MedLife estimează afaceri de 117 milioane euro pentru 2016, având premize să ajungă la 130 - 150 milioane euro până la finalul anului
Compania intră pe o nouă nișă medicală – radioterapie oncologică și dorește să se extindă prin achiziții în mai multe orașe din țară
9 iunie, București: MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, raportează încheierea primului trimestru al anului 2016 pe o direcție ascendentă și anunță o cifră de afaceri cumulată în valoare de 27,6 milioane euro aferentă acestei perioade. Compania estimează că va încheia 2016 cu o cifră de afaceri cumulată la nivel de grup în valoare de 117 milioane euro, creștere organică, iar în funcție de concretizarea tranzacțiilor aflate în derulare, există premize importante ca MedLife să ajungă la o cifră de afaceri cumulată de 130 până la 150 milioane euro până la finalul anului acesta.
Potrivit reprezentanților companiei, rezultatele obținute în primul trimestru sunt în linie cu obiectivele de business anunțate, ritmul de creștere fiind în continuare peste cel a pieței de profil.
“2016 a început foarte promițător. Am demarat un nou program de investiții ca urmare a contractării creditului în valoare de 56 milioane de euro, și am anunțat alte două tranzacții noi. În continuare, suntem în discuții avansate cu 3-4 operatori mari și dacă vom finaliza respectivele tranzacții credem că vom atinge un nou record istoric, respectiv o cifră de afaceri cumulată la nivel de grup între 130 și 150 milioane euro”, a spus Mihai Marcu, Președinte CA MedLife.
Adițional tranzacțiilor aflate în curs, MedLife continuă să își consolideze poziția de lider la nivel național și prin proiecte de tip green field. Astfel, pentru a doua jumătate a anului compania și-a propus să deschidă 2 clinici noi în Brașov și Ploiești, urmând să ajungă la o rețea de 35 de unițăți medicale de mari dimensiuni în București și în țară.
“Deschiderea celor două clinici noi vine ca rezultat al cererilor pe care le avem din partea clienților multinaționali. Piața pachetelor de prevenție a crescut foarte mult la nivel local, astfel încat unitățile existente nu mai fac față la cererile clienților. De altfel, în primul trimestru, numărul arondaților la serviciile noastre de prevenție și profilaxie medicală a crescut cu 17.000 astfel încât întreg portofoliu de arondanți MedLife la nivel național a ajuns la 450.000 de clienți corporate, un nou record pe piața de profil. În perspectivă, credem că noua calificare a consultanților fiscali privind imposibilitatea deductibilității asigurărilor facultative de sănătate va duce probabil la o creștere și mai accelerată a serviciilor de prevenție medicală” a mai spus Mihai Marcu.
Pe lângă investițiile în clinci, MedLife dorește să investeasă în extinderea Spitalului MedLife Medical Park, cel mai mare spital al grupului. În acest sens compania, va inaugura în a doua jumătate a anului un departament de radioterapie, ca urmare a achiziționării a două acceleratoare de ultimă generație, precum și o noua secție cu cca 40 de paturi. Ca urmare a noilor investiții, Spitalul MedLife Medical Park va deveni primul spital pavilionar din sectorul medical privat, cu o suprafață construită de peste 20.000 mp, în următorii trei ani, la care se adaugă 10.000 mp de spații exterioare pentru parcări și un parc special amenajat pentru clienții spitalului.
“Intenția de a intra pe o nouă nișă medicală, radioterapie oncologică, reprezintă un pas firesc în dezvoltarea noastră pe segmentul spitalicesc. În ultimii ani complexitatea cazuriilor medicale gestionate în spitalele noastre a crescut foarte mult, iar partea de chirurgie oncologică a început să aibă o pondere din ce în ce mai mare în numărul intervențiilor chirurgicale pe care le derulăm. Pe langa chimioterapie, rezolvăm chirurgical cancere cerebrale, cancere digestive, ginecologice sau urologice la standade comparabile cu cele din străinătate, noile echipamente urmând să vină în completarea terapiei pacienților oncologici care ne trec zilnic pragul” a conchis Mihai Marcu.
Planurile MedLife nu se opresc aici. În următoarele 12 luni compania are ca obiectiv și prezența cu unități proprii în Sibiu, Alba Iulia, Oradea, Suceava și Bacau, având ca primă opțiune achiziții de pachete majoritare și colaborarea cu antreprenori locali. De asemenea, MedLife își va consolida poziția de lider prin investiții green field sau achiziții în Cluj, Iași și Timisoara.
Potrivit, reprezentanților companiei, pentru o dinamică și mai mare a sectorului medical privat este nevoie și de implicarea autorităților, atât în ceea de privește contractarea serviciilor medicale, cât și în ceea ce privește deductibilitatea asigurărilor facultative de sănătate și a serviciilor de prevenție.
„În calitate de lider al serviciilor medicale private, cerem o predictibilitate mai mare în ceea ce privește contractarea serviciilor medicale. Este pentru prima dată în ultimii cinci ani când contractarea serviciilor medicale se face mai târziu de 1 iunie. Autoritățile trebuie să înțeleagă că această lipsă de predictibilitate duce la stagnarea dezvoltării sistemului medical în ansamblu. De asemenea, facem un apel către Ministerul de Finanțe și către ANAF să rezolve problema deductibilității fiscale a asigurărilor voluntare de sănătate pentru operații și boli cronice, precum și deductibilității serviciilor de prevenție. În acest moment bunii plătitori de taxe achită din buzunar servicii medicale de calitate cu bani la care au fost achitate asigurările sociale de sănătate și este în defavoarea pacientului să continuăm în această direcție”, a conchis Mihai Marcu.
Despre MedLife:
MedLife activează pe piața din România din 1996, fiind cel mai mare operator privat de servicii medicale de pe piața locală. Compania acoperă toate zonele de activitate medicală: ambulatoriu, spitale, maternități, laboratoare, farmacii, toate acestea constituind Sistemul Medical MedLife.
În prezent, MedLife își desfășoară activitatea în 16 Hyperclinici din București, Timișoara, Brașov, Arad, Craiova, Galați, Iași și Cluj, 23 de laboratoare proprii de analize, 10 unități spitalicești în București, Brașov, Arad, Craiova și Iași, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie și unul de Obstetrică-Ginecologie, 3 maternități în București și în țară, 32 de centre medicale generaliste în București și în țară, 14 centre de excelență cu specializare unică, 8 farmacii proprii reunite sub rețeaua PharmaLife Med și în colaborare cu 140 de clinici medicale partenere din toată țara.
Conform studiului internațional realizat de Reader's Digest, MedLife este pentru al șaselea an consecutiv cel mai de încredere brand în rândul românilor la categoria „Clinică Privată”, iar în ultimii cinci ani, studiile de piață derulate la nivel național plasează constant MedLife drept brandul cu cea mai mare notorietate pe toate segmentele: spital privat, clinică-centru medical, laborator medical. De asemenea, MedLife a câștigat în ultimii trei ani premiul „Superbrands” la categoria „Clinici private”.