Publicat la: 
10/08/2015



Lucruri pe care nu le stiati despre memorie/ Foto: MorgueFile

Un nou studiu facut de un grup de oameni de stiinta de la Universitatea din Haifa, Israel, a aratat ca emotiile influenteaza in mod direct procesele invatare si memorare ale creierului, scrie sciencedaily.com.

Scopul acestui studiu a fost observarea activitatii electrice care are loc in creier in timpul acumularii informatiilor cu caracter social pentru a înțelege legătura dintre emoții și procesele cognitive, precum cel de memorare.

In urma studiului s-a observat ca emotiile nu sunt numai produsul prelucrării informațiilor de către creier, dar si că acestea influențeaza în mod direct procesele de invatare si memorare ce au loc in creier.

"Emotii diferite nasc reactii diferite care fac creierul sa lucreze la diferite frecvente”, a explicat Shlomo Wagner, doctor al Departamentului de Neurobiologie de la Universitatea din Haifa.

În prima parte a studiului cercetatorii au examinat activitatea electrica ce are loc in creierul sobolanilor la nivelul comportamentului social. Acestia au descoperit ca exista o crestere a activitatii electrice la nivelul creierului, care reflecta o stare de entuziasm, atunci cand sobolanii sunt pusi in situatii sociale noi si ca in acest timp au loc noi coordonari si asocieri intre informatii ce apartin unor domenii diferite. Aceleasi zone ale creierului au aratat, in schimb, o activitate electrica scazuta atunci cand intalnirile sobolanilor aveau loc cu parteneri cunoscuti anterior.

"Cu alte cuvinte, în timpul primei întâlniri, zone diferite ale creierului au lucrat la un nivel ridicat de coordonare. In momentul in care cele doua animale au ajuns sa se cunoasca reciproc, activitatea electrica a scazut si coordonarea a incetat", a remarcat doctorul Shlomo Wagner.

"Rezultatele au aratat, in mod clar, ca emotiile sunt sincronizate cu nivelul ridicat de activitate cerebrala si ca acest factor, care pare să faciliteze formarea de memorie socială, este favorizat de intalnirile ce au avut loc intre sobolanii care nu se cunosteau. Cu alte cuvinte, am găsit o conexiune între sentimentul de entuziasm, activitatea ritmică în anumite zone ale creierului si procesul cognitiv de formare a memoriei. După șobolanii au fost familiarizați intre ei, au devenit mult mai putin entuziasti și, în consecință, s-a inregistrat o scadere a nivelului de coordonare intre zonele distincte ale creierului", a explicat Dr. Wagner.

"În esență, această constatare explică de ce oamenii tind să-și amintească în special prima lor întâlnire cu partenerul de viata," a adaugat acesta.

"Se pare că, atunci când emoțiile sunt pozitive, creierul pune la lucru diferite cai de comunicare intre anumite zone. Cand emotiile difera, spre exemplu cand este vorba despre o emotie negativa de frica, creierul poate activa aceleasi zone, dar prin cai diferite de comunicare. Va trebui sa efectuam in viitor studii suplimentare, inclusiv asupra oamenilor, pentru a înțelege importanta fiecărei emotii asupra proceselor de memorare, insa, în termeni generali, implicarea este clara: emotii diferite cauzeaza procese cerebrale diferite ce fac creierul sa lucreze diferit chiar si atunci cand este vorba despre procesul de invatare si memorare”, conchide Dr. Wagner.

Autor: G.T

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Exista o legatura intre riscul de cancer de san si mediul de lucru? Un studiu publicat in revista Environmental Health ofera dovezi suplimentare cu privire la acest subiect de cercetare neglijat...
Exista o legatura intre obezitate si 40% din toate tipurile de cancer diagnosticate in Statele Unite ale Americii, anunta oficialii Centrului pentru Controlul si Prevenirea Bolilor din SUA. Mai mult...