Publicat la: 
10/05/2016



Cum putem scapa de obiceiurile alimentare nefavorabile

Mancatul sanatos este mai usor decat am fi crezut: in loc sa citim etichetele alimentelor si sa numaram caloriile pe care le consumam pe durata unei zile, am putea sa ne concentram pe formarea unor obiceiuri alimentare benefice, arata un noua cercetare care sugereaza, de asemenea, ca rutina zilnica este atat de inradacinata in noi incat de multe ori nu ne dam seama cate alimente consumam si ajungem sa o facem fara judecata.

Prin formarea de obiceiuri sanatoase, activitatile noastre pot deveni o a doua natura, iar creierul va fi mai putin tentat sa exagereze, este de parere Brian Wansink, autorul lucrarii "Mindless Eating: Why We Eat More Than We Think."

"Obiceiurile devin automate, iar mediul nostru le poate facilita atat pe cele benefice, cat si pe cele nefavorabile," adauga autorul.

Secretul este sa ne dezvoltam obiceiuri alimentare bune si sa ne tinem de ele, dar acest lucru nu se rezuma la vointa, tot ce trebuie sa facem este sa ne modificam mediul inconjurator in asa fel incat sa stam departe de mancarea nesanatoasa si sa evitam mancatul in exces.

"Spre exemplu daca avem un bol cu fructe care sta pe bufet, acest lucru ne va determina sa mancam mai multe fructe decat ne-am fi propus sa consumam intr-o singura zi, in mod specific excesul ajungand pana la 70%," adauga Brian Wansink.

O abordare similara a fost adoptata in cadrul unui experiment scolar in care schimbarea modului de prezentare al alimentelor in pauza de masa, la 29 de mii de scoli din Statele Unite ale Americii, au aratat cat de important este cum ne organizam mediul in care ne petrecem cel mai mult timp. "Un bol de fructe langa casa de marcat a dus la o crestere a vanzarilor si, prin urmare, la un consum mai mare cu 104%," potrivit aceluiasi studiu.

De asemenea, se stie ca etichetele alimentelor le fac mai atractive, dar mai mult decat atat datele studiului arata ca oamenii sunt dispusi sa manance cu aproximativ 40% mai multe gustari intre mese atunci cand bucataria este dezordonata, decat atunci cand este curata si ordonata. Un alt aspect important este portionarea mancarii - cercetarea arata ca folosind farfurii mai mici putem reduce consumul de alimente cu pana la 22%.

Schimbarea obiceiurilor alimentare tine de schimbarea mediului, nu de vointa. "Vointa nu functioneaza, de aceea nici dietele nu mai functioneaza dupa o anumita perioada de timp, facandu-ne sa ne intoarcem la vechile obiceiuri. De aceea ceea este recomandat este schimbarea stilului de viata, schimbarea mediului in care ne petrecem cel mai mult timp," sustine John Brand, un cercetator de la Universitatea Cornell din Statele Unite ale Americii.

Sursa: CNN

G.T

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Jack Kervorkian / Foto: Associated Press Dr. Jack Kervorkian, sustinator al sinuciderii asistate medical(SAM) pentru pacientii aflati in stadii terminale de boala, a murit vineri la varsta de 83 de...
Ce complicatii pot aparea la nivelul piciorului pacientului cu diabet? Dr. Mihai Creteanu, medic specialist radiolog, a explicat care sunt principalele semnale de alarma, ce investigatii sunt...