Publicat la: 
17/03/2016

Este important sa scapam de stratul de grasime din jurul taliei nu numai pentru a ne imbunatati forma fizica, dar si pentru a ne minimaliza riscurile de imbolnavire, intrucat o serie de studii au aratat ca grasimea din jurul taliei a fost asociata de catre cercetatori cu depunerea grasimii pe organele interne, declansarea diabetului zaharat si inregistrarea unui nivel ridicat de colesterol, asociat cu o serie de afectiuni precum hipertensiune si infarct miocardic. Sa vedem care sunt cauzele depunerii stratului de grasime din jurul taliei, dar si cum il putem combate printr-un plan alimentar asociat cu exercitii fizice specifice.

Care sunt cauzele depunerii de grasime in jurul taliei?

Cauzele difera intre barbati si femei: in timp ce femeile sunt mai predispuse sa acumuleze straturi de grasime in jurul abdomenului datorita schimbarilor hormonale ce au loc lunar in pragul menstruatiei, pentru barbati este vorba despre o reducere a nivelului de testosteron care apare odata cu inaintarea in varsta. Insa in ambele cazuri un factor deosebit de important este stresul si nivelul de cortizol eliberat de organism ca raspuns in situatiile de stres contribuie la depozitarea straturilor de grasime in jurul taliei.

Cum putem combate si elimina grasime din jurul taliei?

Indiferent de cauza aparitiei acestui strat de grasime exista doua metode care lucreaza in mod eficient la eliminarea stratului de grasime de pe abdomen: dieta si exercitiile fizice.

Dieta:

Regula numarul 1 in reducerea stratului de grasime din jurul taliei este deosebit de importanta intrucat reprezinta prima greseala pe care o fac oamenii cand vor sa slabeasca, insa specialistii ne avertizeaza ca desi asa ni s-ar parea intuitiv, si anume sa scadem aportul de grasimi din alimentatie, acest lucru nu ne serveste scopurilor noastre. Asadar prima regula este sa nu scadem aportul de grasimi din alimentatie, in primul rand pentru nu toate grasimile sunt daunatoare. In schimb, daca mancam alimente cu un aport de grasimi de tipul omega 3 si omega 6, vom reusi sa slabim si sa ne intretinem atat silueta, cat si starea generala de sanatate a intregului organism.

Conform unui studiu publicat in "International Journal of Obesity", maslinele, avocado si somonul sunt sursele cele mai sigure care ne aduc aportul de grasimi benefice organismului si ne ajuta in dieta orietata catre scaderea nivelului de grasime din jurul taliei.

Iata cateva reguli la fel de importante care ne ajuta sa controlam nivelul de grasime din jurul taliei:

  • studiile de specialitate au aratat ca un rol important in acumularea de grasimi sunt bauturile racoritoare care contin zahar, fructoza si indulcitori. De aceea, orice dieta presupune atentia asupra lichidelor pe care le consumam si atat bauturile racoritoare, cat si bauturile alcoolice care au o cantitate mare de zahar trebuie eliminate din alimentatie.
  • otetul de mere este o modalitate foarte buna de a stimula metabolismul pentru a arde grasimile depozitate in special in jurul taliei. "Acidul acetic din otet produce in organism proteine care ajuta la eliminarea grasimilor," declara Pamela Peeke, profesoara de medicina in cadrul Universitatii din Maryland. Asadar daca inainte de fiecare masa consumati un pahar de apa cu 3 lingurite de otet de mere veti ajuta organismul sa scape de grasimile acumulate in exces.
  • la fel de important este sa ne alcatuim un plan alimentar bazat pe proteine. Factorii de stres declanseaza eliberarea de cortizol, iar pe vreme ce inaintam in varsta organismul produce mai multa insulina, care duce la formarea depozitelor de grasime in special in jurul taliei. De aceea o dieta bazata pe proteine, cu un continut redus de fainoase, ne ajuta sa crestem rezistenta corpului la insulina si, prin urmare, ajuta la eliminarea grasimilor.

Exercitiile fizice:

Desi primul gand care ne trece prin cap atunci cand vrem sa scapam de grasimea din jurul taliei este sa facem abdomene, specialistii sunt de parere ca abdomenele si genuflexiunile ajuta la formarea masei musculare, insa muschii nu vor fi vizibili din cauza stratului de grasime depus pe abdomen si solduri. In schimb, ne este recomandat sa contruim muschii spatelui, care ne ajuta sa ne corectam postura corpului si odata cu acest antrenament vine si modelarea abdomenului. Iata ce miscari sunt sugerate de specialisti:

  • incalzirea muscilor prin exercitii de intindere urmate de exercitiile de tip aerobic
  • miscarile de tip squat
  • pozitiile de intarire a muschilor de tip planks

In cele din urma suntem incurajati sa facem exercitii impreuna cu un prieten sau o prietena pentru a ne pastra motivati, sa ne masuram progresul prin notarea circumferintei taliei si tinerea unui jurnal alimentar, si sa avem rabdare, intrucat beneficiile unui plan care combina antrenamentul cu o dieta echilibrata sunt garantate.

Sursa: lifehack.org

G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Malformatiile congenitale apar la aproximativ 3 % dintre nou nascuti, existand numeroase cauze care le pot determina – cauze genetice, factori de mediu, agenti infectiosi etc. Malformatiile pot fi...
În urma unui studiu britanic recent, cercetătorii au descoperit că unele suplimente alimentare, în special cele vândute pe internet, nu au în compoziția lor plantele menționate pe etichetă, conform...