Publicat la: 
18/08/2017

Multe femei se ingrijoreaza cu privire la perioada de dinainte de menopauza, fara a sti ca schimbarile specifice perimenopauzei pot aparea cu 10 ani inainte de varsta medie la care se instaleaza in general menopauza.

In aceasta perioada, nivelul de estrogen din organism scade treptat si, ca urmare, riscul declansarii unor afectiuni precum osteoporoza si bolile de inima este in crestere.

Iata cum putem ajusta dieta alimentara pentru a tine sub control aceste predispozitii, a usura disconfortul si a ne mentine corpul sanatos pe masura ce inaintam in varsta, conform prevention.com.

1. Nivelul de calciu din organism

Necesarul de calciu pentru un organism sanatos in perioada perimenopauzei creste de la 1.000 de mg pe zi pana la 1.200 de mg pe zi incepand cu varsta de 50 de ani. Specialistii recomanda administrarea suplimentelor pe baza de calciu chiar inainte de a ajunge la aceasta varsta critica. Inca de la inceputul perimenopauzei nivelul de estrogen din organism incepe sa scada, ceea ce duce in mod inevitabil la subtierea oaselor si aparitia bolilor osoase, dar si cresterea riscului pentru fracturi.

Calciul poate fi administrat si prin intermediul dietei alimentare, astfel ca un pahar de lapte sau o ceasca de iaurt au aproximativ 300 de mg, conservele de peste ce contin oase, precum sunt sardinele si conservele de somon, sucurile fortificate, painea si cerealele sunt, de asemenea, recomandate pentru a preintampina carentele de calciu specifice acestei perioade.

2. Nivelul de hidratare al organismului

Este recomandat sa consumam cat mai multa apa. Motivul? Modificarile hormonale din perioada perimenopauzei poate determina retentia de apa si cresterea nivelului de gaze la nivel gastric. Antidotul perfect pentru retenta de apa si balonare este, in mod bizar, consumul de apa, este de parere Sherry Ross, medic ginecolog in cadrul St. John's Health Center din Santa Monica, California.

In perioada perimenopauzei este recomandat sa consumam pana la trei litri de apa pe zi, precum si alimente ce hidrateaza organismul, precum fructele de padure, telina, castravetii, salata si pepenele verde. De asemenea, consumul de ceai verde - diuretic natural - poate ajuta la eliminarea balonarii si a senzatiei de apasare in zona aparatului digestiv.

In plus, este important sa evitam aportul ridicat de alimente sarate, precum si a celor ce produc gaze, precum fasolea, broccoli, varza si conopida.

3. Evitarea consumului de alcool in exces

Se stie ca un pahar de vin la cina poate aduce o serie de beneficii organismului, insa depasirea cantitatii recomandate de catre specialisti poate creste riscul aparitiei cancerului mamar, in special in perioada perimenopauzei.

O analiza a cercetarilor realizate pe aceasta tema, publicat in jurnalul de specialitate "Women’s Health" in urma cu doi ani, arata ca alcoolul este asociat cu un risc crescut pentru declansarea cancerului de san in randul femeilor de peste 40 de ani.

4. Evitarea produselor alimentare fast-food

Pe masura ce inaintam in varsta masa musculara scade in mod treptat, in timp ce depozitul de grasime creste, astfel ca nu este suprinzator faptul ca multe femei aflate in perioada perimenopauzei intampina probleme cu mentinerea greutatii corporale optime.

De aceea, specialistii recomanda reducerea numarului de calorii consumate zilnic si ajustarea dietei alimentare din care trebuie sa lipseasca grasimile.

"Eliminarea produselor de tip fast-food din dieta zilnica si adaugarea proteinelor slabe si alimentelor cu un continut ridicat de apa va reduce riscul declansarii bolilor de inima si va ajuta la imbunatatirea functiilor cognitive pe masura ce inaintam in varsta," adauga Dr. Sherry Ross.

Autor: G.T.