Publicat la: 
17/01/2013

Trecem toţi prin asta. Fie că am sacrificat somnul de dragul petrecerilor cu şampanie, dans şi fum, fie că suntem mai sportivi şi am stat prea mult pe pârtie în frig şi vânt, fie că am ales ţările calde şi am avut zboruri obositoare, fie că suntem sedentari şi ne-am lăfăit pur şi simplu pe canapea cu tava de prăjituri în braţe şi o ciocolată caldă sau un pahar de vin alături.... să recunoaştem, am cam exagerat, ca de fiecare dată în această perioadă atât de minunată a sărbătorilor de iarnă.

Am ştiut de la început că există un preţ pentru orice, dar am amânat cât am putut momentul adevărului. De săptămâna asta însă, parcă am prins curaj şi ne-am privit mai atent în oglindă, înfiorându-ne de pielea deshidratată şi cearcănele adânci, sau ne-am urcat pe cântar sperând că e doar un kilogram în plus dar surpriza! (sau nu...) erau cam trei patru...

Ce facem?

Ca măsuri generale, începem prin a renunţa la dulciuri şi a mânca porţiile mai mici, de preferat fructe, salate, fără dulciuri şi cu cât mai puţină pâine. Un truc senzaţional este cel al mărului: tăiaţi un măr în felii mici şi ţineţi-l pe birou. Ronţăiţi din el când aveţi poftă, vă va tăia apetitul pentru mâncăruri hipercalorice şi va contribui la detoxifiere.

Apoi, ne rehidratăm. Apa şi ceaiurile trebuie să fie mereu prin preajmă. Prima dată am râs când am citit că adesea când ne e foame de fapt... nu ne e foame ci sete. Mi-am zis „Ce prostie, cum poţi să le confunzi?” ... O, da, poţi, mai ales când câteva săptămâni (sau ani?) ai băut băuturi dulci sau bere pe post de apă. Aşa că beţi un pahar de apă sau un ceai cald neîndulcit când vă e foame, sau pur şi simplu (sfat pentru cei care nu consumă lichide de felul lor) formaţi-vă reflexul de a bea un pahar de apă ori de câte ori vă uitaţi la ceas .

Apoi, dormim. Ne întoarcem la cel şapte-opt ore de somn pe noapte şi dacă se poate la boierescul somn de frumuseţe de după-amiază. Nu se poate? Măcar o pauză de zece minute cu un ceai cald şi cu ochii pe pereti sau pe fereastră.

Revenind la îngrijirea propriu-zisă a pielii, dacă vreţi o revitalizare rapidă trebuie să apelaţi la specialist. O microdermabraziune urmată de o mască revitalizantă curăţă celulele moarte şi redă strălucirea unui ten deshidratat şi supleţea şi puritatea unui ten seboreic care s-a încărcat prea mult. Dacă problema e mai gravă şi la un ten sensibil, cu piele subţire, cenuşie au făcut ravagii lipsa de somn şi de hidratare, aveţi nevoie de câteva înfuzii cu oxigen activ care vor face să pătrundă în profunzime mai rapid substanţele regenerante.

Dacă aţi amânat un tratament de rejuvenare facială cu efecte pe termen lung, cum este cel cu laser, acum e momentul să îl începeţi. El va avea un efect de tonifiere a tenului de la prima şedinţă iar următoarele tratamente (la interval de 3-4 săptămâni) vor redensifica textura pielii, atenuând ridurile. În plus, medicul dermatolog vă poate indica un tratament laser pentru ştergerea culorii vineţii a cearcănelor sau a vinişoarelor roşii de pe nas, dilatate de variaţiile de temperatură şi excesele bahice.

Acasă, dacă nu aveţi timp pentru a merge la medic, încercaţi câteva zile la rând măşti cu fructe, o curăţare mai profundă cu geluri particulate de tip scrub facial, o cremă cu vitamina C pentru faţa şi pielea din jurul ochilor, un ser special pentru ştergerea ridurilor. Şi peste toate o cremă BB care să va facă să arătaţi fresh fără efort...

Pentru pielea uscată de pe corp, schimbaţi săpunul obişnuit cu unul aşa numit surgras, care lasă o peliculă uleioasa pe piele, ce mimează filmul hidro-lipidic natural. E cea mai comodă cale de a avea o piele hidratată. Nu trebuie evident uitată emolierea cu produse specifice, fie dintre cele care conţin uree, fie din cele îmbogăţite cu lipide sau/şi glicerină.

Pentru cei/cele care au pus un colăcel în plus la talie e momentul să încercaţi topirea grăsimilor cu metoda criolipolizei. Efectele sunt evidente peste câteva săptămâni şi sunt cu atât mai intense cu cât tratamentul este inclus într-un program de ardere a caloriilor prin mişcare (înot, fitness).

Începeţi deci acasă prin măsuri simple şi la nevoie cereţi sfatul dermatologului. El vă poate întocmi un plan personalizat de recuperare adaptat resurselor Dvs de timp şi financiare.