Publicat la: 
13/01/2014

Multe dintre strategiile la care ne-am gandit ca ne ajuta sa facem fata e-mailurilor de la locul de munca pot avea de fapt consecinte negative pentru bunastarea noastra sau eficienta la locul de munca. Aceasta este concluzia unei cercetari realizate de Dr. Emma Russell de la Kingston Business School.

Dr. Russell a realizat interviuri în profunzime cu 28 de utilizatori de e-mail si apoi compilat o lista cu 88 de strategii. Ea a constatat ca multe dintre aceste strategii aveau repercusiuni atât pozitive, cât si negative pentru utilizatori, în functie de ce scopuri urmareau.

De exemplu, "daca ai alerta de e-mail pornita si raspunzi la e-mail", poate avea efecte pozitive în cazul în care vrei sa arati interes pentru altii - de exemplu, pentru cel care a trimis e-mailul. Cu toate acestea, pot exista repercusiuni negative în ceea ce priveste sentimentul de control sau mentinerea unui sentiment pozitiv de bunastare.

Cele mai rele strategii raportate au fost: "ignorarea unui e-mail", "angajarea în e-mail-ping-pong", "daca ceri confirmari de citire", "folosirea unor reguli, coduri si etichete automate pentru a organiza un e-mail".

Dr. Russell spune ca "aceasta cercetare ne aminteste ca, desi credem ca folosim strategii de adaptare functionale pentru a face fata e-mailurilor la locul de munca, multe dintre aceste strategii pot fi în detrimentul altor obiective si al oamenilor cu care lucram."