Publicat la: 
18/02/2015

Consumul de fibre ar putea ajuta la pierderea in greutate - studiu

Persoanele care s-au concentrat exclusiv pe consumul a minimum 30 de grame de fibre pe zi au pierdut in greutate la fel de mult ca persoanele care au urmat o dieta mai complicata, potrivit unui studiu desfasurat pe durata unui an, relateaza Reuters, potrivit Mediafax. Un regim alimentar permisiv, cum ar fi concentrarea pe cresterea aportului de fibre, ar putea avea efecte mai bune decat o dieta mai restrictiva, precum cea care presupune reducerea aportului de grasimi saturate, potrivit cercetatorului sef Yunsheng Ma, de la University of Massachusetts Medical School din Worcester, Marea Britanie.

"Am ales fibrele dietetice pentru ca exercita beneficii clinice la nivelul mai multor componente ale sindromului metabolic, inclusiv circumferinta taliei, homeostaza lipidelor si a glucozei, controlul nivelului de insulina, pe langa greutatea corporala si reglarea anumitor markeri inflamatori", a declarat Yunsheng Ma, pentru Reuters Health.

Pentru noul studiu, Ma si coautorii au impartit in doua grupe 240 de adulti obezi cu sindrom metabolic. Una dintre grupe a urmat dieta recomandata de American Heart Association (AHA), iar cealalta avea ca scop consumul a minimum 30 de grame de fibre pe zi.

Circa 25% dintre adulti, la nivel mondial, sufera de sindrom metabolic, care include simptome precum o talie mare, hipertensiune, glicemie mare, nivel scazut al colesterolului HDL, niveluri crescute ale trigliceridelor, care cresc riscul de boli cardiovasculare si diabet.

Dieta AHA recomanda ca adultii sa consume zilnic 25 pana la 30 de grame de fibre pe zi, din alimente precum legumele si cereale integrale, in conditiile in care consumul mediu in Statele Unite ale Americii este de 15 grame de fibre pe zi.

Regimul alimentar AHA cere o crestere a aportului zilnic de fructe si legume, cereale integrale si alimente bogate in fibre si proteine slabe, reducand consumul de zahar, sodiu, alcool, grasimi saturate si trans, colesterol si includerea pestelui in dieta, de doua ori pe saptamana. Persoanele participante la studiu in grupa AHA au primit recomandari personalizate referitoare la numarul de calorii si cantitatea de grasimi saturate consumata.

Dupa un an de la debutul studiului, persoanele din ambele grupe au pierdut in greutate si au obtinut o ameliorare a presiunii sangvine, a calitatii dietei urmate, a glicemiei, potrivit rezultatelor publicate online in Annals of Internal Medicine.

Persoanele din grupa cu dieta bogata in fibre au pierdut, in medie, doua kilograme, comparativ cu 2,6 kilograme in medie in cazul grupei AHA. De asemenea, sapte persoane din grupa cu dieta bogata in fibre s-au imbolnavit de diabet de-a lungul studiului care a durat un an, comparativ cu doar un pacient din grupa AHA.

Dieta bogata in fibre a aratat totusi efecte pozitive si a fost usor de urmat, lucru ce duce adesea la o mentinere cu succes a acesteia pe perioade mai lungi, potrivit Juliei Zumpano, dieteticiana la Cleveland Clinic, care lucreaza indeaproape cu departamentul de cardiologie preventiva.

Aportul mare de fibre este unul dintre cele mai importante aspecte ale dietei AHA, potrivit lui Juliei Zumpano.

"Fibrele te umplu, se umfla in stomac si mentin sentimentul de satietate pentru mai mult timp", a spus Zumpano, care nu a participat la realizarea studiului. Dar consumul de fibre ar putea fi limitat in cazul persoanelor care sufera de tulburari ale tractului digestiv sau care suferit de diaree, a mai spus dieteticiana.


I.R

Taguri Medlife: 

Alte articoleVezi toate articolele

Migrena este o suferinta cronica caracterizata prin dureri de cap moderat-severe, recurente. Poate sa apara o data sau de doua ori pe an sau de mai multe ori pe luna. Acestea sunt asociate de...
Spalarea zilnica a parului nu este recomandata / Foto: Photoxpress.com Aproximativ 40% dintre femei se spala pe cap zilnic, insa dermatologii nu recomanda aceasta frecventa de spalare a podoabei...