Publicat la: 
1/06/2017

Cum sa previi afectiunile oculare

Pentru a va mentine ochii sanatosi trebuie sa consultati un oftalmolog regulat, sa cunoasteti istoricul familiei si daca aveti riscuri pentru a dezvolta boli oculare; sa purtati ochelari de soare pentru a bloca razele ultraviolete, care pot creste riscul de cataracta si sa va controlati diabetul pentru a preveni deteriorarea retinei, conform National Eye Institute.

Iata alte cinci lucruri surprinzatoare care va pot ajuta, conform chicagotribune.com.

Reglati-va pozitia de yoga si de somn: Cei cu glaucom ar trebui sa evite pozitiile cu capul in jos, pentru ca aceste pozitii pot determina o crestere periculoasa a presiunii interne a ochilor, s-a constatat intr-un studiu de anul trecut. Alte studii arata ca somnul obisnuit pe o parte poate provoca o presiune mai mare si agravarea pierderii vederii la un anumit ochi, in functie de partea pe care dormiti.

Ochi uscati, iritati? Adaugati mai mult peste in dieta. Uleiul omega-3 din peste nu numai ca poate reduce riscul aparitiei ochilor uscati, arata studiile, dar suplimentele de ulei de peste omega-3 pot imbunatati simptomele cand ai ochi uscati. Un nou studiu publicat in revista Cornea a constatat ca administrarea unui supliment omega-3 zilnic a imbunatatit simptomele ochiului uscat dupa sase saptamani.

O dieta bogata in vitamina C - portocale, ardei rosii, capsuni, broccoli - poate ajuta la stoparea cataractei cu 33%. Cercetatorii britanici cred ca vitamina C ajuta la prevenirea cataractei, dar constatarile lor se refera doar la vitamina C din alimente, nu suplimente.

Trimiteti-va copiii afara.
Adultii nu sunt singurii cu probleme legate de ochi uscati. Un nou studiu constata aceeasi problema in randul copiilor intre 7 si 12 ani care petrec mai mult de trei ore zilnic uitandu-se la un smartphone. Cercetatorii de la Universitatea din Cambridge raporteaza ca pentru fiecare ora in care copiii se joaca afara in lumina naturala cu orizonturi indepartate, se reduce riscul de miopie cu aproape 2%.

Exercitiul fizic si spanacul ajuta la prevenirea glaucomului. O plimbare timp de 20 de minute de patru ori pe saptamana poate reduce presiunea din interiorul ochiului, ceea ce ajuta la protejarea retinei, potrivit Glaucoma Research Foundation. Adaugarea spanacului in dieta ar putea ajuta de asemenea.