si o parte din banii platiti la stat.. Am nascut intr-o maternitate privata, la Medlife si merg acolo de ani buni cu toata familia..mi se pare un sistem civilizat de care ar trebui sa aiba parte toata lumea.

Asa zisa "spaga" a medicilor este de fapt o diferenta intre valoarea de piata a muncii lor si salariul infim pe care il au; singura problema este ca nu platesc impozit, daca ar plati, ar avea si pensii mari.
Cum se explica ca valoarea legala a muncii unui medic in Romania (salariul) este de 700euro, iar a doua zi dupa ce se angajeaza in Franta valoarea muncii lui (salariul) este de cca 8000 euro?
S-a supracalificat intr-o zi? S-a desteptat intr-o zi? Castiga ilegal diferenta de peste 7000 de euro fata de salariul din Romania?
Nu cumva valoarea muncii lui este de 8000 de euro, iar cateva tari printre care si Romania su pot plati aceasta valoare reala si meritata?

Alte articoleVezi toate articolele

O noua aplicatie pentru telefoanele cu Android ii ajuta pe oamenii nevazatori sau cu deficiente de vedere sa efectueze apeluri, sa navigheze pe internet si sa faca lucruri pe care altfel nu le-ar...
În ciuda faptului ca noile tehnologii si site-urile de social networking fac mai usoara comunicarea sociala si poti fi in contact cu un numar mare de cunostinte, un nou studiu de la Universitatea...