Publicat la: 
12/04/2018

Dureri de spate ridicare greutati

Aproximativ 80% dintre adulti sufera de dureri de spate si atunci cand ridicam obiecte grele ne folosim coloana vertebrala, ca urmare exista multe locuri de munca la care muncitorii se ajuta de echipamente ergonomice capabile sa reduca sau sa elimine efortul uman pentru a preveni aparitia durerilor de spate, scrie theconversation.com.

Este recomandata evitarea ridicarii greutatilor?

Cel mai adesea, pentru a evita durerile de spate, se recomanda evitarea ridicarii greutatilor. Cu toate acestea, cercetarile de specialitate arata ca aceasta recomandare este ineficienta in reducerea riscului aparitiei durerilor de spate si a formarii leziunilor la nivelul coloanei vertebrale.

Tesutul uman trebuie sa fie expus efortului pentru a deveni puternic, iar coloana vertebrala este un bun exemplu in acest sens. Astfel, ridicarea greutatilor, efectuata frecvent, pregateste atat articulatiile, muschii, cat si ligamentele pentru efectuarea sarcinilor obisnuite de zi cu zi. 

Lipsa ridicarii greutatilor s-a dovedit a avea efecte daunatoare asupra sanatatii coloanei vertebrale. Din studiile efectuate asupra astronautilor aflam ca lipsa expunerii la efort si ridicarea greutatilor efectuate in microgravitatie cauzeaza pierderea masei musculare si a rigiditatii coloanei vertebrale.

Unii astronauti, ce se aflau anterior in stare buna de sanatate, au suferit de dureri de spate dupa intoarcerea din misiune. Perioada prelungita de stopare a efortului sustinut a provocat daune la nivelul coloanei vertebrale ce au generat, la randul lor, dureri de spate.

Care este punctul slab

Specialistii care recomanda evitarea ridicarii greutatilor indica si faptul ca durerile de spate nu sunt cauzate de o singura miscare de ridicare a unor obiecte grele. Indoirea repetata a spatelui si coloanei vertebrale sunt considerate un risc pentru declansarea leziunilor, in special atunci cand miscarea de ridicare implica si rotirea trunchiului, iar studiile efectuate in randul vaslasilor aduc dovezi pentru a sustine aceasta teorie.

Vaslasii profesionisti isi flexeaza trunchiul si adauga presiune in zona inferioara a spatelui de sute de ori pe zi de antrenament. Aproximativ o treime dintre acestia se plang de cel putin un episod de dureri de spate pe o perioada de 12 luni, dar majoritatea se recupereaza pe deplin.

Acest lucru arata ca, cel mai adesea, organismul uman tolereaza acest tip de activitate. Cu toate acestea, indoirea, ridicarea greutatilor, flexarea trunchiului si depunerea efortului ce apasa zona inferioara a spatelui sunt activitati asociate cu aparitia durerilor de spate, insa lucrurile nu par sa se lege pe deplin.

Se pare ca exista un alt punct slab in zona inferioara a spatelui ce trebuie pregatita treptat pentru a face fata presiunii fizice exercitate asupra sa. In acest sens, schimbarea brusca a greutatii obiectelor ridicate este asociata cu riscul crescut pentru aparitia durerilor de spate. 

Pozitia optima pentru ridicarea greutatilor

Coloana vertebrala are o structura cu mult mai stabila atunci cand este curbata, conform specialistilor. Astfel ca, sfaturile de a mentine spatele drept si a flexa intreg trunchiul atunci cand ridicam greutati sunt menite sa aplice presiune mai mare pe muschii din jurul soldurilor si picioarelor pentru a usura sarcina. 

Cu toate acestea, astfel de sfaturi pot fi gresite daca muschii din aceste zone sunt mai slabi, ceea ce inseamna ca accentul trebuie sa fie pus in special pe consolidarea acestor grupe de muschi

In zilele noastre, oamenii sunt din ce in ce mai putin activi, supraponderali, ceea ce inseamna ca organismul lor este din ce in ce mai putin capabil pentru a tolera activitatea fizica si efortul pentru care corpul uman a fost proiectat.

Prin urmare, cele mai recente recomandari medicale arata ca cel mai bun mod de a preveni durerile de spate este efortul fizic exercitat prin intermediul exercitiilor fizice ce consolideaza toate grupele de muschi implicate in ridicarea greutatilor pentru a putea preveni aparitia leziunilor si a durerilor de spate asociate acestora.

Ca rezultat, in loc sa evitam ridicarea greutatilor ar trebui sa includem aceasta activitate in rutina obisnuita de exercitii fizice pe care o urmam pentru a ne pregati corpul sa faca fata acestui tip de activitate.

Taguri Medlife: 
Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Un germen ar cauza aproximativ 40% din totalul lombalgiilor cronice cu hernie de disc, potrivit autorilor unui studiu danezo-britanic, care susţin că aceste dureri de spate ar putea fi tratate cu...
Programul Williams ne scapa de durerile de spate / Foto: Vimeo Lombosacralgia (low back pain sau durere de mijloc) este o durere lombara inferioara de cauza mecanica si poate fi generata atat de...