Publicat la: 
25/09/2017

Numeroase studii de specialitate arata ca dieta vegetariana si dieta vegana reduc riscul aparitiei bolilor de inima, a diabetului si elimina riscul declansarii unor forme de cancer.

Cu toate acestea, exista persoane carora aceste diete nu li se potrivesc. Iata care sunt semnele care indica aceasta nepotrivire, conform prevention.com.

Balonarea

Fasolea, fructele, legumele si boabele integrale sunt surse bogate in fibre care grabesc aparitia satietatii pe durata mesei si reduc riscul aparitiei unor afectiuni cronice. Din pacate, insa, acestea pot provoca gaze si crampe abdominale, mai ales daca sunt consumate rapid.

Pentru a usura disconfortul abdominal, specialistii recomanda cresterea consumului de apa si prepararea alimentelor prin fierbere, care sustine procesul de digestie.

Cresterea in greutate

Se stie ca dieta vegetariana si dieta vegana ne ajuta sa pierdem in greutate, dar se poate intampla contrariul cata vreme exageram cu consumul de gustari semipreparate, carbohidrati si produse de patiserie. “Alimentele vegetariene si cele vegane nu sunt intotdeauna sanatoase sau sarace in calorii,” este de parere Julie Upton, medic dietetician.

“Deseori veganii sunt de parere ca daca mananca alimente sanatoase, pot consuma portii mai mari. Chiar daca este vorba despre orezul brun sau unt de arahide, cantitatea portiilor servite trebuie sa fie mentinuta in limite normale pentru a nu cauza cresterea in greutate,” adauga aceasta.

Oboseala

Adoptarea unei diete din care lipsesc alimentele din surse animale ar putea declansa aparitia starii de oboseala la unii dintre noi. Consumul de cereale integrale, alimente cu un continut scazut de proteine si grasimi sanatoase poate declansa scaderea nivelului de zahar din sange, ceea ce se traduce printr-un nivel scazut de energie.

“Recomand intotdeauna persoanelor care adopta o dieta vegetariana sau vegana sa consume o portie de proteine si o portie de grasimi sanatoase la fiecare masa,” afirma Dr. Julie Upton.

De asemenea, dietele bazate pe consumul de plante ofera mai putine optiuni pentru surse de fier si vitamina B12, doi nutrienti responsabili pentru nivelul de energie pe care il avem in fiecare zi. In acest sens, nutritionistii recomanda consumul de fasole, linte, tofu, ca surse vegetale pentru fier, iar laptele, ouale si cerealele fortifiate ca surse bogate in vitamina B12.

Ti-e foame la o ora sau doua dupa ce mananci

Daca mananci fara carne, probabil nu consumi suficiente proteine. Alimentele cu conținut ridicat de proteine necesita mai mult timp pentru digerare, astfel încât va dau senzatia de satietate. Nevoile individuale de proteine depind de nevoile de calorii si de nivelul de activitate. Dar, în general, ar trebui să încerci să consumi cel puțin o porție de proteine la o masă, cum ar fi o jumătate de ceașcă de linte gătită sau o ceașcă de iaurt grecesc. Jumatate de masa trebuie sa contina fructe și legume pentru ca au fibre, care te ajuta sa te simti satul.

Categorie Medlife: 

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Orezul alb creste riscul de diabet / Foto: Flickr - matthewfugel Inlocuirea orezului alb din alimentatie cu orezul brun poate scadea cu o treime riscul de a ne imbolnavi de diabet, sustin expertii...
Elkeles Thomas si colegii sai de la Universitatea de Stiinte Aplicate Neubrandenburg au analizat comunitatile rurale din nord-estul Germaniei pentru a raspunde la aceasta intrebare. Caracteristica...