Publicat la: 
17/02/2015

O solutie simpla pentru un somn mai linistit

Jumatate dintre persoanele cu varste de peste 55 de ani au raportat tulburari ale somnului, dar aceasta nu este o problema rar intalnita nici in randul celor mai tineri. Un nou studiu ofera solutia simpla pentru un somn mai linistit.

Studiul, publicat in revista JAMA Journal, spune ca meditatia poate imbunatati somnul.

Cercetatorii au studiat 49 de barbati si femei cu varste de pana la 66 de ani, care raportasera probleme cu somnul, dar care nu fusesera diagnosticati cu o tulburare anume.

Jumatate dintre acestia au fost inclusi intr-un program de educatie pe probleme de "igiena a somnului", in timp ce cealalta jumatate a practicat meditatia.

Timp de sase saptamani, grupul care practica meditatia petrecea doua ore pe saptamana invatand practicii de relaxare si de miscare. Participantii au fost rugati sa repete practicile de meditatie si acasa, dar in timpul programului nu au discutat despre tulburarile de somn.

La sfarsitul programului, cercetatorii au descoperit ca persoanele care au practicat meditatia si-au imbunatatit somnul considerabil, spre deosebire de celalalt grup. In plus, meditatia i-a ajutat si cu depresia sau oboseala.

Oamenii de stiinta sunt de parere ca meditatia stimuleaza sistemul nervos si procesele cognitive asociale cu excitatia si stresul.

"Inainte de a merge in pat, oamenii care nu pot dormi isi fac foarte multe griji si incep sa se gandeasca la faptul ca nu reusesc sa adoarma. Prin meditatie, acestia invata cum sa observe gandurile, dar fara sa le elaboreze. Acest lucru le permite sa fie prezenti, dar fara sa isi interpreteze simptomele", a explicat David S. Black de la Universitaty of Southern California.

Sursa: Time

A.C.

Comentarii

Da poti si utiliza acest timp daca vrei citesti o carte buna , iar daca chiar vrei sa dormi golesti o sticla de vin rosu bun iei o aspirina saracului si somn, somn.

Gresit! O carte buna poate te adoarme pe tine, pe mine cel putin ma poate tine treaz o noapte intreaga.
Cat despre o sticla de vin rosu, poate mai verifici sursele, nu numai ca nu ajuta, dar chiar dauneaza sa bei alcool inainte de culcare. Mai ales la nivelul asta, de o sticla intreaga?!? Dar, deh, fiecare cu parerea lui.

Am zis: poti utiliza acest timp ,nu ca te adoarme, sticla de vin aspirina saracului in combinatie , da practic sticla o bei in doi tu un 400ml aproximativ ea un 250 ml , daca nu a ajuns o "aspirina "iei 2-3 cite poti :) (unul care nu doarme mult intre 35 maxim 42 ore pe saptamana si nu simt sa am afectata activitatea fizicasau mentala , personal chiar consider ca prea mult somn strica :)

O metoda simpla de imbunatatire a somnului: practicati meditatia. Dar ce e meditatia asta? A, pai nu e simplu. Cumparati cartea.

Alte articoleVezi toate articolele

Saptamana trecuta, doua grupuri de cercetatori si-au prezentat noua descoperire in revista New England Journal of Medicine: acestia au identificat mutatiile unei singure gene, care pot ajuta la...
Cateva bauturi pe parcursul saptamanii nu va afecteaza prea mult pielea, dar consumul excesiv de alcool poate avea un impact nu numai asupra vietii sociale, dar si asupra pielii. Alcoolul lasa...