Publicat la: 
27/03/2017


Consumul de fructe si legume reduce nivelul de stres

Unul dintre cele mai simple moduri prin care putem reduce riscul declansarii stresului si a anxietatii este consumul zilnic de legume, constata cercetatorii australieni in urma unui studiu efectuat recent si publicat in jurnalul "BMJ Open", noteaza spring.org.uk.

In ultimii ani cercetarile de specialitate au indicat o puternica asociere intre dieta alimentara si bunastarea pe plan psihic.

In cadrul studiului de fata, cercetatorii australieni si-au propus sa investigheze legatura dintre o dieta bazata pe fructe si legume si indidenta stresului psihologic in randul persoanelor adulte de varsta mijlocie si inaintata.

Pentru a realiza acest studiu, cercetatorii au analiza comportamentul alimentar zilnic in randul a 65 de mii de barbati si femei pe o perioada de patru ani, intre 2006 si 2010.

La inceputul studiului, circa 5,6% dintre participanti au declarat ca sufera de stres psihologic. Dupa circa 2 ani si jumatate de studiu, timp in care dieta alimentara a acestora a fost ajustata printr-un aport crescut de fructe si legume, 4% dintre participanti au observat o scadere semnificativa a nivelului de stres.

Rezultatele studiului au aratat ca o dieta bazata pe un aport crescut de legume a avut rezultate mult mai bune in randul femeilor, care sunt mai receptive la aceasta schimbare, prin comparatie cu barbatii.

"Am constatat ca fructele si legumele au avut un rol protector ridicat in special pentru participantii la studiu de sex feminin, indicand faptul ca femeile ar putea beneficia cel mai mult de pe urma acestui tip de regim alimentar, atunci cand vine vorba despre reducerea nivelului de stres," declara Bihn Nguyen, autorul principal al studiului.

Conform rezultatelor studiului, femeile care au consumat circa 5-7 portii de legume si fructe in fiecare zi au avut cu 23% mai putine riscuri sa sufere de stres, prin comparatie cu participantele care obisnuiau sa serveasca cel mult o portie de legume sau fructe in fiecare zi.

"Studiul arata ca un consum zilnic moderat de fructe si legume este asociat cu un risc mai mic de disconfort pe plan psihologic," declara Dr Melody Ding, doctor epidemiolog in cadrul Universitatii din Sydnei si coautoarea studiului de fata.

De asemenea, am constatat ca aportul de legume si fructe a fost legat de o incienta mai mica a declansarii stresului psihologic. In schimb, un aport moderat de fructe si legume in randul barbatilor nu a indicat beneficii semnificative in randul barbatilor, a mai adaugat aceasta.

Desi cresterea consumului de fructe si legume poate ajuta la scaderea semnificativa a nivelului de stres in randul adultilor, asocierea necesita investigatii suplimentare, in special pentru a explica diferentele semnificative la nivelul rezultatelor intre nivelul de consum mediu si ridicat de legume si fructe, sunt de parere cercetatorii.

Autor: G.T

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Doctor Ioan Stefaniu / Foto Medlive.ro Glaucomul este o afectiune cronica a ochilor care se manifesta prin cresterea presiunii intraoculare, afectarea nervului optic si diminuarea vederii pana la...
Alaptarea poate reduce la jumatate riscul de depresie post-natala, potrivit unui amplu studiu realizat de cercetatori de la Universitatea din Cambridge, publicat in revista Maternal and Child...