Publicat la: 
5/05/2017

Consumul ridicat de sare este asociat cu un risc crescut de hipertensiune arteriala, iar purtatorii de cuvant ai American Heart Association recomanda parintilor sa limiteze aportul de sodiu in randul copiilor la o cantitate ce variaza intre 1.500 si 2.300 miligrame pe zi, conform nytimes.com.

Pentru comparatie, o singura lingurita de sare contine aproximativ 2.300 de miligrame de sodiu.

In general copiii primesc mult mai mult decat atat, sunt de parere specialistii, intrucat numai alimentele procesate reprezinta 77% din cantitatea de sodiu recomanda pentru consumul zilnic.

"Aportul nostru de sodiu este mult mai mare de limita recomandata de specialisti pentru consumul zilnic, iar provocarea este ca autoritatile medicale pot controla numai o parte din aportul zilnic prin reglementarile impuse pe piata de produse alimentare. Putem insa respecta limita zilnica de sodiu daca alegem sa consumam produse gatite in casa," este de parere Dr. William Dietz, presedintele centrului american  Sumner M. Redstone Global Center for Prevention and Wellness din cadrul Universitatii George Washington.

"Insa cel mai probabil ca sarea pe care o adauga parintii la mancarea copiilor nu va reusi sa echilibreze consumul de sodiu si, de aceea, se impune ca acestia sa citeasca etichetele produselor alimentare si sa verifice zilnic cantitatea de sodiu consumata de cei mici," a mai adaugat acesta.

Adaugarea unui varf de sare la alimentele sanatoase gatite in casa poate fi un instrument util pentru a conditiona copiii sa manance legume, precum brocoli sau conopida.

"Ceea ce face sarea adaugata la mancarurile gatite este sa scoata aroma amara din legume si sa le imbunatateasca gustul," a declarat Julie Mennella, biopsiholog al centrului Monell Chemical Senses Center din Philadelphia.

"Aceasta este cel mai la indemana lucru pe care parintii il pot face pentru a ii invata pe cei mici diferitele arome ale legumelor," adauga Dr. Mennella.

Studiile de specialitate arata ca odata ce copiii asociaza gustul legumelor cu arome mai atragatoare - datorate toppingului sarat sau branzeturilor - gustul lor devine instruit pentru a prefer legumele, chiar si in lipsa acestor toppinguri.

"Poate ca cel mai importat factor ce trebuie luat in considerare este urmatorul: cum vrem sa ii modelam preferintele alimentare? Trebuie sa ne oprim din a pregati mancarea copiilor intr-un mod diferit de cea pe care o pregatim pentru noi," subliniaza Dr. Mennella.

Specialista este de parere ca o parte din modul in care ne definim ca o familie este felul in care luam masa si, cu cat vom expune mai devreme la aromele mancarurilor sanatoase gatite in casa, cu atat acestia vor invata mai rapid sa prefere aceste alimente. "Daca adaugati putina sare pentru a da gust legumelor, impactul asupra continutului de sodiu este neglijabil," conchide aceasta.

Autor: G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Daca sarim peste micul dejun in fiecare dimineata, ne creste semnificativ riscul atacului de cord si a accidentului vascular cerebral, arata un nou studiu efectuat de oamenii de stiinta americani in...
Varsta la care au loc primele raporturi sexuale este influentata la om si de factori genetici, releva un studiu realizat pe 380.000 de persoane, relateaza AFP, citat de Agerpres. Alti factori,...