Publicat la: 
10/10/2017


Ce tip de grasime trebuie exclus din dieta alimentara?

Daca ne uitam pe orice eticheta nutritionala vom observa prezenta a doua tipuri de grasimi: saturate si trans. In timp ce aceste grasimi nu se regasesc in alimentele sanatoase, precum nucile si avocado - ce contin grasimi mononesaturate - un tip de grasime este periculos, si anume grasimile trans, scrie msn.com.

Acesta este tipul de grasime care si-a castigat reputatia de a fi cel mai nociv pentru sanatatea organismului, intrucat creste semnificativ riscul bolilor cardiovasculare, a accidentelor vasculare cerebrale, atacurilor de inima si moartea prematura pe fond cardiac.

Un studiu publicat in revista de specialitate "New England Journal of Medicine" arata ca o crestere cu numai 2% a numarului de calorii obtinute din grasimile trans din dieta alimentara pot duce la o crestere cu 29% a riscului de boala coronariana.

Grasimile trans cresc nivelul de colesterol LDL, numit si colesterol rau, dar si la scaderea nivelului de colesterol HDL, bun, in organism.

Ce este grasimea trans?

Pentru a intelege de ce grasimea trans - cunoscuta stiintific sub denumirea de acizi grasi trans - este atat de daunatoare pentru sanatatea organismului, trebuie sa intelegem mai intai ce este si cum este obtinuta.

Desi se gaseste in mod natural in anumite produse din carne si lactate, aceasta este cel mai adesea obtinuta prin adaugarea de hidrogen uleiului vegetal, un proces industrial ce solidifica uleiul si duce la formarea uleiului partial hidrogenat.

Uleiul partial hidrogenat se pastreaza pentru mai mult timp prin comparatie cu alte tipuri de ulei, ceea ce inseamna ca alimentele pregatite cu acest produs au un termen de valabilitate indelungata. Uleiul partial hidrogenat este cel mai adesea folosit la prepararea alimentelor ambalate, cum ar fi produsele de cofetarie si dulciurile, motiv pentru care acestea contin cea mai mare cantitate de grasimi trans. De asemenea, restaurantele obisnuiesc sa utilizeze acest tip de ulei pentru a praji alimentele.

Cum evitam grasimile trans?

Acest tip de grasime este mentionat pe toate etichetele nutritionale in cazul alimentelor preparate cu ulei hidrogenat.

Multi oameni au inceput deja sa inlocuiasca grasimea trans cu grasimi saturate, obtinute in mod natural din produsele de origine animala, precum carnea si laptele.

Acest tip de grasime este, de asemenea, regasit si in uleiul din nuca de cocos, motiv pentru care expertii dezbat beneficiile reale ale acestui tip de ulei pentru sanatatea organismului.

In timp ce trecerea de la consumul de grasimi trans la cele saturate este o buna alegere pentru sanatatea organismului, trebuie de asemenea sa fim atenti si la aportul zilnic de grasimi saturate, intrucat consumate in cantitati mari si acestea pot creste colesterolul LDL.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Rezultatele celui mai recent studiu IMAS realizat la cererea MedLife arată că 70% din români nu şi-ar face o asigurare privată de sănătate. Potrivit studiului, cele mai frecvente motive invocate...
Un studiu de amploare realizat in Suedia indica faptul ca genele sunt la fel de importante ca factorii de mediu in randul cauzelor autismului, in conditiile in care cercetarile precedente acordau...