Publicat la: 
5/04/2013

Cum putem reduce riscurile de hipertensiune, diabet si boli coronariene. Sa mergem pe jos sau sa alergam?

Cercetatorii au descoperit ca aceeasi energie este utilizata atat pentru mersul pe jos de intensitate moderata, cat si pentru alergarea de intensitate puternica, care duc la reduceri similare ale riscului de hipertensiune arteriala, nivel ridicat de colesterol, diabet zaharat si boli coronariene. Concluziile surprinzatoare sunt publicate in Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology.

"Mersul pe jos si alergarea ofera un test ideal al beneficiilor pentru sanatate aduse de plimbarea de intensitate moderata si alergarea de intensitate puternica, deoarece acestea implica aceleasi grupuri musculare si aceleasi activitati desfasurate la intensitati diferite," a declarat Paul T. Williams, autorul principal al studiului.

Spre deosebire de studiile anterioare, cercetatorii au evaluat mersul pe jos si alergarea in functie de distanta si nu de timp. Participantii au furnizat date raspunzand la chestionare si au avut varste cuprinse intre 18 si 80 de ani.

"Cu cat persoanele au alergat mai mult sau au mers mai mult pe jos, cu atat mai mari au fost beneficiile pentru sanatate. Daca cantitatea de energie consumata a fost aceeasi, atunci beneficiile pentru sanatate au fost comparabile intre cele doua grupuri", a spus Williams.

Comparand consumul de energie si incidenta hipertensiunii arteriale, nivelului ridicat de colesterol, diabet si boli coronariene, diagnosticate pentru prima data, cercetatorii au descoperit ca:

  • Alergarea reduce semnificativ riscul pentru pentru hipertensiune arteriala cu 4,2 % si mersul pe jos cu 7,2 %.
  • Alergarea a redus nivelul de colesterol 4,3 % si mersul pe jos cu 7 %.
  • Alergarea a redus riscul de diabet zaharat de 12.1% si mersul pe jos cu 12,3%.
  • Alergarea a redus boala coronariana cu 4,5 % si mersul pe jos cu 9,3%.

"Mersul pe jos poate fi o activitate mai buna pentru unii oameni, in comparatie cu alergarea. Cu toate acestea, cei care alearga cosuma de doua ori mai multa energie decat cei care merg pe jos. Acest lucru se intampla, probabil, pentru ca cei care alearga fac de doua ori mai multa activitate fizica intr-o ora," a spus Williams.

"Oamenii sunt mereu in cautarea unei scuze pentru a nu face miscare, dar acum ei au posibilitatea de a alege intre a alerga sau a merge pe jos pentru a investi in sanatatea lor viitoare", a adaugat Williams.

Taguri Medlife: 

Comentarii

Se spune ca inima este programata si garantata pt un anumit nr de batai. Daca faci activitate fizica o suprasoliciti si deci iti reduci viata. O fi adevarat?

Un mit care poate fi demolat: Daca faci exercitii cardio o ora pe zi la un puls de ~75% din maxim vei avea in restul zilei un ritm cardiac in repaus intre 50-60bpm, in comparatie cu ritmul cardiac in repaus al unui sedentar convins care are cel putin 70bpm. Rezulta o economie de 10-20%.

Alte articoleVezi toate articolele

dr. Vlad Stroescu In ultimele zile, o campanie publicitara ne-a socat. Pe noi, profesionistii sanatatii mintale, pe utilizatorii obisnuiti de internet (a devenit virala). Se pregateste restul...
Membri ai Asociatiei Romane pentru Cancere Rare / Foto: MedLive.ro In lume exista 186 de forme rare de cancer, 27 de cazuri noi fiind diagnosticate anual in Uniunea Europeana. Din cei 1500 de...