Publicat la: 
27/05/2011
vitMATINA De ce nu ne putem concentra la serviciu?

Lipsa de concentrare / Foto: Photoxpress.com

In clipa de fata va verificati e-mailul. Ulterior raspundeti la sms-uri, dupa care cititi un ariticol online. Orele trec si constatati ca in tot acest timp nu ati reusit sa faceti nimic concret. Cu totii am trecut prin momente in care nu ne-am putut concentra si nu am reusit sa rezolvam ceea ce aveam de facut. Pentru a reusi sa va concentrati, trebuie sa incepeti prin a identifica elementele care va distrag atentia.

Comenteaza acest subiect pe Forumul MedLive.ro.

1. Multitasking

Pierdem foarte mult timp trecand de la indeplinirea unei sarcini la alta. Un studiu publicat in anul 2001 in cadrul "Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance" a demonstrat ca oamenii pierd timp schimband sarcinile pe care le au de indeplinit. Atunci cand sarcinile sunt mai dificile, pierdem si mai mult timp schimbandu-le. Testul care a stat la baza acestui studiu a presupus observarea mai multor persoane carora li s-au dat sa rezolve o serie de probleme de matematica si geometrie. Secretul in acest caz consta in a fi selectivi. Nu este gresit sa vorbim la telefon in timp ce spalam rufe, dar nu este indicat sa purtam o conversatie telefonica in timp ce avem de rezolvat o sarcina dificila.

2. Plictiseala

Sarcinile banale va pot diminua capacitatea de concentrare. Cand suntem plictisiti, aproape orice altceva este mai interesant decat ceea ce avem de facut. Secretul consta in a ne oferi mici recompense pentru fiecare sarcina indeplinita. De asemenea programarea unor pauze la intervale regulate de timp ar mai putea fi de ajutor. Cand sunteti plictisiti, trecerea de la rezolvarea unei sarcini, la alta ar putea fi o solutie de a va scoate din aceasta stare.

3. Distragerea atentiei

Atunci cand sunteti ingrijorati din cauza banilor, cand va intrebati daca v-ati luat pastilele, daca ati incuiat usa este dificil sa va concentrati pe ceea ce aveti de realizat intr-un anumit moment. Aceste exemple de distragere a atentiei, cele din mintea noastra, au o putere foarte mare asupra capacitatii cognitive. O solutie de a scapa temporar de aceste ganduri este de a le scrie pe o foaie si de a le aloca timp mai tarziu. Daca sunteti stresati din cauza unora dintre aceste probleme, incercati sa va faceti timp pentru a discuta despre ele cu o persoana in care aveti incredere. Cineva care v-ar asculta cu atentie v-ar putea ajuta sa va mai eliberati din tensiunea acumulata.

4. Oboseala

Mai multe studii demonstreaza ca deficitul de somn dauneza puterii de concentrare, memoriei pe termen scurt si altor functii mentale. Majoritatea persoanelor care dorm intre 7 si 9 ore sunt capabile sa rezolve cu atentie si responsabilitate sarcinile de serviciu. Incercand sa dormiti macar 7 ore in fiecare noapte, veti reusi sa va imbunatatiti puterea de concentrare.

5. Intreruperile

Este usor sa nu va mai concentrati pe ceea ce aveti de facut verificandu-va e-mailul tot timpul. De multe ori simtim nevoia de a raspunde unui mail deindata ce l-am primit. Incercati sa va programati cateva ore in care sa lucrati, fara sa mai aveti e-mailul deschis, rezervandu-va ulterior timp pentru a raspunde tuturor mesajelor primite.

6. Lipsa sportului

Mai multe studii arata relatia dintre abilitatile cognitive si miscare. Un studiu al Universitatii Illinois releva ca adultii care au renuntat la o viata sedentara in favoarea unui program de fitness constand in plimbari in pas alert si-au imbunatatit si abilitatea de a ignora lucrurile care in mod normal distrag atentia.

7. Spatiul de lucru aglomerat

Un birou aerisit si ordonat poate ajuta foarte mult la imbunatatirea atentiei.

Autor: Redactia MedLive.ro.

In fiecare dimineata vitMATINA iti aduce sfaturi clare si concise care te ajuta sa traiesti sanatos.

Comentarii

5. Intreruperile - depinde aici si de job, intrucat daca alte persoane depind de un raspuns prompt, cam nu ai ce face decat sa te conformezi...
Mai mult decat atat, o buna cauza a lipsei de concentrare la serviciu poate fi data si de cumulul imens de responsabilitati si lucruri de facut. Unii angajatori isi suprasolifita personalul, si atunci evident, ca la un moment dat se va instala oboseala si frustrarea.
Numai bine!

Alte articoleVezi toate articolele

Psihoterapia este un demers in care clientul ii vorbeste psihoterapeutului, verbal sau nonverbal, despre dificultatile, inhibitiile, conflictele pe care le are iar psihoterapeutul incearca prin...
In ultima perioada au fost realizate studii care atesta ca ingrijirea dentara precara este asociata cu bolile de inima si cu alte probleme de sanatate. In ciuda faptului ca va spalati in mod regulat...