Publicat la: 
6/04/2017

Cum tratam constipatia fara medicamente

Constipatia este o situatie inconfortabila des intalnita in contextul actual, in care ne este din ce in ce mai greu sa patram obiceiurile unei alimentatii sanatoase si, desi solutia cea mai la indemana este administrarea laxativelor pentru redobandirea confortului intenstinal, exista modalitati naturale pentru care putem opta, fara a ne ingreuna functiile hepatice.

Dr. Laura Meihofer de la Mayo Clinic, ne ofera cinci sfaturi utile pentru a scapa de constipatie, conform newsnetwork.mayoclinic.org.

1. Consumul de apa

Pentru a trata constipatia este recomandat sa consumam apa. Cantitatea de apa necesara pentru a ajuta evacuarea continutului intestinal poate varia, astfel ca unei persoane de circa 60 de kg i se recomanda sa consume doi litri de apa, insa cu cat persoana in cauza are o greutate corporala mai mare, cu atat necesarul de apa creste pentru a trata constipatia in mod eficient.

2. Consumul de alimente bogate in fibre

Pentru a inlatura disconfortul abdominal cauzat de constipatie, specialista ne recomanda sa consumam fibre pentru a ajuta tranzitul intestinal. Ideal ar fi ca femeile sa consume circa 25 de grame de fibre pe zi, iar barbatii pana la 38 de grame de fibre din fructe, legume, cereale si nuci.

3. Antrenamentul fizic

Miscarea fizica de intensitate redusa este deosebit de importanta pentru stimularea tranzitului intestinal. "Cu cat repaosul este mai lung, cu atat miscarile intenstinale sunt mai intarziate, iar stomacul nostru proceseaza mai greu alimentele consumate," afirma Dr. Laura Meihofer.

4. Reducerea nivelului de stres

Nivelul ridicat de stres, chiar pe perioade limitate de timp, pot perturba miscarile regulate ale intestinului, contribuind astfel la aparitia constipatiei. Cu cat suntem mai stresati, cu atat creierul nostru este prea ocupat pentru a mai transmite informatia necesara catre intestine si a intra in starea de relaxare ce favorizeaza procesul de digestie.

5. Momentul potrivit

Daca simtim nevoia sa mergem la toaleta, trebuie sa profitam de moment. Amanarea momentul poate tensiona miscarile intestinale, accentuand disconfortul si prelungind constipatia.

Autor: G.T.