Publicat la: 
19/02/2016

Cum putem ameliora si preveni durerile de spate?

Durerile dorsale inferioare sunt printre cele mai frecvente afectiuni, fiind intalnite la 8 din 10 oameni si desi ultimul lucru pe care suntem dispusi sa il facem in momentele de durere este miscarea, exercitiile fizice sunt cea mai buna solutie pentru prevenirea si tratarea acestei afectiuni, potrivit unui studiu publicat recent in jurnalul "JAMA Internal Medicine".

Cercetatorii acestui studiu au colectat si analizat datele a 31.000 de oameni din intreaga lume care sufera de aceasta conditie si, in urma cercetarilor intreprinse, au observat ca persoanele care obisnuiesc sa faca exercitii fizice cu o frecventa de 2 sau 3 ori pe saptamana si-au redus durerile de spate cu 35 de procente. Aceasta rutina analizata impreuna cu rezultatele benefice ale exercitiilor de imbunatatire a posturii au ridicat sansele de reducere a durerilor de spate pana la 45 de procente.

"Activitatea fizica incalzeste muschii si imbunatateste circulatia sangelui la nivelul intregului corp, favorizand ameliorarea durerii. De asemenea, miscarea intareste musculatura ce ajuta la sustinerea coloanei vertebrale in pozitia corecta," declara Seth Kress, specialist in fizioterapie in cadrul "Loyola University Medical Center" din Statele Unite ale Amercii.

Asadar, care este cel mai bun tip de exercitii pentru spate? Conform studiului, toate formele de activitate fizica s-au dovedit a fi eficiente in problema durerilor dorsale - fie ca este vorba de exercitii cardio, de tipul mersului pe bicicleta sau pe jos, sau de cele specializate pentru intarirea musculaturii spatelui. Insa trebuie sa tinem cont de un singur lucru, spun specialistii: daca intampinam dureri de spate, trebuie sa diminuam efortul depus in timpul antrenamentelor.

"Daca dupa antrenament avem dureri mai mari, atunci este clar ca efectuam exercitii fizice cu un grad de dificultate ridicata," declara Mary Ann Wilmarth, directoarea centrului specializat "Back 2 Health Physical Therapy and Aquatic Therapy".

Cel mai sigur mod de a ne pune in miscare circulatia sangelui si a antrena muschii este mersul pe jos. De vreme ce dobandim rezistenta si puterea necesara, putem trece la exercitii mai complexe cu o dificultate crescuta in randul miscarilor de la nivelul coloanei vertebrale, precum sunt miscarile gimnasticii aerobice, adauga specialistii.

Sursa: Prevention

G.T.