Publicat la: 
8/09/2016



Limbajul copiilor la varsta de trei ani poate indica nivelul de risc pentru declansarea episoadelor depresive la maturitate

Nivelul competentelor lingvistice ale copiilor in primii ani de viata poate prezice nivelul de risc pentru declansarea depresiei mai tarziu in viata, sugereaza un nou studiu efectuat de un grup de cercetatori de la Universitatea din Missouri. Aparitia episoadele depresive pe durata copilariei si adolescentei poate creste probabilitatea ca acestia sa aiba esecuri pe plan social si emotional, si poate influenta performantele lor academice. Pana in prezent nu au fost cunoscute cauzele care contribuie la aparitia simptomelor depresive si la dezvoltarea acestora in perioada copilariei, spun cercetatorii.

Copiii care se confrunta cu un nivel scazut de interes pentru invatarea limbajului la varsta de trei ani vor intampina probleme de dezvoltare a abilitatilor lingvistice in clasa I si vor fi mai predispusi aparitiei episoadelor depresive inca din clasa a III-a, este de parere Keith Herman, profesor in cadrul Colegiului de Educatie din cadrul Universitatii din Missouri.

"Este clar ca dezvoltarea limbajului la o varsta frageda este foarte importanta pentru dezvoltarea cognitiva a acestora, mai tarziu in viata. Fie ca este vorba despre dobandirea abilitatilor lingvistice prin interactiunea cu membrii familiei, prin mass-media, carti sau in cadrul orelor de clase pregatitoare, nivelul de expunere al celor mici la un nivel cat mai avansat de limbaj, cu un vocabular cat mai larg, ii va ajuta pe acestia sa obtina reusite pe plan social si academic la inceperea scolii. Dar daca acestia se confrunta deja cu probleme in ceea ce priveste invatarea limbii, sau cu deficiente pe plan social si academic incepand cu primul an scolar, atunci sansele acestora de reusita sunt din ce in ce mai scazute, ceea ce duce, mai departe, la aparitia lipsei de incredere de sine si la declansarea simptomelor depresive incepand cu clasa a III-a," adauga cercetatorul.

Pentru studiul de fata, publicat recent in jurnalul "Prevention Science," cercetatorii au examinat circa 587 de familii din Hawaii. Datele rapoartelor includeau abilitatile lingvistice ale copiilor, nivelul de expunere al acestora la limbaj si comunicarea in cadrul familiei, incepand cu varsta de trei ani.

Copiii au fost testati cu privire la competentele lingvistice dobandite pana in anul I al studiilor primare si, apoi, testati pentru detectarea simptomelor depresive in clasa a III-a.

Datele studiului au aratat ca cei care au avut parte de o expunere mai mare la comunicare in sanul familiei si au fost stimulati sa deprinda abilitati de comunicare la varsta de trei ani, s-au adaptat cu mult mai usor in primii ani de scoala si au avut competente lingvistice peste medie inca din clasa I. De asemenea, acestia au fost mai putin predispusi aparitiei simptomelor depresive, prin comparatie cu cei care nu au avut parte de acelasi nivel de stimulare pentru a deprinde abilitati lingvistice si a invata vocabularul.

"Aceste date sunt importante deoarece arata ca am identificat etapele cheie ale dezvoltarii celor mici, etape care ne pot ajuta sa determinam starea de sanatate mintala a acestora in anii ce urmeaza, precum si nivelul lor academic. Intelegand cat de importante sunt dobandirea vocabularului si a abilitatilor de comunicare, putem creea programe specializate care sa ii ajute atat pe parinti, cat si pe educatori, sa ii expuna pe cei mici la folosirea limbajului in timpul acestei varste fragede - o etapa critica pentru dezvoltarea cognitiva a acestora," a mai adaugat autorul principal al studiului.

Sursa: Futurity

G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Modul in care luptam pentru a atinge succesul pe plan personal si profesional variaza in functie de trasaturile de personalitate ale fiecaruia, insa conform unui studiu realizat recent, persoanele...
Milioane de oameni din intreaga lume sufera de efectele tulburarilor alimentare atat pe plan fiziologic, cat si psihologic si emotional si de aceea este important sa reusim sa identificam semnele...