Publicat la: 
26/06/2017

De ce magneziul este esential pentru sanatate si care este doza zilnica recomandata?

Daca ii intrebati pe oameni ce anume cred ca le lipseste din dieta, cei mai multi spun calciu, vitamina D sau fibre. Desi toate substantele nutritive sunt esentiale pentru sanatate, magneziul este important pentru ca, de obicei, nu il obtinem intr-o cantitate suficienta si niciuna dintre celulele noastre nu poate functiona fara el.

Magneziul este implicat in reglarea tensiunii arteriale, a zaharului din sange, a frecventei cardiace si a transmiterii impulsurilor nervoase, scrie washingtonpost.com.

Doza zilnica recomandata este de 320 mg pentru femei si 420 mg pentru barbati.

Persoanele in varsta sunt expuse riscului de deficienta de magneziu, deoarece nu numai ca tind sa consume mai putin decat tinerii, dar si pot absorbi mai putin din ceea ce mananca, iar rinichii lor pot excreta mai mult. Tulburarile digestive, cum ar fi boala Crohn si boala celiaca, pot afecta de asemenea absorbtia de magneziu, iar persoanele care au diabet zaharat de tip 2 sau care iau diuretice pot pierde mai mult magneziu prin urina.

De ce magneziul conteaza

Deficienta de magneziu prezinta riscuri pentru sanatate pe termen lung. Intr-o analiza din 2016 a 40 de studii la care au participat 1 milion de persoane, Wang si colegii sai au descoperit ca o crestere de 100 mg de magneziu din alimente reduce riscul de insuficienta cardiaca cu 22%, a diabetului de tip 2 cu 19%.

Obtinerea dozei zilnice recomandate

Pentru a obtine suficient magneziu, concentrarea asupra alimentelor bogate in magneziu este cea mai buna cale de urmat, daca medicul nu va recomanda altfel, spune Wang. Dozele mari din suplimente pot avea efecte secundare neplacute, cum ar fi diaree, greata si crampe abdominale, si pot impiedica unele medicamente (cum ar fi anumite antibiotice si bifosfonati) sa-si faca efectul.

Desi nici un aliment nu are o cantitate imensa de nutrienti, nu este greu sa obtii suficient magneziu daca consumi spanac, salata verde, brocoli, nuci si cereale integrale - in rotatie obisnuita, spune Joan Salge Blake, profesor la Universitatea din Boston.

Suplimentele pot fi insa recomandate daca aveti o afectiune digestiva sau diabet. Utilizarea pe termen lung a inhibitorilor pompei de protoni (PPI) pentru refluxul de acid poate duce, de asemenea, la o deficienta de magneziu.